Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza 2012: facelift konečně oficiálně
12.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aby těch předženevských odhalení nebylo málo, přispěchal také Seat s virtuální premiérou faceliftované Ibizy. Podívejte se na vzhled pětidvířka a kombi.
Zrovna dnes v noci jsme si při představování nového Porsche Boxster 981 tak trochu posteskli nad tím, že automobilky někdy až nesmyslně kumulují odhalení svých novinek do několika dnů, i když nemají vazbu k právě probíhajícímu autosalonu. K srdci si to ale alespoň pro tuto chvíli zjevně nevzaly, neboť do party těch, které za běhu detroitského autosalonu sypou z rukávu novinky pro ten ženevský, přibyl i Seat.
Abychom ale Španělům nekřivdili, oni už měli tak nějak nejvyšší čas. Jejich faceliftované mini bylo totiž bez špetky maskování přistiženo již začátkem prosince a na jeho konci začaly éterem kolovat i fotky dalších verzí. Možná i proto nechtěli na nic čekat a ze své zřejmě nejvýznamnější novinky pro Ženevu strhli plachtu.
Odhalení to vzhledem k výše zmíněnému skutečně není překvapivé a podle očekávání dodává Ibize hlavně o poznání ostřejší rysy. Zasluhují se o to především jinak tvarované hlavní světlomety, které před dosavadními elipsovitými tvary zvedajícími se směrem ke kapotě motoru daly přednost hranám zapuštěným do předního nárazníku. Na snímcích můžeme vidět jejich „halogenovou verzi”, pokud ale zvolíte bixenonová světla, dočkáte se i LED pro denní svícení, které jsme mohli vidět na již odkazovaných špionážních fotkách.
Odpovídajícím způsobem jsou pak pozměněny i navazující části přídě - nejen samotný nárazník a jeho otvory pro vstup chladícího vzduchu, ale třeba i mlhovky, jenž už nejsou kulaté, ale hranaté. Ze zbylých nových detailů stojí za zmínku ještě voštinová maska chladiče, která nahradila tu dosavadní s vertikálními mřížkami.
Také záď vozu se změnila - v případě všech karosářských provedení dostala Ibiza nový zadní nárazník a přepracovaná koncová světla opět s LED, tentokrát standardně dodávanými. Výčet vizuálních změn zevnějšku zakončuje vcelku očekávaná informace - nabídka vozu se rozšíří o nové typy litých kol.
Též interiér jistě projde změnami, snímky jej ale neodhalují a dostupné textové materiály o něm nemluví, a tak se pojďme podívat pod kapotu. I odtud ale máme jen kusé informace. Seat se pochlubil jen dvěma vylepšenými verzemi Ecomotive - ta s motorem 1,2 TSI o výkonu 105 koní se nyní bude v katalozích pyšnit tabulkovou spotřebo 4,9 litru benzinu na 100 km, u varianty s jednotkou 1,2 TDI a výkonem 75 koní to bude ještě méně, 3,4 litru nafty na 100 km.
V případě výkonnějších motorizací víme jen tolik, že přeplňovaný motor 1,4 TSI verze FR se 150 koňmi bude k mání i do kombi ST. Zbytek nabídky motorů buď zůstane nedotčen, nebo se Seat detaily pochlubí později. Tak či onak, dodávat ještě bude co - nenahlédli jsme do interiéru a zatím jsme nemohli spatřit ani ostrá provedení FR a Cupra. Minimálně to první ale zachytily prakticky v celé kráse již dřívější špionážní fotky.
Kdy se dozvíme zbytek? Ibiza byla ohlášena jako novinka ženevského autosalonu, a tak vše podstatné vyjde najevo nejpozději právě ve Švýcarsku. Očekáváme ale, že kompletní virtuální představení přijde již o nějaký ten týden dříve.
První oficiální fotografie faceliftovaného Seatu Ibiza
Pro srovnání dosavadní vzhled kombi Ibiza ST
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva