Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra nafocen bez kamufláže, s ostřejším vzhledem spojí 310 koní
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Seat chystá SUV, které bude vrcholem jeho nabídky po stránce cenové i výkonové. Prodej má odstartovat ve druhém pololetí 2017.
Seat Ateca je vůbec prvním produkčním SUV španělské značky. A nutno dodat, že velmi úspěšným. Zájem je totiž natolik veliký, že závod v Kvasinách bude plně vytížen i příští rok. Není proto divu, že Seat hodlá kout železo, dokud je žhavé, a již od počátku roku mluví o ostřejším provedení Cupra. To jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na neoficiálních ilustracích, dnes ovšem zajdeme trochu dále. K dispozici totiž máme snímky nemaskovaného prototypu.
Hned v úvodu je ovšem nutné zmínit, že produkční varianta se může v detailech nepatrně lišit. Koneckonců, Seat by dozajista nenechal jednu z velmi očekávaných novinek příštího roku jezdit bez ochranné kamufláže. Jako náznak věcí budoucích nám ovšem exemplář s matně lakovanou karoserií posloužit může. Spojován je navíc se šéfem vývoje Matthiasem Rabe, což jen dokazuje, že Ateca Cupra je reálnou záležitostí.
Co tedy můžeme očekávat? V prvé řadě jsou to agresivněji stylizované nárazníky, k nimž se vpředu připojí jiný výplet čelní masky a vzadu čtveřice koncovek výfuku. Dále jsou tu mohutnější litá kola, za kterými se skrývají rozměrné kotouče brzd Brembo. Střešní spoiler se pak zdá být nezměněn, nicméně vůči standardu dozajista bude o nějaký ten centimetr protaženější.
Kromě toho by varianta Cupra měla klesnout o pár centimetrů blíže k zemi, což nejen sníží náklony karoserie v zatáčkách, ale zároveň také umocní dynamický vzhled. Vizuální agresi pak navíc ještě pomohou exkluzivní křiklavé laky, s nimiž možná budou spojeny i nějaké ty venkovní samolepicí dekory. Vše pak završí loga sportovní verze, která na prototypu chybí.
Pod kapotou novinka nabídne přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, otázkou je však výkon. Velmi pravděpodobně však půjde o novější verzi agregátu, jenž faceliftovanému Audi S3 nadělil 310 koní. Stejnou silou pak nejspíše bude vládnout i Leon Cupra, který se stejně jako standardní hatchback i kombík v příštím roce dočká faceliftu.
Po stránce jízdní dynamiky by sportovní SUV mělo zvládat akceleraci na stovku za přibližně 6 sekund, nejvyšší rychlost pak nejspíše bude omezena na 250 km/h. Těchto hodnot přitom vrcholná Ateca dosáhne ve speciálním jízdním režimu Cupra, který přitvrdí adaptivní tlumiče a zostří reakce plynového pedálu či pohonu 4x4.
Od mechaniky se můžeme přesunout do interiéru, kde lze očekávat sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí či sadu hliníkových pedálů. Dále budou verzi Cupra vyhrazeny některé specifické dekory, v případě čalounění pak lze počítat s Alcantarou a kůží. Standardem budou i multimédia s osmipalcovým centrálním displejem.
Při pohledu na tento výčet asi nepřekvapí, že novinka má být vůbec nejdražším Seatem v prodeji. O nedostatek zákazníků se ale značka nebojí, neboť „trh s rychlými SUV se rychle rozvinul u prémiových značek, v mainstreamu ale není žádná konkurence. To dává Seatu možnost postavit se do čela pelotonu a zároveň se odlišit od ostatních.“
My pak jen můžeme dodat, že původně měla Ateca Cupra debutovat již v Paříži, nicméně kvůli výše zmiňované poptávce po standardním SUV značka nakonec své plány pozměnila. Do prodeje tak novinka dorazí až někdy ve druhé půli příštího roku, kdy má mít dle zdrojů zevnitř automobilky „výrazný haló-efekt na zbytek nabídky“.
Prototyp Seatu Ateca Cupra byl nafocen bez kamufláže...
...posloužit ovšem můžeme i předchozími neoficiálními ilustracemi
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva