Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Verde PHEV: další nabíjecí hybrid s nereálnou spotřebou - 1,6 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na vývoj hybridního hatchbacku padlo 884 milionů Kč. Prodej zatím není jistý, Leon Verde ovšem prý za jízdy dokáže měnit benzin na elektřinu.
Tak tu máme další hybridní přetvářku. A opět je spojená s koncernem VW Group, který bychom tak z fleku mohli přidat do klubu Davida Copperfielda, který svého času založil Opelu Ampera. Také v modelech Volkswagenu, Audi, Porsche a nově i Seatu totiž dosáhnete zázračného snížení spotřeby, i když auto učiníte ještě těžším. V případě španělské značky je toto masírování znovu příliš okaté, neboť snad každému, kdo umí počítat, musí dojít, jak vlastně hybridní prototyp Leon Verde přišel k udávané průměrné spotřebě 1,6 l/100 km.
Stačí si jen projít pár základních údajů projektu, který je „kulminací čtyřletého výzkumu“ s rozpočtem 34 milionů Eur (cca 884 milionů korun). Španělé totiž uvádějí, že Leon Verde ke svému pohonu užívá běžný 1,4litrový benzinový čtyřválec o výkonu 122 koní, jemuž asistuje 102koňový elektromotor a baterie o kapacitě 8,8 kWh. Celková síla soustavy 170 koní by tak měla vystačit na dojezd 816 km, z nějž 50 kilometrů je ryze elektrických.
V tomto případě se přetvářka zdá být dvojitou, neboť zatímco už zmíněná Ampera „jen” považuje elektřinu za vzduch a do celkové spotřeby nepřipočítává žádný její ekvivalent, Leon by s těmito předpoklady musel ujet 50 kilometrů za oněch 1,6 litru. A to asi nepůjde, standardní verze 1,4 TSI prostě za 3,2 litru nesvede jezdit ani v normovaném cyklu, udávaná kombinovaná spotřeba činí 5,2 l/100 km. Ta ovšem u hybridu dozajista nedoznala snížení, neboť hmotnost díky akumulátorům a dalšímu motoru stoprocentně stoupla.
Je tedy otázkou, jak Seat k výslednému údaji přišel, navíc je třeba dodat, že i kdybychom se ke stejnému výsledku nějak prokousali, bude tahle přetvářka fungovat jen po první stovku kilometrů. Nebo snad Leon Verde ujede se svou 50litrovou nádrží 3 125 km bez tankování nebo dobíjení? Asi ne, sama automobilka udává dojezd 816 km.
Říkáte si, že k obdobnému výsledku se dalo dojít levněji? Třeba převzetím řešení Audi A3 e-tron? To ano, obě auta ale stejná nejsou. Jednak se Seat Leon Verde chlubí řešením zvaným „Driving Cycle Predictor“, tedy systémem, který dokáže analyzovat a následně si i pamatovat jízdní styl majitele a podle toho optimalizovat spotřebu. A krom toho má na palubě i generátor elektřiny o výkonu 20 kW, který může plnit baterie i během jízdy. Samozřejmě přitom využívá benzinového paliva, o přesné efektivitě tohoto řešení se automobilka nezmiňuje.
O ambicích Leonu Verde vstoupit do sériové výroby se Seat nezmiňuje a asi víme, proč. S daným technickým řešením by nebyl z nejlevnějších a mnohem menší než avizovaný přínos celého řešení ke zvýšení provozní efektivity by příplatek za celou partu motorů jen těžko vyvážil.
Na vývoj Seatu Leon Verde PHEV padla téměř miliarda korun. Za to se vůz chlubí zcela nereálnou spotřebou 1,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva