Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI
28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na domácím trhu startuje Toledo se slabším dieselem o výkonu 90 koní od 1. července. Spotřeba 4,4 l/100 tak bude k mání, u xenonů to není tak jisté.
Španělský sedan již musíte znát lépe než své boty. A to nejen díky samotnému představení, ale třeba i z našeho testu Škody Rapid, která je jeho českým dvojčetem. A aby toho nebylo málo, zmínili jsme tento týden i nižší ceny, přičemž podrobnější recenzi Seatu Toledo již kolega horlivě sepisuje. Než ovšem tento test pozá světlo světa, seznámíme vás s jednou horkou novinkou. A to modernizací, která půjde ruku v ruce s inovacemi Rapidu, i když možná jen částečně.
Jistotou je doplnění nabídky o motor 1,6 TDI o výkonu 66 kW (90 koní). S tímto turbodieselem pod kapotou by se přitom Toledo mělo v kombinaci s manuální převodovkou pohybovat za stejných 4,4 l/100 km jako Rapid (a to nejen slabší model, ale i námi dříve otestovaná verze o výkonu 77 kW/110 koní), při použití sedmistupňového automatu DSG pak žíznivost poklesne o jedno deci. Cenový rozdíl mezi těmito verzemi přitom na španělském trhu činí 1 650 Eur (cca 43 000 Kč), zatímco u Škody Rapid je to rovných 50 tisíc. Obdobnou politiku bychom tak mohli očekávat i u Seatu Toledo nabízeného v ČR.
Předpokládané ceny samotného modelu se můžeme dobrat ještě snadnějším způsobem. Pokud si totiž za příklad vezmeme Toledo ve výbavě Reference, pak to je se slabším motorem 1,6 TDI na španělském trhu k mání za 15 250 Eur (396 500 Kč), zatímco jeho potentnější verze je o 400 Eur (10 400 Kč) dražší. Tím naprosto přesně kopíruje cenu českou, základní dieselová motorizace by ale u nás měla vycházet levněji než ve své domovině.
Pomocnou ruku nám v tomto případě opět podává ceník Škody Rapid, kde mezi oběma agregáty evidujeme rozdíl 30 tisíc. Počítáme totiž s tím, že české zastoupení Seatu se přikloní spíše k této strategie, jak ostatně činí u ostatních motorizací. První cena modelu Toledo (vábava Basis) poháněného dieselem o výkonu 90 koní by tak mohla činit 355 000 Kč, zatímco za úroveň Reference zaplatíte zhruba 380 tisíc. Na vrcholný Style si pak připravte něco kolo 415 tisíc korun.
Jak jste mohli poznat v představení Rapidu 2014, drobnější novinek do nabídky je podstatně více, tou největší jsou ale u Rapidu xenonová světla, která některým zákazníkům chyběla. Jestli je dostane i Toledo, zatím není jasné, španělský konfigurátor vozu, kde už modernizovaná verze figuruje, je v tuto chvíli nenabízí a není tedy známa ani jejich podoba. Co všechno přinese modelový rok do České republiky je ale tak jako tak nejisté, předpokládáme však, že se zpožděním nejdéle pár měsíců by se lehce inovované Toledo mělo objevit i v našich končinách.
Seat Toledo si do nového modelového roku přiváží 1,6litrový turbodiesel o výkonu 90 koní. O xenonech, kterými se bude pyšnit i Škoda Rapid, ale zatím nemáme informace
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 37 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva