Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra R 2014: vrcholná verze pošle 300 koní na všechna čtyři kola
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé chtějí pohonné ústrojí Audi S3 nacpat pod karoserii Leonu. V kombinaci se systémem launch control by problémem neměla být stovka za 5 s.
Ještě před několika měsíci se nad Seatem vznášela mračna, která pomalu ani nešlo rozehnat, pak se ale objevilo sluníčko v podobě nového Leonu a rázem je vše jinak. Značce stoupají tržby prakticky po celé Evropě, v Turecku pak byla španělská automobilka v letošním prvním pololetí nejúspěšnějším skokanem stejně jako na několika dalších významných trzích starého kontinentu. Nepřekvapí proto, že vedení chce kout železo, dokud je žhavé.
V nejbližší době se tak dočkáme hned několika nových variant, které doplní již stávající pětidveřový a třídveřový hatchback a kombík. Právě ten by totiž hned v příštím roce měl dostat pohon všech kol převzatý z Volkswagenu Golf VII Variant 4Motion. Následovat pak má i verze, která po vzoru Audi Allroad dostane ochranné černé plasty kolem celé karoserie, zvýšenou světlou výšku a dalších pár doplňků, které jí umožní jízdu mimo zpevněný asfalt.
V mezičase se pak dočkáme i sportovního derivátu Cupra, který se podle předchozích avíz představí ještě letos vybavený samosvorem a výkonem 265 koní. Tato varianta by ale měla být jen pouhým základem pro skutečný vrchol nabídky, tedy model Cupra R, který by převzal pohonné ústrojí z modelu Audi S3. Tedy přeplňovaný dvoulitr z rodiny EA888 naladěný na výkon 300 koní.
Veškerá síla by mířila na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat DSG, přičemž stovku by Seat Leon Cupra R při využití systému launch control pokořil za nějakých 5 sekund. Rázem by se tak stal nejrychleji akcelerujícím modelem v historii značky, jeho nejvyšší rychlost ovšem bude omezena na obligátních 250 km/h.
K mání má být Cupra R jako třídvířko i pětidvířko, přičemž v obou verzích nabídne snížený sportovní podvozek, čtveřici koncovek výfuku, agresivnější bodykit a lehce poupravený interiér, kde hlavní pozornost poutají sportovní sedadla. Tím zvěsti končí a my jen můžeme očekávat, kdy, kde a vlastně i zda vůbec se Cupra R ukáže.
Verze Cupra R se objevila již u minulé generace Seatu Leon. Nově by ovšem měla disponovat výkonem 300 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva