Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Verde PHEV: další nabíjecí hybrid s nereálnou spotřebou - 1,6 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na vývoj hybridního hatchbacku padlo 884 milionů Kč. Prodej zatím není jistý, Leon Verde ovšem prý za jízdy dokáže měnit benzin na elektřinu.
Tak tu máme další hybridní přetvářku. A opět je spojená s koncernem VW Group, který bychom tak z fleku mohli přidat do klubu Davida Copperfielda, který svého času založil Opelu Ampera. Také v modelech Volkswagenu, Audi, Porsche a nově i Seatu totiž dosáhnete zázračného snížení spotřeby, i když auto učiníte ještě těžším. V případě španělské značky je toto masírování znovu příliš okaté, neboť snad každému, kdo umí počítat, musí dojít, jak vlastně hybridní prototyp Leon Verde přišel k udávané průměrné spotřebě 1,6 l/100 km.
Stačí si jen projít pár základních údajů projektu, který je „kulminací čtyřletého výzkumu“ s rozpočtem 34 milionů Eur (cca 884 milionů korun). Španělé totiž uvádějí, že Leon Verde ke svému pohonu užívá běžný 1,4litrový benzinový čtyřválec o výkonu 122 koní, jemuž asistuje 102koňový elektromotor a baterie o kapacitě 8,8 kWh. Celková síla soustavy 170 koní by tak měla vystačit na dojezd 816 km, z nějž 50 kilometrů je ryze elektrických.
V tomto případě se přetvářka zdá být dvojitou, neboť zatímco už zmíněná Ampera „jen” považuje elektřinu za vzduch a do celkové spotřeby nepřipočítává žádný její ekvivalent, Leon by s těmito předpoklady musel ujet 50 kilometrů za oněch 1,6 litru. A to asi nepůjde, standardní verze 1,4 TSI prostě za 3,2 litru nesvede jezdit ani v normovaném cyklu, udávaná kombinovaná spotřeba činí 5,2 l/100 km. Ta ovšem u hybridu dozajista nedoznala snížení, neboť hmotnost díky akumulátorům a dalšímu motoru stoprocentně stoupla.
Je tedy otázkou, jak Seat k výslednému údaji přišel, navíc je třeba dodat, že i kdybychom se ke stejnému výsledku nějak prokousali, bude tahle přetvářka fungovat jen po první stovku kilometrů. Nebo snad Leon Verde ujede se svou 50litrovou nádrží 3 125 km bez tankování nebo dobíjení? Asi ne, sama automobilka udává dojezd 816 km.
Říkáte si, že k obdobnému výsledku se dalo dojít levněji? Třeba převzetím řešení Audi A3 e-tron? To ano, obě auta ale stejná nejsou. Jednak se Seat Leon Verde chlubí řešením zvaným „Driving Cycle Predictor“, tedy systémem, který dokáže analyzovat a následně si i pamatovat jízdní styl majitele a podle toho optimalizovat spotřebu. A krom toho má na palubě i generátor elektřiny o výkonu 20 kW, který může plnit baterie i během jízdy. Samozřejmě přitom využívá benzinového paliva, o přesné efektivitě tohoto řešení se automobilka nezmiňuje.
O ambicích Leonu Verde vstoupit do sériové výroby se Seat nezmiňuje a asi víme, proč. S daným technickým řešením by nebyl z nejlevnějších a mnohem menší než avizovaný přínos celého řešení ke zvýšení provozní efektivity by příplatek za celou partu motorů jen těžko vyvážil.
Na vývoj Seatu Leon Verde PHEV padla téměř miliarda korun. Za to se vůz chlubí zcela nereálnou spotřebou 1,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch