Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S v sériové verzi: třetí do party malých zadokolek
1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota dnes v Tokiu představila i třetí verzi modelu GT 86. Takto bude vypadat Toyobaru prodávané v Americe pod značkou Scion.
Máme za sebou dny velkých odhalení dvou velmi očekávaných japonských novinek. Od neděle do středy jsme se s trochou nadsázky nevěnovali skoro ničemu jinému než malým kupé s pohonem zadních kol, které jsou dnes již známé jako Toyota GT 86 a Subaru BRZ. Pokud ale jejich příběh sledujete pečlivě, jistě víte, že je tu ještě jakýsi třetí vzadu - Scion FR-S, který se s největší pravděpodobností podívá jen do Spojených států amerických. Právě ten byl odhalen dnes, a tak se můžeme podívat, čím se od svých dvou příbuzných liší.
Než se k tomu dostaneme, je třeba říci, že FR-S bude pravděpodobně jedinou variací Toyoty GT 86, která se podívá za oceán. Nelze úplně vyloučit, že tamní klientela je pro japonský koncern natolik důležitá, že bude mít nakonec na výběr z obou strojů, ale moc velkou šanci tomu nedáváme. I když, minimálně ze dvou variací budou mít Američané na výběr tak jako ta, Subaru BRZ bude v USA samozřejmě též k mání.
Jméno vozu odhaleného na tokijském autosalonu je postaveno ze tří písmen, které jsou zkratkou slov Front-engine (motor vpředu), Rear-wheel drive (pohon zadních kol) a Sport. Podobně jako v případě konceptu Subaru BRZ STi, ani lehce jiné a docela originální tvary původní studie Scionu se nepromítly do finální podoby. V reálu je zde prostě „jen“ Toyota GT 86 s jinými znáčky a dokonce zde na blatnících zůstal i symbol s protiběžnými písty a číslem 86. V jedné věci se ale FR-S od svých soukmenovců odlišuje - místo spousty chromu v zadních světlech dostal decentnější zatmavěné plochy a nutno říci, že to zádi (subjektivně) náramně sekne. Jinak také Scion stojí v základu na 17“ kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a využívá ventilované brzdy na obou nápravách.
Technika zůstává identická, takže tu máme opět atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách a maximálním točivým momentem 205 Nm při 6 600 otáčkách. Nemění se ani převodovky, obě jsou šestistupňové, z toho jedna manuální a druhá automatická se sekvenčním řazením pádly pod volantem.
Čas akcelerace na stovku a maximální rychlost Toyota skoro už tradičně neuvádí, takže si budeme muset i zde počkat, ačkoli už začíná být na místě otázka - z jakého důvodu? Copak neví, jak tato auta jezdí? Platit zde zřejmě bude rčení „za vším hledej marketing” a všechny zúčastněné značky zřejmě využijí zveřejnění této události ke stvoření další vlny zájmu, která - alespoň ve své současné intenzitě - jistě za pár týdnů opadne.
Pokud vnější design zůstal ve srovnání s Toyotou identický, uvnitř by se pár odlišností našlo. Scion dostal jinou středovou konzolu s levněji vypadajícími ovladači klimatizace, které jsou známé z jiných modelů Toyoty, lehce retro vypadající panel audio-systému Pioneer a postrádá startovací tlačítko. Zbytek vypadá víceméně identicky.
Informace o ceně zatím Toyota nezveřejnila, můžeme si ale zkusit trochu zahádat. Subaru totiž u svého BRZ hovoří o americké ceně na úrovni Imprezy STi, tedy 34 000 dolarech (cca 640 tisíc Kč, v Evropě ale s takovou cifrou nepočítejte), jenže většina Scionů dnes v USA stojí kolem 20 000 USD a přijít v rámci této značky s nabídkou skoro dvakrát dražší by bylo velmi troufalé. Výrazně nižší cifra než 34 tisíc dolarů by ale zase pohřbila šance BRZ na větší úspěch na trhu. Jsme zvědavi, pravdu bychom se měli dozvědět začátkem příštího roku, neboť již na jaře má být Toyo-Scio-baru v prodeji.
Technicky je Scion FR-S to samé co Toyota GT 86, v interiéru je ale vidět, že by měl být levnější
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch