Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly
11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.
Ke snížení spotřeby se dá dojít různými cestami. Stačí třeba jen srazit hmotnost a rázem váš vůz „žere“ o pár deci méně. Tento způsob je však značně nákladný a ve výsledku vlastně nepřináší takové výsledky, jaké automobilky kvůli normám Evropské unie potřebují. A proto je tu celá řada dalších možností, jak žíznivost alespoň papírově citelně snížit.
Řeč tentokráte není o využití elektrické energie, nýbrž deaktivaci válců. Tu lze považovat za rozumnou záležitost, pokud se jedná o objemné a výkonné pohonné jednotky. S takovým Lamborghini totiž nejedete vždy na plný plyn, stejně jako v Audi S8 nepotřebujete neustále 520 koní. U malých motorů však snížení spotřeby rozhodně nepocítíte takovou měrou, jakou automobilka udává.
To jsou ovšem známá fakta, proto pojďme na novinky. Ty se týkají španělského Seatu, který je v rámci koncernu VW Group „dalším pánem na holení“. Systém COD (Cylinder on Demand), který deaktivuje polovinu válců, totiž dostanou modely Ibiza a Leon vybavené motorem 1,4 TSI. Tedy čtyřválcem o výkonu 140 koní, z nějž se „na požádání“ může stát dvouválec.
Přesné údaje o spotřebě automobilka bohužel neuvedla, pod kapotou Volkswagenu se však daný systém má zasloužit o redukci v podobě 0,4 l/100 km, při využití systému start/stop pak dokonce o 0,6 l/100 km. Stejné hodnoty lze očekávat i u Seatu, již ta druhá zmiňovaná ale naznačuje, že realita může byt nakonec trochu jinde.
Přesvědčit se budete moci sami od listopadu, kdy startuje výroba, snad i s prodejem. Zda vůbec a případně za jakou cenu se obě novinky objeví v nabídce českého zastoupení značky, teprve uvidíme.
Seat Ibiza se stejně jako větší Leon dočká u motoru 1,4 TSI o výkonu 140 koní deaktivace poloviny válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva