Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti
26.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Také Seat využije blížící se autosalon ve Frankfurtu k představení své novinky. Španělská divize koncernu Volkswagen má hotový facelift Exea.
Přeznačkovaná minulá generace Audi A4 (verze B7) stojící na platformě PL46 žije od roku 2008 dál jako sedan Seat Exeo a kombi Exeo ST. A minimálně pár let ještě bude. Pomoci by tomu měla průběžná modernizace, která přináší drobné vizuální i technické změny.
Paradoxem je, že Exeo bude po lehkém faceliftu vypadá spíše více jako Audi než více jako Seat. Na přídi tomu pomohla hlavně denní LED světla kroutící se bi-xenonovými reflektory ve stylu pověstných ingolstadtských „hadovek”. Však kdybyste viděli samotné inovované přední světlo, hádali byste mu původ třeba v nějakém novém Audi spíše než v inovovaném Seatu. Nejde ale o jedinou vzhledovou změnu - občerstvit Exeo má také voštinová výplň masky chladiče nebo nový design 17 a 18" kol.
Novinky uvnitř jsou ještě decentnější, když se omezují pouze na nová čalounění a mírně upravený volant s koženým potahem. Ve zbytku interiéru se vůz stále jeví být tou starou dobrou... A4 B7.
Ještě méně nápadné změny proběhly pod kapotou. Seat blíže nespecifikuje, co přesně jeho technici udělali, ale „systematickým zlepšováním“ mírně snížili spotřebu dieselových motorů 2,0 TDI o výkonu 120 a 143 koní. Všechna data neznáme, Seat ale říká, že emise CO2 klesly oběma motorům o 7 gramů na kilometr (což by odpovídalo poklesu spotřeby o 0,2-0,3 litru nafty na 100 km) a obě dieselové verze by se díky tomu dostávají do „bezpokutové” zóny normovaných emisí pod 130 gramů na kilometr. Nejúspornější Exeo se má pochlubit spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů jízdy, mělo by jít o verzi 2,0 TDI se 120 koňmi.
Další novinky přicházejí ani ne rok po těch předchozích, kdy se vůz dočkal menších změn v interiéru, zadních LED světel nebo doplnění nabídky o verzi 2,0 TDI CR Multitronic. A již nyní víme, že to nejsou změny poslední - v příštím roce se má objevit ještě úspornější verze Ecomotive, která si k lepší průměrné spotřebě a jí v některých státech ještě důležitějším emisím CO2 pomůže vcelku obvyklými „eko” úpravami včetně systému stop-start. Cílem je 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Jak jsme již avizovali, lehce inovované Exeo se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Neočekáváme, že by se novinky měly jakkoli citelně dotknout ceníku vozu.
Seat Exeo a kombi verze Exeo ST
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus