Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4
5.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny karosářské verze dohnaly Golf R a mají 300 k. Pohon všech kol ve spojení s automatem DSG bude vyhrazen pouze pro kombi.
O modernizaci Seatu Leon jsme mluvili naposledy před několika málo dny, kdy české zastoupení zveřejnilo tuzemské ceny. Aktuálně lze španělský hatchback či kombík objednat v několika verzích výbavy, vrcholná Cupra však dosud zůstávala zahalena tajemstvím. Přestože jsme se dle původních oficiálních informací měli více dozvědět až v únoru, automobilka nás nakonec čekat nenechala.
Únorový termín nakonec souvisí s dodávkami prvních aut zákazníkům, ti se tak mohou už nyní těšit na novinky. Těch alespoň co do vzhledu mnoho není - změny kopírují základní Leon. Vidíme tedy širší čelní masku, na niž navazují modifikovaná světla, upravený nárazník s poněkud menším centrálním otvorem a nově přidanými mlhovkami. Ty stávající Cupra nemá vůbec.
Vzadu se inovace týkají víceméně jen odlišné grafiky lamp, uvnitř lze počítat s novou generací multimediálního systému. Ten je standardně vybaven osmipalcovou centrální obrazovkou a vůbec poprvé také s paketem Connectivity Box, který zahrnuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či zesilovač signálu GSM.
Rozšířila se rovněž plejáda asistenčních systémů, mezi které zamířil Traffic Jam Assist, monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Dále Seat v tiskové zprávě zmiňuje bezklíčové odemykání a startování či příchod elektrické parkovací brzdy, nicméně již nedodává, zda ta plně nahrazuje dosavadní ruční či nikoliv.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu k přeplňovanému čtyřválci 2,0 TSI, který nově produkuje 300 koní a 380 Nm. Oproti dosluhující verzi jde o nárůst o 10 koní a 30 Nm, přičemž maximum točivého momentu je k dispozici v pásmu 1 800 až 5 500 otáček. Jak se ale změnila jízdní dynamika, to již Seat bohužel neuvedl.
Dá se tedy předpokládat, že do února dorazí minimálně ještě jedna tisková zpráva, kde budou zmíněna podrobnější technická data. Zajímavá budou zvláště u kombíku, který bude k dispozici také ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Naposledy byl přitom systém 4x4 k mání u první generace Leonu Cupra.
Standardem ve výbavě zůstává adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení, elektronický diferenciál VAQ a volič jízdních režimů Cupra Drive Profile nabízející pět módů Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Více informací dorazí blíže k únorovým dodávkám, stejně tak lze očekávat rovněž větší sadu fotografií. Ceny velmi pravděpodobně porostou podobně jako u civilního provedení, základ se tedy posune směrem k 750 tisícům korun.
Faceliftovaný Seat Leon Cupra se zatím ukázal jen na těchto dvou fotkách - do vínku dostal 300 koní, jenž může u kombíku dostat na starosti automat a pohon všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva