Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2012: nové fotky i cena španělského Rapidu
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rapid by se měl cenou pohybovat okolo 300 tisíc, základní Toledo ale stojí více. Je prostě dražší, nebo dostane jiný základní motor?
Seatu bylo mateřským koncernem ve Wolfsburgu dovoleno vyrazit s oficiálními fotografiemi a prvními rozsáhlejšími informacemi k novému modelu Toledo s malým předstihem před mladoboleslavským Rapidem. Díky tomu jsme předem znali většinu důležitých technických parametrů i jednotlivé motorizace, které se od nové Škody mají odlišovat akorát v nejslabší pohonné jednotce. Španělé nyní znají také základní cenu Toleda, dostupné výbavy i termín nástupu na evropské trhy, a protože jsou rozdíly s českou sestrou téměř zanedbatelné, můžou nám o Rapidu leccos napovědět.
Po stránce techniky máme zatím k dispozici pořád omezené množství dat, ale víme, že vůz je 4,48 metru dlouhý a stojí na podvozku s rozvorem přesně 2 602 milimetrů, což je o 80 mm více, než v případě předchozí generace. Zadní náprava by měla tvořit vlečená ramena s torzní příčkou, vepředu kraluje McPherson. A když jsme u rozměrů, zavazadlový prostor má objem 517 litrů a přístup do něj bude zajišťovat kompletně výklopná záď jako u Škody Octavia.
Potvrzené jsou také motorizace, tedy alespoň z hlediska výkonu. Základem bude motor 1,2 s výkony 75, 85 a 105 koní. Seat výslovně neuvádí, zda se vždy jedná o čtyřválec TSI, nebo jde v prvním případě tříválcové HTP - Španělská média obvykle zmiňují to první a nasvědčoval by tomu i očekávaný rozdíl v základní ceně, ale nemusí tomu tak být. Zde si ještě budeme muset počkat na oficiální informace.
Jisté ovšem je, že z motoru nejvýše zamíří 1,4 TSI se 122 koňskými silami. Jediným dieselem v nabídce bude 1,6 TDI se 105 koňmi, v příštím roce jej ale doplní i slabší, 90koňová verze. Převodovky budou standardně manuální pětistupňové, sedmistupňový automat DSG se bude kombinovat především s nejvýkonnějším agregátem.
O dynamice nic nevíme, ale o spotřebě paliva v jasných číslech Seat nehovoří. Pochlubil se ale tím, že nejúspornější benzinová verze (patrně 1,2 TSI Ecomotive) bude mít na svědomí emise 116 g C02/km, nejúspornější naftová (1,6 TDI Ecomotive) pak 104 g/km. To by odpovídalo spotřebě cca 4,8 l benzinu resp. 3,9 l nafty na 100 km jízdy.
Nové Toledo se v prodeji objeví nejdříve ve Španělsku a Portugalsku na přelomu října a listopadu, zbytek Evropy bude následovat až počátkem roku 2013. Zajímavé přitom je, že kromě domácí klientely považuje Seat za nejdůležitější zákazníky Němce, Mexičany a Turky.
Nakolik si Seat cení svou novinku? Základní Toledo s benzinovým motorem o výkonu 75 koní bude k mání za 13 990 Eur, což je ke dnešnímu dni v přepočtu přes 362 tisíc Kč. Jestli to je hodně nebo málo, posuďte sami, Španělé nicméně sebevědomě tvrdí, že jde o „excellent value for money“, tedy volně řečeno vynikající hodnota za peníze.
Součástí standardní výbavy bude šest airbagů, stabilizace, ABS, centrální zamykání nebo elektrické ovládání předních oken. Až vyšší výbavy (Reference a Style) přinesou věci jako třeba elektrické ovládání zpětných zrcátek, multifunkční volant, rádio s CD, klimatizaci, palubní počítač, přisvěcování mlhovkami do zatáček či kožené čalounění volantu, řadicí páky a rukověti ruční brzdy.
Španělé budou prodávat základní Toledo za 360 tisíc, ve výbavě bude mít 6 airbagu, ESP nebo přední okna v elektrice, klimatizace nebo palubní počítač budou až ve vyšších výbavách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva