Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi

(+ video) Kromě černých plastů a jiných nárazníků dostal Leon rovněž systém 4x4. K mání je se třemi diesely a benzinovým motorem 1,8 TSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi

23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Kromě černých plastů a jiných nárazníků dostal Leon rovněž systém 4x4. K mání je se třemi diesely a benzinovým motorem 1,8 TSI.

Příchod nové verze Seatu Leon ST jsme avizovali již letos v březnu. Již tedy jsme naznačili, že španělské kombi půjde ve stopách české Škody Octavia Scout nebo německého Audi A4 Allroad. Zjevné navíc bylo, že výstavní premiéru si vůz odbude na podzimním autosalonu v Paříži, a tápat jsme tak mohli pouze v oblasti virtuálního představení. Nyní ovšem Seat strhl oponu a my si nový Leon ST X-Perience můžeme důkladně prohlédnout ze všech stran, přičemž k dispozici je i nemálo technických dat.

Začneme ale nejprve designem, který charakterizuje použití černých plastů lemujících celou spodní část karoserie. Na ně navazují odlišné nárazníky, které ve svém středu hostí hliníkové pláty. Vpředu pak po stranách najdeme jinak tvarované mlhovky (s funkcí Corner), zatímco vzadu se u vrcholných verzí objevují chromové koncovky výfuku. Mimo to do paketu spadají ještě anodizované střešní ližiny a 17palcová standardní nebo 18palcová příplatková litá kola.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde víceméně jedinými změnami jsou loga X-Perience na volantu a dveřních prazích nebo oranžové prošívání. Zbytek je ale již pouze otázkou jiných barev či odlišného čalounění, kdy standardem jsou látkové potahy, za příplatek však můžete sáhnout po hnědé Alcantaře nebo černé kůži. Mimo to pak v doplňkové výbavě nechybí třeba Sound System o výkonu 135 wattů doplněný deseti reproduktory a dotykovým displejem.

To je ale v rámci kabiny vše, zamířit tak můžeme do motorového prostoru, kde je možné volit mezi třemi dieselovými a jedním benzinovým motorem. Tím je čtyřválec 1,8 TSI, který produkuje 180 koní a 280 Nm. Standardně je spojen s šestistupňovým DSG, přičemž průměrná spotřeba byla vypočítána na 6,6 l/100 km. O poznání úspornější je ovšem dieselová Jedna-šestka disponující silou 110 koní a 250 Nm, která má jezdit za 4,8 litru na sto kilometrů.

Střed dieselové nabídky pak tvoří dvoulitr TDI naladěný na 150 koní a 320 Nm, se kterým je stejně jako u základního „naftožrouta“ spojen šestistupňový manuál. Nechybí ani systém start/stop, díky jehož laboratornímu využití spotřeba činí jen 4,9 l/100 km. Vrcholná verze turbodieselu 2,0 TDI, jenž je standardně spojena s automatem DSG, pak produkuje 184 koní a 380 Nm. Sprint na stovku přitom dává za 7,1 s, přičemž spotřeba je shodná se slabším provedením.

Pro všechny verze je navíc připraven systém pohonu všech kol, který doplňují elektronické diferenciály EDS, XDS a o 15 mm vyšší světlá výška (v porovnání se standardním kombíkem). To je ale v rámci rozdílů vše, na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat. Do showroomů totiž Leon ST X-Perience dorazí až na podzim.


Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 1 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 01Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 2 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 02Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 3 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 03Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 4 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 04Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 5 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 05Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 6 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 06Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 7 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 07Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 8 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 08Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 9 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 09Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 10 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 10Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 11 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 11Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 12 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 12Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 13 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 13Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 14 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 14Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi - 15 - Seat Leon ST X-Perience prvni sada 15
Seat Leon ST X-Perience oproti standardnímu kombi povyrostl o 15 milimetrů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.