Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon ST oficiálně: až 1 470 l, jen 45 kg navíc proti hatchbacku
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejstylovější koncernový kombík bude zároveň tím nejlehčím a nejúspornějším. Přibral jen 45 kg a bude jezdit jen za 3,3 l/100 km.
Španělské kombi jsme vám v menší předpremiéře představili již o víkendu. S kompletní sadou fotografií i tiskovou zprávou v ruce se ovšem k Seatu Leon ST musíme vrátit, jako první kombi v historii této modelové řady si to bezesporu zaslouží. Zvláště, když by mohlo s definitivní platností potvrdit zmrtvýchvstání značky, jež loni odstartoval pětidveřový hatchback. Oproti němu přitom kombík narostl o nějakých 27 cm na 4,54 metru, díky čemuž nabízí od 587 do 1 470 litrů objemu zavazadlového prostoru. Při hmotnosti 1 233 kg přitom váží jen o pouhých pětačtyřicet kilogramů více.
V kombinaci s lehce navýšenou aerodynamikou tak lze očekávat zhoršenou jízdní dynamiku, přesnými fakty nás ale zřejmě značka oblaží až během výstavní premiéry na autosalonu ve Frankfurtu. Aktuálně tak můžeme poreferovat hlavně o modelu Leon ST Ecomotive, který bude pohánět 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a průměrné spotřebě 3,3 l/100 km. Seat je tak o poznání úspornější než třeba Škoda Octavia III Combi, která je ovšem pro změnu prostornější.
Vyjma tohoto motoru lze pod kapotou očekávat i zbývající plejádu benzinových a dieselových čtyřválců maximálně dvoulitrového objemu z produkce koncernu VW Group, přičemž jejich výkony se pohybují od 63 kW/86 koní až po 132 kW/180 k. Spotřeba přitom u „naftožroutů“ osciluje mezi 4,1 a 4,3 litry na 100 km, zatímco laboratorní žíznivost benzinových jednotek pokrývá pásmo 4,9 až 5,3 l/100 km.
Po stránce výbavové je pak novinkou v rodině Seatu Leon adaptivní tempomat, který operuje na bázi čelního radaru a funguje při rychlostech od 30 do 160 km/h. Chybět nebude ani unikátní naladění podvozku, přičemž verze FR bude profitovat z adaptivních tlumičů umožňujících volbu tří režimů Eco, Comfort a Sport. Pro ještě větší zážitek pak navíc Seat nabídne dynamický paket s progresivnějším nastavením.
V rámci praktičnosti se vůz pro změnu dočká sklápění zadních sedadel přímo ze zavazadelníku, přičemž u některých modelů bude k dispozici kvůli dlouhému nákladu i sklopné sedadlo spolujezdce jedoucího vpředu. Samozřejmostí je pak dvojitá podlaha nad zadní nápravou, zatímco výkon motorů bude prozatím mířit na tu přední. Verze 4x4 používající systém 4Motion z Golfu VII je ale v plánu.
Do prodeje španělská novinka zamíří někdy na podzim, přičemž cenově bude hatchback překonávat o nějakých třicet tisíc. S motorem 1,2 TSI by tak Leon ST mohl startovat na sumě 330 000 Kč. Krátce po něm navíc Seat hodlá uvést do prodeje také přiostřený Leon Cupra a Cupra SC, o možné vrcholné variantě kombíku ale prozatím ještě nebylo rozhodnuto.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Seat Leon ST narostl oproti hatchbacku o 27 centimetrů, do zavazadlového prostoru však pobere až 1 470 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva