Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér Lady otevřeně řekl, jak moc se bude sériová nová Niva lišit od konceptu
3.9.2018 | Petr Prokopec
V Moskvě zazářila stylem, který zvládl okouzlit svět, bude ale taková i v sériové verzi? Šéfdesignér Lady Steve Mattin promluvil právě o tom.
Nejzásadnější novinkou stále probíhajícího autosalonu v Moskvě je bezesporu nová Lada Niva. Ta se zatím ukázala ve formě konceptu, nicméně sériová verze je samozřejmě již na cestě. Kdy přesně dorazí, je zatím otázkou, na kterou možná nezná odpověď ani sama automobilka. Koneckonců o příchodu druhé generace se mluvilo hlavně v loňském roce, kdy ta první slavila 40. výročí. Přesto se v Togliatti omezili jen na koncept.
Neznámý není jen časový rámec příchodu novinky, ale pochopitelně ani její vizáž. Je jisté, že koncept během přerodu na sériové provedení projde proměnou, která jej vrátí zpátky do reality. Jak moc? Právě to popsal šéfdesignér značky Steve Mattin přímo v Moskvě.
„Touto novinkou chceme ukázat potenciál značky, potenciál našeho DNA. Zároveň chceme inspirovat sami sebe, společnost i veřejnost. Model 4x4 (obchodní označení Lady Niva - pozn. red.) má bohatou minulost, ale svět se mění, zákazníci se mění a tento koncept ukazuje, jaká může být budoucnost,“ uvedl Mattin. Tím potvrdil, že novinka hodí historii za hlavu a bude ji ctít maximálně v detailech, jinak se vůči předchůdci výrazně změní tak, jak naznačuje koncept.
„Je proto nezbytně nutné, abyste se podívali na náš stánek - najdete na něm v podstatě jen nové produkty. Vytvořili jsme vozy, které mají oslnivý vzhled, stanovili jsme trendy a zformovali designový jazyk. Máme tu tedy super-inspirativní koncepty, které v jedné či druhé formě zamíří do reality. Musíte jen počkat a uvidíte. Když se ale podívám okolo sebe a vidím výsledek práce našeho týmu, naplňuje mne to hrdostí.“
Podle dalších Mattinových slov tedy Niva přesedlá na „X-styl“, ve kterém byla jako první stvořena Vesta a kterou dostal i model X-Ray. Ve stejném duchu pak ostatně byla přepracována také Lada Granta. Také u SUV lze tedy počítat s prolisy na bocích, i když ty budou velmi pravděpodobně jemnější než u konceptu. Konvenčnější pak budou také světlomety, tvar masky ale zůstane zachován.
Zatímco zvenčí máme počítat do značné míry s tím, co vidíme dnes, jen v umírněnějším duchu, uvnitř nejspíše Lada zařadí zpátečku a pořádně šlápne na plyn. Tedy za předpokladu, že Niva má nadále oslovovat široké masy. V takovém případě lze zapomenout na kůži či digitální přístrojový štít. Na druhou stranu, značka může jít i luxusnější cestou alespoň u některých verzí.
Uvidíme tedy za pár let. Dojít ostatně může i na zlatou střední cestu, kdy by základní verze cílila spíše na cenu a off-roadové schopnosti. Model Urban by pro změnu přinášel více luxusu i digitálních technologií, i přes možnost jízdy v terénu by přitom prioritou bylo chování na asfaltu. Platforma CMF-B LS aliance Renault-Nissan by ale samozřejmě podpírala obě provedení.
Nová Niva vznikla přímo v Togliatti, což je v rozporu s předchozími firemními tradicemi, kdy koncepty na základě technické dokumentace vznikaly v Itálii. Lada přitom i tímto krokem hodlá nalákat do svých řad talentované designéry, stejně jako techniky, jichž je v Rusku pomálu, respektive jsou lákáni konkurencí k odchodu do zahraničí.
Tím, že novinka kompletně vznikla pod ruskou střechou, stejně jako hledáním nových talentů přímo na univerzitách, chce AvtoVAZ navýšit svou přitažlivost pro mladé. Pokud tedy máte dostudováno, ovšem ostatní značky vám nabízí maximálně úlohu podržtužky, pak v AvtoVAZu nejspíše máte dveře dokořán.

Šéfdesinér Lady Steve Mattin promluvil o nové Ladě Niva
Ta se již ukázala naživo na moskevském autosalonu...
...tak na oficiálních fotkách. Zatím však jde pouze o koncept, byť sériové provedení se mu zvenčí bude hodně blížit. Kdy však dorazí, není jisté
Zdroj: Drom
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321