Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly

Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly

11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.

Ke snížení spotřeby se dá dojít různými cestami. Stačí třeba jen srazit hmotnost a rázem váš vůz „žere“ o pár deci méně. Tento způsob je však značně nákladný a ve výsledku vlastně nepřináší takové výsledky, jaké automobilky kvůli normám Evropské unie potřebují. A proto je tu celá řada dalších možností, jak žíznivost alespoň papírově citelně snížit.

Řeč tentokráte není o využití elektrické energie, nýbrž deaktivaci válců. Tu lze považovat za rozumnou záležitost, pokud se jedná o objemné a výkonné pohonné jednotky. S takovým Lamborghini totiž nejedete vždy na plný plyn, stejně jako v Audi S8 nepotřebujete neustále 520 koní. U malých motorů však snížení spotřeby rozhodně nepocítíte takovou měrou, jakou automobilka udává.

To jsou ovšem známá fakta, proto pojďme na novinky. Ty se týkají španělského Seatu, který je v rámci koncernu VW Group „dalším pánem na holení“. Systém COD (Cylinder on Demand), který deaktivuje polovinu válců, totiž dostanou modely Ibiza a Leon vybavené motorem 1,4 TSI. Tedy čtyřválcem o výkonu 140 koní, z nějž se „na požádání“ může stát dvouválec.

Přesné údaje o spotřebě automobilka bohužel neuvedla, pod kapotou Volkswagenu se však daný systém má zasloužit o redukci v podobě 0,4 l/100 km, při využití systému start/stop pak dokonce o 0,6 l/100 km. Stejné hodnoty lze očekávat i u Seatu, již ta druhá zmiňovaná ale naznačuje, že realita může byt nakonec trochu jinde.

Přesvědčit se budete moci sami od listopadu, kdy startuje výroba, snad i s prodejem. Zda vůbec a případně za jakou cenu se obě novinky objeví v nabídce českého zastoupení značky, teprve uvidíme.


Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 1 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 02Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 2 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 03Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 3 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 04Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 4 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 05Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 5 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 06Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 6 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 07Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 7 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 08Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 8 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 09Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 9 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 10Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 10 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 11Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 11 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 12Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 12 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 13Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 13 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 14Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly - 14 - Seat Ibiza FR 2012 predstaveni 15
Seat Ibiza se stejně jako větší Leon dočká u motoru 1,4 TSI o výkonu 140 koní deaktivace poloviny válců

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.