Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru

Inovacemi prošly motory 1,2 a 1,4 TSI. První nově produkuje 110 koní a jezdí za 4,9 l/100 km, druhý pak až 150 koní a ještě nižší spotřebu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru

8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Inovacemi prošly motory 1,2 a 1,4 TSI. První nově produkuje 110 koní a jezdí za 4,9 l/100 km, druhý pak až 150 koní a ještě nižší spotřebu.

Třetí generace Seatu Leon sice byla na trh uvedena teprve před dvěma roky, taková doba však je ale v automobilovém průmyslu v dnešní době uz docela dlouhá. Asi bychom se tedy neměli divit lehké modernizaci, jíž byl španělský hatchback (a dokonce i kombík, který je k mání jen chvíli podroben. Facelift tomu ovšem neříkejme, přeci jen se měnily jen některé položky výbavy. Kvůli nim bychom přitom nový článek nesepisovali, navýšený výkon některých motorů si ho ale dozajista zaslouží.

Tak tedy, i ve snaze vyhovět emisním normám Euro 6 provedli Španělé pár modifikací, díky nimž motor 1,2 TSI produkuje 110 koní namísto předchozích 105. V kombinaci se standardním šestistupňovým manuálem a systémem start/stop si přitom řekne pouze o 4,9 l/100 km, zatímco akcelerace z klidu na stovku zabere (u Seatu Leon SC) rovných 10 sekund. Souběžně s těmito vylepšeními ovšem narostla i cena, třídveřový hatchback tak nově ve výbavě Reference stojí 353 900 Kč, kombi je pak k mání za 388 900 Kč.

Další změna pak přichází u 1,4litrového motoru. V případě slabší verze můžete nově počítat se 125 koňmi namísto předchozích 122, přičemž i v tomto případě je standardem šestistupňový manuál a systém samočinně vypínající pohonnou jednotku. Spotřeba pak činí 5,2 l/100 km u třídvířka a pětidvířka, zatímco kombík potřebuje o deci navíc. Ceny na úrovni Style pak startují na sumě 416 900 Kč za Leon SC.

Silnější provedení motoru 1,4 TSI pro změnu aktuálně nabízí 150 koní, čímž si oproti předchozí verzi agregátu polepšilo o 10 koníků. Počítat přitom můžete s deaktivací poloviny válců nebo manuálem se šesti stupni, spotřeba pak činí pouhých 4,7 l/100 km, respektive 4,8 litru u kombíku. I v tomto případě je třeba počítat s vyšší cenou, jež u zmíněné praktické verze narostla na 491 900 Kč.

Ze španělského trhu pak máme hlášen ještě příchod paketu Black FR, který by měl přihazovat černě lakovanou střechu a kryty zpětných zrcátek. O této možnosti však již český ceník mlčí, i když příplatků v něm najdete dostatek. A to jak pro hatchback (PDF 1,2 MB), tak i pro kombi (PDF 1,1 MB).


Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 1 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 01Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 2 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 02Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 3 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 03Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 4 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 04Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 5 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 05Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 6 - Seat Leon SC 2013 oficialni dalsi 06Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 7 - Seat Leon ST 2014 kombi nove 11Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 8 - Seat Leon ST 2014 kombi nove 12Seat Leon 2014 dostal výkonnější motory TSI, české ceny šly nahoru - 9 - Seat Leon ST 2014 kombi nove 13
Třetí generace Seatu Leon je nově k mání s výkonnějšími motory. Souběžně s nimi však dorazila i vyšší cena

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.