Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 290 oficiálně odhalen, s vyšším výkonem je i hlučnější
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze španělského hot hatche aktuálně s výkonem 290 koní zvládne zrychlit na stovku již za 5,7 sekundy. Navíc dostala i nově naladěný výfuk.
Již před nějakými třemi týdny se objevily informace, že Seat Leon Cupra dostane do vínku vyšší výkon. Nikoliv však slabší verze, která doposud i nadále produkuje 265 koní. To nás ale trápit nemusí, neboť v českých luzích a hájích je k mání pouze ta potentnější, jejíž dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI dával k dobru 280 koní. Ona modifikace však přinesla desetikoňový bonus, což se projevilo i změnou názvu daného modelu.
Nově tu máme novou menší sadu fotek, na které je zachycena již výkonnější verze. Rozdíl oproti dosavadnímu provedení ovšem poznáte pouze plaketky na zádi, kde se změnilo ono číslíčko. Veškeré další modifikace jsou však již mechanické, přičemž kromě vyššího výkonu se Leon Cupra 290 pyšní také poladěným výfukovým ústrojím. To by přitom nyní mělo ještě lépe dávat najevo potenciál pod kapotou.
Nic dalšího však již tisková zpráva nezmiňuje, zopakovat tedy již můžeme známá fakta. Tak tedy, s 290 koňmi zvládne třídveřový Leon SC Cupra stovku za 5,7 sekundy při volbě automatické převodovky DSG, s manuálem je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost v obou případech vrcholí 250 km/h, v případě spotřeby pak můžete počítat s 6,6litrovým, resp. 6,7litrovým normovaným průměrem.
Pětidvířko i kombík jsou vždy o nějakou tu desetinu litru či sekundy pomalejší a žíznivější, výbava se však již neliší. Pokaždé lze tedy společně s vyšším výkonem očekávat 19palcová litá kola, diferenciál na přední nápravě, progresivní řízení, sportovní volant či sedadla čalouněná Alcantarou a zdobená bílými švy. Za příplatek je ale možné sáhnout i po lepších skořepinách či řadě paketů. Na nové české ceny však musíme počkat, pokud se tedy vůbec nějak změní...
Seat Leon Cupra 290 se ukázal na nových fotkách. O vyšším výkonu napovídá pouze upravená plaketka na zádi či zvučnější výfuk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024 - John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva