Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lotusu potvrdil, že Esprit je mrtvý. Dlouho nebyl, není a nebude
27.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Milovníci britských sporťáků mohou zase jednu hořce polknout. Lotus definitivně potvrdil, že nový Esprit nepostaví, i když byl prakticky hotový.
Lotus sice tu a tam představí nějaké nové auto, je ale zřejmé, že i přes pozitivní zkazky se mu nedaří zrovna skvěle. Co to bude znamenat pro budoucnost firmy ve všech souvislostech, nevíme, že to znamená stop pro vlastně všechny dříve připravované modely je ale jasné už nyní.
Patří mezi ně i chystaný nový Esprit, který patřil mezi plejádu novinek chystanou ještě pod odvolaným šéfem Danym Baharem. Jeho projekty obecně sice po jeho odchodu příliš perspektivně nevypadaly, Esprit to ale spočítané neměl - byl už připravený na sériovou výrobu a i když se také v jeho případě mluvilo o možném konci, ještě letos byla sériová produkce na stole. Teď už není a smetl ji ze stolu sám nový šéf firmy Jean-Marc Gales.
V rozhovoru pro Auto Express na otázku týkající se možné produkční budoucnosti Espritu reagoval prostě: „Odpověď zní nikoli.” Gales sice nechce dělat za vším tlustou čáru, když konstatoval: „Nechci se soustředit na minulost, ale ale jsou zde technologie a dodavatelské vztahy, které můžeme převzít z dřívějších projektů,” nic to ale nemění na tom, že Esprit je v tuto chvíli mrtvý projekt a jeho vzkříšení není téma k hovoru.
Jean-Marc Gales pak popřel i to, že by firma zvažovala výrobu vlastních motorů. „Nemůžeme a neměli bychom vyvíjet vlastní motory - většina malých značek, která šla touto cestou, zmizela.” Společnost se tak bude raději dále soustřeďovat na přebírání pohonných jednotek Toyoty, které si upraví k obrazu svému. Prodle Galese jsou prý „spolehlivé, dobré a můžeme jim věřit”.
Nic světoborného tedy Lotus pro nejbližší dobu nechystá, neboť jeho krátkodobá budoucnost prý stojí na už dobře známých modelech Elise, Exige a Evora, které hodlají Britové dále vylepšovat. Pro další léta ale firma počítá i s dříve zmiňovanými modely typu SUV a sedan, dříve než za tři či čtyři roky s nimi ovšem počítat nemáme.
Nový Lotus Esprit vypadal nadějně a prý byl skoro hotový. Teď už to ale má definitivně spočítané...
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva