Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s

(+ video) Španělský hot hatch bude k mání také se slabším výkonem 265 koní. V tu chvíli bude o něco pomalejší a také méně atraktivní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s

8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Španělský hot hatch bude k mání také se slabším výkonem 265 koní. V tu chvíli bude o něco pomalejší a také méně atraktivní.

Pokud si vzpomínáte na novoroční předsevzetí Seatu, pak jistě víte, že španělská značka pro letošní rok slibovala více modelů Cupra. Tento slib plní opravdu záhy, i když svým způsobem tak trochu „oklikou“. Na ženevském autosalonu si totiž světovou premiéru neodbude pouze jedna, ale hned dvě verze Seatu Leon Cupra. Ty se liší designem i výkonem, základ však mají stejný. Jsme tak opravdu zvědavi, zda automobilka pro letošek svůj potenciál vyčerpala, či jestli se ještě neblýskne nějakou další novinkou, to jsou ale věci budoucí, raději proto zůstaňme v přítomnosti.

Ta rozhodně nevypadá špatně, zvláště z mechanického pohledu. Srdcem vozu je totiž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888, který dostal duální vstřikování a variabilní časování. Bohužel se však také standardně chlubí systémem start/stop, na tuto nepříjemnost jsme si ale už bohužel zvykli - bruselský diktát je nesmlouvavý. Na druhé straně, Seat vše ospravedlňuje výkonem, který v případě verze Cupra činí 265 koní. Mimo to ovšem bude k mání také provedení Cupra 280, jehož název hovoří za vše.

V souladu s těmito výkony by asi neměla být překvapivá působivá jízdní dynamika. Prozatím jsou k mání přesně parametry pouze pro třídveřový Seat SC, pětidvířko ale bude zaostávat pouze o desetiny. Tomu ostatně napovídá spotřeba, která u sportovnějšího provedení činí v kombinaci s automatickou převodovkou DSG 6,4 litru na 100 kilometrů. Pětidveřový model je přitom o dvě desetiny litru žíznivější, v případě manuálu pak prý oba modely mají jezdit za 6,6 l/100 km. A to bez ohledu na počet koní.

V případě zmiňované dynamiky však již rozdílný výkon je znát. Potentnější třídvířko se totiž na stovku dostane s automatem za 5,7 sekundy, s manuálem pak za 5,8 s. Slabší provedení je pak v obou případech o desetinu pomalejší, nejvyšší rychlost 250 km/h je ale limitem pro všechny zúčastněné. Mimo to se pak neliší ani točivý moment, který činí 350 Nm v rozmezí 1 750 a 5 300 otáček.

Další rozdíly mezi oběma verzemi můžeme vysledovat u designu. Zatímco totiž slabší provedení počítá s 18palcovými koly, silnější již dostalo devatenáctky s titanovou povrchovou úpravou. Nechybí pak ani aerodynamický paket se střešním spoilerem, černě lakované kryty zpětných zrcátek nebo nápisy Cupra na brzdových třmenech (verze s 265 koňmi je má pouze červené).

Oproti standardu je pak u obou modelů patrný nový čelní nárazník s rozměrnějšími vstupy vzduchu, který doplňují LEDková světla. Zadní nárazník pro změnu dostal náznak difuzoru a dvě oválné koncovky výfuku. Uvnitř pak čekají sportovní sedadla čalouněná Alcantarou nebo diodové podsvícení, jež mění barvu v závislosti na zvoleném jízdním profilu - v režimu Cupra je červené, ve standardu bílé.

Vyjma těchto prvků se pak Seat Leon Cupra pyšní také adaptivními tlumiči DCC, progresivním řízením nebo přední nápravou doplněnou samosvorným diferenciálem. Ten dovoluje až stoprocentní uzamčení jednoho kola, přičemž rovněž spolupracuje se stabilizací. Ta byla pro změnu naladěna tak, aby ve sportovním režimu dovolovala ostřejší jízdu. Lze ji ovšem také zcela vypnout.

V rámci výčtu dalších fines pak můžeme zmínit 110kilovou dietu, ke které došlo přepřáhnutím na platformu MQB či již zmiňovanou volbu jízdního profilu, kdy kromě jiné barvy podsvícení kabiny dostanete (zvláště v režimu Cupra) také odlišnou odezvu plynu, rychlejší změnu převodových stupňů nebo sportovnější přístup šasí, řízení a diferenciálu.

Po stránce cenové pak můžeme posloužit politikou, jíž Seat uplatní v Německu. Tyto částky jsou však o nějakých 200 tisíc korun vyšší, než za kolik na českém trhu dostanete slabší Volkswagen Golf GTI. Dá se tedy předpokládat, že minimálně polovinu tohoto navýšení můžete z našeho přepočtu umazat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.

Německé ceny Seatu Leon Cupra


Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 1 - Seat Leon Cupra 2014 nemecke ceny tabulka

Fotogalerie Seatu Leon Cupra

Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 2 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 01Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 3 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 02Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 4 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 03Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 5 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 04Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 6 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 05Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 7 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 06Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 8 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 07Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 9 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 08Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 10 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 09Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 11 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 10Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 12 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 11Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 13 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 12Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 14 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 13Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 15 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 14Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 16 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 15Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 17 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 16Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 18 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 17Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 19 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 18Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s - 20 - Seat Leon Cupra 2014 Cupra 280 oficialni vse 19
Nový Seat Leon Cupra se nebude lišit pouze počtem dveří, ale také výkonem pod kapotou. K mání je totiž 265 nebo 280 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.