Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4

Všechny karosářské verze dohnaly Golf R a mají 300 k. Pohon všech kol ve spojení s automatem DSG bude vyhrazen pouze pro kombi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4

5.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Všechny karosářské verze dohnaly Golf R a mají 300 k. Pohon všech kol ve spojení s automatem DSG bude vyhrazen pouze pro kombi.

O modernizaci Seatu Leon jsme mluvili naposledy před několika málo dny, kdy české zastoupení zveřejnilo tuzemské ceny. Aktuálně lze španělský hatchback či kombík objednat v několika verzích výbavy, vrcholná Cupra však dosud zůstávala zahalena tajemstvím. Přestože jsme se dle původních oficiálních informací měli více dozvědět až v únoru, automobilka nás nakonec čekat nenechala.

Únorový termín nakonec souvisí s dodávkami prvních aut zákazníkům, ti se tak mohou už nyní těšit na novinky. Těch alespoň co do vzhledu mnoho není - změny kopírují základní Leon. Vidíme tedy širší čelní masku, na niž navazují modifikovaná světla, upravený nárazník s poněkud menším centrálním otvorem a nově přidanými mlhovkami. Ty stávající Cupra nemá vůbec.

Vzadu se inovace týkají víceméně jen odlišné grafiky lamp, uvnitř lze počítat s novou generací multimediálního systému. Ten je standardně vybaven osmipalcovou centrální obrazovkou a vůbec poprvé také s paketem Connectivity Box, který zahrnuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či zesilovač signálu GSM.

Rozšířila se rovněž plejáda asistenčních systémů, mezi které zamířil Traffic Jam Assist, monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Dále Seat v tiskové zprávě zmiňuje bezklíčové odemykání a startování či příchod elektrické parkovací brzdy, nicméně již nedodává, zda ta plně nahrazuje dosavadní ruční či nikoliv.

Přesunout se tedy můžeme pod kapotu k přeplňovanému čtyřválci 2,0 TSI, který nově produkuje 300 koní a 380 Nm. Oproti dosluhující verzi jde o nárůst o 10 koní a 30 Nm, přičemž maximum točivého momentu je k dispozici v pásmu 1 800 až 5 500 otáček. Jak se ale změnila jízdní dynamika, to již Seat bohužel neuvedl.

Dá se tedy předpokládat, že do února dorazí minimálně ještě jedna tisková zpráva, kde budou zmíněna podrobnější technická data. Zajímavá budou zvláště u kombíku, který bude k dispozici také ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Naposledy byl přitom systém 4x4 k mání u první generace Leonu Cupra.

Standardem ve výbavě zůstává adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení, elektronický diferenciál VAQ a volič jízdních režimů Cupra Drive Profile nabízející pět módů Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.

Více informací dorazí blíže k únorovým dodávkám, stejně tak lze očekávat rovněž větší sadu fotografií. Ceny velmi pravděpodobně porostou podobně jako u civilního provedení, základ se tedy posune směrem k 750 tisícům korun.


Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 1 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 01Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 2 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 02
Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 3 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 03Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4 - 4 - Seat Leon Cupra 2017 facelift prvni foto 04
Faceliftovaný Seat Leon Cupra se zatím ukázal jen na těchto dvou fotkách - do vínku dostal 300 koní, jenž může u kombíku dostat na starosti automat a pohon všech kol

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.