Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat León Cupra R: sportovní náčiní ze Španělska
21.8.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná již příští měsíc, automobilka Seat představí svůj vůbec nejvýkonnější sériově vyráběný model se staronovým označením León Cupra R. Zároveň tak ukončí současný designový jazyk před příchodem zbrusu nové generace.
Základem sportovního charakteru je pochopitelně výkonný motor, v případě Cupry R dostanete pod pravou nohu rovných 265 koní z přeplňovaného zážehového motoru FSI o objemu 2,0 l. Zrychlení z 0 na 100 km/h následně zabere 6,1 sekundy s nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na 250 km/h. Motor dokáže být i skromný, tak si v kombinovaném režimu řekne prý jen o 8,1 l benzinového paliva na sta kilometrů. S přenosem výkonu přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku bude pomáhat elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.
Ostrou verzi modelu León rozpoznáte podle písmena R, které zdobí mřížku chladiče, víko zavazadlového prostoru nebo ovladač centrálního zamykání. Mnohem výraznějšími znaky exteriéru jsou však sportovní litá kola velikosti 19" palců s pěticí dvojitých paprsků, která jsou obuta do pneumatik s rozměry 235/35 R19. O bezpečné zastavené se bude starat brzdová soustava s kotouči o rozměru 345 x 30 mm na přední nápravě a 286 x 12 mm na nápravě zadní.
Interiér vozu byl vybaven bílým podsvícením ukazatelů, multifunkčním sportovním volantem a hliníkovými pedály. Neměnnou jízdní pozici zajistí sportovní sedadla čalouněná alcantarou.
León Cupra R obsahuje už v sériovém provedení systémy ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních vnějších sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizaci Climatronic nebo rádio s CD/MP3 přehrávačem a osmi reproduktory.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva