Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra posílil, s 290 koňmi dá stovku za 5,7 sekundy
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová vrcholná verze má ve vínku i nadále přeplňovaný dvoulitr, jen lehce posílený. Akcelerace se zlepšila o desetinu, spotřeba se vesměs nemění.
Seat Leon Cupra můžeme v rámci hierarchie koncernu VW Group považovat za čestnou výjimku. Většinou jsou totiž vozy Volkswagenu nadřazeny svým španělským příbuzným. „Lvíče“ ovšem dostalo do vínku mnohem větší výkon než takový Golf GTI. Je přitom jedno, zda se jedná na německé straně o základ nebo provedení Performance, rozdíl je pokaždé značný. Zvláště když daná rovnice bude u Seatu zahrnovat verzi naladěnou na 280 koní, která vůči GTI disponuje 50koňovým náskokem.
Nově se přitom Leon Cupra začíná blížit i Audi S3, neboť ono vrcholné provedení aktuálně přichází s výkonem 290 koní. Za čtyřmi kruhy tedy Španělé zaostávají o pouhých deset koníků a 30 Nm, což je u koncernu stav dosud nevídaný. I když pravdou zůstává, že v rámci jízdní dynamiky je přeci jen S3 o poznání dále, neboť stovku zvládne hlavně díky pohonu všech kol a výkonu pramenícímu z až za pouhých 4,8 sekundy.
Leon Cupra dostal do vínku vedle 290 koní také 350 Nm, přičemž jako třídvířko osazené automatem DSG pokoří metu 100 km/h za 5,7 sekundy. Pětidveřová verze, která je v českých luzích a hájích nejprodávanější, danou disciplínu zvládne o desetinu pomaleji, v případě kombíku pak budete potřebovat rovných 6 sekund. Nejvyšší rychlost ale ve všech třech případech vrcholí hodnotou 250 km/h, při které zasáhne omezovač.
Ve srovnání s dříve nabízenou verzí, která disponovala oním nižším výkonem (ovšem stejným krouťákem), tak došlo ke zlepšení o desetinu sekundy. Spotřeba zůstala v případě pětidvířka i kombíku na 6,6 litrech na sto kilometrů, třídveřová varianta SC ovšem musí nově počítat s lehčím zhoršením. Podle evropských norem si totiž řekne o 6,5 l/100 namísto předchozích 6,4 litrů.
Tím máme probrané varianty osazené automatickou převodovkou, posvítit si ovšem můžeme ještě na modely s manuálem. Třídveřová i pětidveřová varianta mají přitom shodnou žíznivost (6,7 l/100 km), což oproti stávajícímu provedení přestavuje zhoršení o desetinu litru paliva. To samé platí také o kombíku ST, který chce v průměru a s lehkou nohou na plynu jezdit za 6,8 l/100 km.
V případě akcelerace z klidu na stovku platí ve všech případech oproti automatu zhoršení o jednu desetinu sekundy, nejvyšší rychlost 250 km/h však zůstává zachována. V Německu je možné posílené provedení již objednávat, ceny startují na 31 320 Eur (cca 846 500 Kč). Na českém trhu lze ale počítat s mnohem nižší částkou, jež by měla začínat někde okolo 700 tisíc korun za pětidvířko.












Seat Leon Cupra dostal nově do vínku 290 koní. Jeho vzhled se ovšem nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 3 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11.2.2025„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva