Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra nafocen bez kamufláže, s ostřejším vzhledem spojí 310 koní
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Seat chystá SUV, které bude vrcholem jeho nabídky po stránce cenové i výkonové. Prodej má odstartovat ve druhém pololetí 2017.
Seat Ateca je vůbec prvním produkčním SUV španělské značky. A nutno dodat, že velmi úspěšným. Zájem je totiž natolik veliký, že závod v Kvasinách bude plně vytížen i příští rok. Není proto divu, že Seat hodlá kout železo, dokud je žhavé, a již od počátku roku mluví o ostřejším provedení Cupra. To jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na neoficiálních ilustracích, dnes ovšem zajdeme trochu dále. K dispozici totiž máme snímky nemaskovaného prototypu.
Hned v úvodu je ovšem nutné zmínit, že produkční varianta se může v detailech nepatrně lišit. Koneckonců, Seat by dozajista nenechal jednu z velmi očekávaných novinek příštího roku jezdit bez ochranné kamufláže. Jako náznak věcí budoucích nám ovšem exemplář s matně lakovanou karoserií posloužit může. Spojován je navíc se šéfem vývoje Matthiasem Rabe, což jen dokazuje, že Ateca Cupra je reálnou záležitostí.
Co tedy můžeme očekávat? V prvé řadě jsou to agresivněji stylizované nárazníky, k nimž se vpředu připojí jiný výplet čelní masky a vzadu čtveřice koncovek výfuku. Dále jsou tu mohutnější litá kola, za kterými se skrývají rozměrné kotouče brzd Brembo. Střešní spoiler se pak zdá být nezměněn, nicméně vůči standardu dozajista bude o nějaký ten centimetr protaženější.
Kromě toho by varianta Cupra měla klesnout o pár centimetrů blíže k zemi, což nejen sníží náklony karoserie v zatáčkách, ale zároveň také umocní dynamický vzhled. Vizuální agresi pak navíc ještě pomohou exkluzivní křiklavé laky, s nimiž možná budou spojeny i nějaké ty venkovní samolepicí dekory. Vše pak završí loga sportovní verze, která na prototypu chybí.
Pod kapotou novinka nabídne přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, otázkou je však výkon. Velmi pravděpodobně však půjde o novější verzi agregátu, jenž faceliftovanému Audi S3 nadělil 310 koní. Stejnou silou pak nejspíše bude vládnout i Leon Cupra, který se stejně jako standardní hatchback i kombík v příštím roce dočká faceliftu.
Po stránce jízdní dynamiky by sportovní SUV mělo zvládat akceleraci na stovku za přibližně 6 sekund, nejvyšší rychlost pak nejspíše bude omezena na 250 km/h. Těchto hodnot přitom vrcholná Ateca dosáhne ve speciálním jízdním režimu Cupra, který přitvrdí adaptivní tlumiče a zostří reakce plynového pedálu či pohonu 4x4.
Od mechaniky se můžeme přesunout do interiéru, kde lze očekávat sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí či sadu hliníkových pedálů. Dále budou verzi Cupra vyhrazeny některé specifické dekory, v případě čalounění pak lze počítat s Alcantarou a kůží. Standardem budou i multimédia s osmipalcovým centrálním displejem.
Při pohledu na tento výčet asi nepřekvapí, že novinka má být vůbec nejdražším Seatem v prodeji. O nedostatek zákazníků se ale značka nebojí, neboť „trh s rychlými SUV se rychle rozvinul u prémiových značek, v mainstreamu ale není žádná konkurence. To dává Seatu možnost postavit se do čela pelotonu a zároveň se odlišit od ostatních.“
My pak jen můžeme dodat, že původně měla Ateca Cupra debutovat již v Paříži, nicméně kvůli výše zmiňované poptávce po standardním SUV značka nakonec své plány pozměnila. Do prodeje tak novinka dorazí až někdy ve druhé půli příštího roku, kdy má mít dle zdrojů zevnitř automobilky „výrazný haló-efekt na zbytek nabídky“.





Prototyp Seatu Ateca Cupra byl nafocen bez kamufláže...
...posloužit ovšem můžeme i předchozími neoficiálními ilustracemi
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB