Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra bude, dorazí již do Paříže. A může předznamenat i Yeti RS
19.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré provedení španělského SUV má nejprve otestovat reakce publika. V případě sériové verze bychom měli čekat 300 koní.
První španělské SUV jsme si mohli představit již před několika měsíci, na zahájení prodeje však stále ještě čekáme. Přestože asi ještě nějaký ten pátek budeme, v kuloárech se už mluví o dynamičtějším Seatu Ateca Cupra, který by podle nejnovějších informací měl ve formě studie dorazit již na podzim na autosalon v Paříži. Zde bude automobilka monitorovat reakce publika, a pokud se dočká příznivého ohlasu, pak prý SUV s výkonem okolo 300 koní pošle do výroby.
Po stránce vzhledové se dočkáme agresivnějšího postoje, který bude dán sníženou světlou výškou, jež zároveň zredukuje náklony karoserie, i dynamičtěji stylizovanými nárazníky a bočními prahy. Mimo to dorazí větší počet koncovek výfuku, odlišný výplet čelní masky a větší množství diod. Vše pak dokrášlí válečné barvy divize Cupra, jak naznačují i neoficiální ilustrace, které se dle nás možná až zbytečně moc drží při zemi a věrně tak nevykreslují vše výše řečené. I když je samozřejmě otázkou, jak moc se vůči konceptu následně pozmění sériová verze.
To jsme ale již zabředli do zbytečných úvah, vraťme se k výčtu designových změn, jež vrcholí velkými litými koly. Ta bude v případě přední i zadní nápravy roztáčet přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který bude mít základy v agregátu Seatu Leon Cupra, kde aktuálně produkuje 290 koní. Pro potřeby SUV však bude nově poladěn, výkon by měl poskočit ještě minimálně o deset koní výše. Zrychlení z klidu na stovku by se pak s dvouspojkovou automatickou převodovkou, jež nejspíše bude jedinou volbou, odehrálo okolo 6 sekund.
Kromě vysokého výkonu by se sportovní divize značky postarala také o podvozek, který jak jsme již řekli, zamíří k zemi. Počítat lze přitom s adaptivními tlumiči a jízdním režimem Cupra, po jehož aktivaci se dozajista i zostří řízení a odezva plynového pedálu. Očekávat lze také hlasitější soundtrack výfuku. Dovnitř se pro změnu nastěhují sportovnější sedadla a volant, s nimiž dorazí více kůže, hliníku a nejspíše stejně jako u exteriéru více barviček. Praktičnost se přitom nezmenší.
Vše zní opravdu hezky, na možný příchod konceptu do Paříže a následné sériové verze opravdu zvědavi. Zvláště když Seat Ateca užívá stejný mechanický základ jako Volkswagen Tiguan a především příští Škoda Yeti. Dočkat bychom se tak mohli wolfsburgské i mladoboleslavské sportovní variace, což je možná reálnější předpoklad než možnost příchodu Škody Kodiaq RS. V obojí ale s ohledem na smýšlení nového šéfa firmy pořád můžeme doufat.
Cupra sice na první pohled vypadá na neoficiálních ilustracích agresivněji...
...ve skutečnosti se však oproti standardnímu Seatu Ateca příliš nezměnila. Uvidíme tedy, jaká bude realita - pokud nějaká opravdu bude
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus