Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Saab 9-3 Phoenix: finální rendery vykreslují kdysi chystanou 9-3 2013 do detailu
21.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po více než roce po plánované premiéře na ženevském autosalonu se objevují další obrázky kdysi připravovaného Saabu 9-3 s krycím jménom Phoenix.
Švédská automobilka Saab tak jak jsme ji znali kdysi, bez jakýchkoli pochybností po dlouhém trápení skončila. Mluvit v podobných situacích o tom, co by bylo kdyby, je obvykle zbytečné, protože alternativní budoucnost mohla vypadat všelijak. V případě známého výrobce z Trollhättanu však stojí za to udělat výjimku, protože to, jakou podobu měly mít věci příští, víme docela přesně.
Právě před měsícem jsme díky sdílnosti posledního šéfa designového oddělení Saabu, kterým byl Jason Castriota (spoluautor strojů jako je Ferrari P4/5, Maserati GranTurismo, SSC Tuatara nebo Bertone Mantide), dostali příležitost podívat se, jak skutečně vypadal koncept 9-3, vyvíjený pod pracovným jménem Phoenix.
Fotografie studie pocházely z interní prezentace pro potenciální investory, která proběhla jen pár měsíců před chystanou světovou premiérou na ženevském autosalonu v roce 2012. Jak to celé skončilo, patrně víte z našeho „seriálu na pokračování“ a více informací k tomuto uzavřenému příběhu momentálně nemáme. Místo toho vám ale můžeme nabídnout několik dalších záběrů Saab 9-3.
Nevíme to jistě, ale podle všeho se jedná o počítačově zpracované návrhy Jasona Castrioty, dost možná finální rendery, které designérům sloužily při výrobě skutečného modelu. I kdyby to ale bylo jinak, dávají nám opět o něco lepší představu o tom, co by bylo kdyby. A přestože na tom už teď nezáleží, v provozu na silnicích by se tohle auto v davu asi neztratilo. Co myslíte?






Zpracován do nejmenších detailů vypadá 9-3 ještě trochu lépe než na fotografiích modelu 1:1
Zdroj: Saabworld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva