Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SCG 003: nový sporťák bývalého filmaře může i na silnice, má 600 koní
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) James Glickenhaus vyměnil produkci filmů za výrobu automobilových speciálů. Jeho novinka má aerodynamiku vozů LMP1 a LMP2.
Pokud jste v 90. letech minulého století nesjížděli pulty videopůjčoven, pak vám jméno James Glickenhaus asi mnoho neříká. Tento chlapík však s příchodem roku 1995 pověsil filmové řemeslo na hřebík, a kromě budování rodinného finančního impéria začal dělat i nemalé krůčky v automobilovém průmyslu. Asi nejvíce se do podvědomí fanoušků rychlých kol zapsal o jedenáct let později, když světlo světa spatřilo Ferrari P4/5, jinak také Enzo přepracované karosárnou Pininfarina.
Tento model sice způsobil jistou nevraživost mezi Glickenhausem a italskou automobilkou (čemuž se asi nikdo nemůže divit, díky hmotnosti nižší o 270 kilo bylo P4/5 rychlejší než dárcovský vůz), nakonec však i tehdejší šéf značky Luca di Montezemolo uznal, že jde o výjimečný model, který si plně zaslouží nosit logo vzpínajícího se koníka. Jediný kus na světě tím de facto legitimizoval a bývalého režiséra a producenta povzbudil k další činnosti.
Dalším Glickenhausovým projektem se stalo závodní provedení P4/5 Competizione, které však již nebylo založeno na dvanáctiválcovém modelu, nýbrž na osmiválcovém Ferrari 430 Scuderia. Tato kreace následně nastoupila do závodu 24 hodin Nürburgringu, kde v roce 2011 skončila na 39. místě. O rok později však byl Glickenhaus zpátky a vyhrál svou třídu, přičemž celkově skončil dvanáctý.
Tím ovšem aktivity nové společnosti Scuderia Cameron Glickenhaus zdaleka neskončily, právě naopak se začalo pracovat na zcela novém voze, který již nebude založen na žádném existujícím modelu či šasí. Výsledek si budeme moci prohlédnout v Ženevě, kde bude mít premiéru novinka zvaná SCG003. Ta přitom bude odhalena nejen v závodním hávu, ale také v civilním.
My si nejprve představíme verzi Competizione, která by pár měsíců po skončení autosalonu měla rovněž vyrazit na čtyřiadvacetihodinovku na Severní smyčce. Pohánět jí přitom bude 3,5litrový šestiválec twin-turbo od Hondy, který by měl být vyladěn na 600 koní. Asistovat mu přitom bude nízká hmotnost, o kterou se postará rozsáhlé užití karbonových vláken.
Kromě toho Glickenhaus dodává, že tým dlouho studoval pravidla FIA, načež našel skulinky, díky nimž mohl být vzhled inspirován vozy kategorie LMP1 a LMP2. I z toho důvodu se ostatně o design postaral Paolo Catone, tvůrce Peugeotu 908, který v roce 2009 vyhrál Le Mans. Očekávat tedy můžeme nemalý přítlak, který bude v kategorii GT3, do které SCG003 spadá, zásadní.
Mimo to dostane závodní verze do vínku také šestistupňovou sekvenci Hewland, pneumatiky Dunlop, zavěšení typu push-rod nebo elektroniku Bosch Motorsports. Rozhodně tedy půjde o extrém, který má šance na vítězství. A co víc, Glickenhaus veškeré své snahy směřuje k roku 2017, kdy mají být změněna pravidla závodu Le Mans. Bývalého filmaře tedy uvidíme i na okruhu Le Sarthe.
To je však poněkud vzdálenější budoucnost, proto zpět na ženevský autosalon, kde kromě závodního modelu bude debutovat také silniční. Ten dostane název SCG003S (jako Stradale), přičemž o pohon se rovněž má starat šestiválcový motor. Ten je však prozatím ve vývoji, znám tudíž není ani jeho objem, natož pak výkon či jízdní dynamika.
Blíže se tak můžeme podívat na karoserii, která bude stejně jako verze Competizione v hojné míře užívat uhlíková vlákna. Ta pak budou moci být na přání přetřena exkluzivním lakem, který dostal název Liquid Metal Silver. Nic bližšího však již speciální webová stránka projektu nezmiňuje, bližší informace tedy nejspíše budou zveřejněny až na výstavišti Palexpo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
SCG003 se ukáže v závodní verzi, která bude starovat již v letošním závodě 24 hodin Nürburgringu
Mimo to má v závěru roku zamířit do prodeje silniční verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 3 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 6 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB