Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena
3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První uniklý snímek nejmenšího Seatu z minulého týdne byl autentický. Potvrdilo to dnešní oficiální odhalení, které stvrdilo i jeho zvláštní jméno Mii.
Když jsme vám minulý týden ukázali první uniklý snímek Seatu Mii, mnozí nevěřili jeho autenticitě. Na jednu stranu sice šlo očekávat, že i Seat přijde se svým supermini na bázi Volkswagenu up!, na druhou stranu měl ale vůz na publikovaném snímku až příliš vyzpytatelné tvary a navíc jméno, které by sedělo spíše japonské herní konzoli než španělskému autu. Jenže dnes se ukázalo, že únik snímku a informací ani v nejmenším nepřeháněl, neboť nový malý Španěl je přesně takový, jak byl zprvu vyobrazen. Přesto si pojďme nyní alespoň ve stručnosti projít jeho specifika.
Možná vám přijde laciné hovořit o Mii jako o španělském Citigo, když primárně vychází z Volkswagenu up! To je sice pravda, ale podívejte se na jeho tvary a srovnejte si je se vzhledem Škody Citigo. Je zjevné, že vůz mnohem více podobný českému ztvárnění VW up! než originálu, a to zejména díky rovné spodní hraně zadních oken a pojetí třetích dveří postrádajících „pohřebácký motiv” německého originálu.
Jinými slovy - Volkswagen chtěl, aby nabízel jedinečné auto a svým dvěma dceřiným firmám ponechal na hraní trochu jiné „kopyto”, na které si mohly navěsit vlastní detaily. V případě Seatu jsou to přední světla, maska chladiče, přední nárazník, kola z lehkých slitin a koncová světla. Interiér již tolik novinek neskýtá, když stejně jako v případě českého Městoběhu nabízí oproti wolfburské předloze podle všeho jen jiný volant.
Jestliže venku a uvnitř jsme našli alespoň trochu odlišností, v případě technických detailů je Mii dokonalou kopií Citigo. Má tedy rozměry 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvor 2,42 metru. Prostor pro cestující má být vzhledem k těmto číslům nadprůměrný, leč je opět blíže nespecifikovaný. Na zavazadla „čeká” 251 litrů prostoru v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel.
Pod kapotou se bude alternativně ukrývat jeden ze dvou tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 litru - první s výkonem maximálně 44 kW (60 koní), druhý s 55 kilowatty (75 koní). Hmotnost vozu začíná na stejně skromných 854 kg (929 kg včetně „povinné eurozátěže”), a tak se slabším motorem na stovku zrychlí za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h. Se silnějším agregátem můžete pomýšlet i na akceleraci z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálku 171 km/h.
Spotřeba paliva činí 4,5 resp. 4,7 litru na 100 km jízdy, v nabídce nebude chybět ani úsporná verze Ecomotive se systém start/stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem nebo využitím alternátoru pro dílčí rekuperaci brzdné energie a spotřebou 4,2 l/100 km resp. 4,3/100 na km v kombinovaném režimu. Odpovídající emise CO2 pak mají podobu 97 a 99 g na kilometr, což vozu v některých zemích dovolí vyhnout se zcela nebo částečně silničním daním.
O přenos výkonu na přední kola se budou starat vždy pětistupňové převodovky. Tu manuální zřejmě nemá smysl podrobněji komentovat, o „automatu” již víme, že půjde o robotizovanou přímo řazenou skříň pomocí dvojice elektromotorů. Tyto převodovky obvykle nemají nejlepší projev, uvidíme ale, jak si s tímto úkolem poradili u VW.
Ani u Seatu nebude chybět v nabídce aktivní brzdový asistent „City Safe Drive”, tedy systém předcházející kolizím, v tomto případě jen ve městě. Automaticky se aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí před vozem. Pokud shledá situaci nebezpečnou a vaši reakci vlažnou, pustí se do tzv. „nouzového brzdění”. Od koncernových sourozenců se ten španělský bude chtít odlišit trochou stylu navíc - automobilka již nyní slibuje verze jako Chic a Sport s atraktivnějším ztvárněním interiéru nebo zvláštními litými koly resp. sníženým a přitvrzeným podvozkem.
Také Mii se dostane do prodejů ještě letos na podzim (byť u nás se zřejmě objeví až později), cena by měla být podobná jako u škodovky, tedy pod 200 tisíci Kč. Příští rok se pak do prodejů dostane i pětidvéřová varianta, kterou Seat označuje za „praktičtější”. Jak moc praktická ale v případě takto malého auta bude, to se teprve uvidí.













Seat Mii
Pro srovnání pohledy na německo-česko-španělská trojčata bok po boku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom