Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mercedesu přiznal, že situace je horší, než čekal, oznámil „drastické” snížení platů
3.7.2020 | Petr Prokopec
To není naše interpretace, ale doslovná citace Oly Källenia. Dle něj zasáhl koronavirus automobilovou branži více, než sám Mercedes původně myslel a šetřit je třeba na všech úrovních.
Mercedes bojuje s zásadními problémy už přes rok. Potrápili ji zejména dieseloví kostlivci a těžkosti, které představoval a nadále představuje jeho elektrický program. A jelikož do toho byly investovány miliardy, asi nikoho nepřekvapilo, když Mercedes začal zmiňovat úspory a propouštění. To bylo ovšem v době předkoronavirové, kdy automobilka věřila, že v letošním roce si již začne spravovat chuť a definitivně tak odstraní hrozbu obřích pokut ze strany EU za nadlimitní emise.
Co ale člověk míní, to pandemie mění. A nikde jinde to není vidět tak jako právě u Mercedesu. Šéf třícípé hvězdy Ola Källenius během webcastu pořádaného odborovou organizací IG Metall oznámil, že koronavirus zasáhl výrobce aut mnohem více, než si kdokoliv původně myslel. Z toho důvodu bude třeba mnohem větších restrukturalizací, aby byla odvrácena hrozba bankrotu. Nesmíme zapomínat na to, že aktuálně se očekává globální 25procentní pokles registrací, a to vlastně při naplnění toho nejoptimističtějšího scénáře.
Källenius proto již oznámil, že tato „značně zhoršená realita“ si vyžádá opravdu „drastickou“ redukci platů. Mzdy se budou snižovat všem, více pak zaměstnancům zastávajícím kancelářskou práci. Jinak to dle šéfa Mercedesu nejde, bez těchto škrtů by zakrátko byl ohrožen finanční status i tak velké automobilky, jakou třícípá hvězda je. Firma navíc potřebuje i nadále investovat do elektromobility, neboť ona hrozba pokut ze strany EU nebyla odvrácena, ale naopak je větší než kdy dříve.
Ukazuje se tak, že jakkoliv se o koronaviru mluvilo v Číně již na sklonku minulého roku, na jeho globální rozšíření nebyl naprosto nikdo připraven. Stejně jako se nepočítalo s tím, že dojde na celosvětové uzavření továren a showroomů. Ač tedy Källenius ještě v březnu mluvil o tom, že průmysl byl před příchodem koronaviru v relativně dobré kondici, v dubnu již naznačoval, že veškerá dosavadní úsporná opatření nebudou dostatečná. A že po problémech v prvním čtvrtletí přijde ještě horší, ztrátové druhé čtvrtletí.
Přesně tato slova se nyní naplnila, přičemž zejména v Americe může přijít ještě problematický třetí kvartál. To by pro automobilky doufající v obrat a opětovný růst byla doslova katastrofa, která by stoprocentně přinesla další propouštění, uzavírání továren a dodatečné škrty. Doufejme tedy, že pandemie brzy poleví, jinak branži skutečně čekají problémy, jaké tu nikdy v historii nebyly.
K naplnění těchto prognóz ale snad nedojde. Aktuálně tak už jen dodáme, že v rámci škrtů Mercedes dal dočasně k ledu spolupráci s BMW, jejímž cílem byl vývoj nové generace autonomních technologií a parkovacích systémů. Ty se měly na produkčních vozech objevit v roce 2024. To se přitom může i nadále stát, neboť obě značky zatím upouští od společného programu a těmto elektronickým berličkám se budou věnovat individuálně a tedy v menší míře.

Šéf Mercedesu oznámil další škrty, koronavirus totiž automobilovou branži zasáhl více, než se čekalo. Foto: Archiv Autoforum.cz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva