Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii

Je tohle nový Saab 9-3? Podle právě představeného obchodního plánu obrození švédské automobilky by to tak opravdu mohlo být.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii

1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je tohle nový Saab 9-3? Podle právě představeného obchodního plánu obrození švédské automobilky by to tak opravdu mohlo být.

Černobílý nejasný obrázek by měl zobrazovat budoucí model 9-3, automobil, který má po všech těch neuvěřitelných finančních peripetiích hrát jednu z klíčových rolí příští obnovy značky Saab. Záběr byl zveřejněn švédským deníkem Svenska Dagbladet a byl získán z prezentace připravené již loni pro Evropskou investiční banku a zástupce věřitelů, takže to rozhodně není jen kvapně „zbouchaných“ pár tahů pro zalepení očí nových čínských investorů. Šestatřicetistránkový dokument byl následně proškrtán, aby nedošlo k prozrazení tajných informací a zaslán švédskému Úřadu pro veřejný dluh a jaksi (omylem?) v něm zůstal zapomenut také inkriminovaný obrázek.

Novinka bude podle informací hlavního designéra Jasona Castriota svým stylem velmi úzce provázána se studií Poenix. Návrhář jej popsal jako mix kombi a kupé. My používáme jednodušší liftback. A přesně takový vůz Saab vyráběl do roku 2002 (pod označením 99, 900 a 9-3) a jeho silueta se na dlouhá léta stala symbolem této značky. Pokud to opravdu vyjde, finální produkt by měl vypadat všelijak, jen ne obyčejně. Castriota je odpovědný za design takových strojů jako Maserati GranTurismo, SSC Tuatara, unikátní Ferrari P4/5 či neméně pozoruhodný Fenomenon Stratos. A svou stopu zanechal také na Ferrari 599 GTB Fiorano.

Výsledný model má mít o 150 mm kratší rozvor než současný vůz (tedy cca 2 525 mm) a celková délka auta se zkrátí ze současných 4,65 na 4,4 metru. A to znamená, že vůz pak bude konkurovat spíše Škodě Octavia než Volkswagenu Passat. Výroba odstartuje na někdy v roce 2013 a má rapidně zvýšit produkci na 185 až 205 tisíc aut ročně a dostat firmu do černých čísel. Přitom v příštím roce má vzniknout jen 55 tisíc automobilů. Aby to bylo možné, bude nutné zahájit expanzi do Ruska a především „domácí“ Číny.

Pochopitelně, jen nová devět trojka automobilku z bídy nevytrhne, takže po ní bude následovat jedno menší (asi typ 9-1) a dva větší vozy. Spekuluje se, že to bude výrazně modernizovaný sedan 9-5 a stejně rekonstruované SUV 9-4X. Jeho výrobu má ale pod dohledem General Motors, takže bude nejdříve nutné dohodnout se s Američany. Prostředky by neměly být problémem, podělí se o ně čínské společnosti Youngman Automobile Group vyrábějící automobily a autobusy (získá 60 procent) a Pang Da Automobile Trade Company prodávající auta a stavební stroje (40 procent). Saab postaví na nohy nejdříve investice ve výši 221 milionů eur, jenž umoří současné dluhy firmy a pak dalších 609 milionů eur coby vklad do vývoje nových modelů.

Úplně bezbolestné to ovšem nebude. Saab sice má od pondělí nový plán i prostředky, jak jej provést, ale z 3 500 zaměstnanců musí 500 propustit.


Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 1 - Saab 9-3 2013 nova generace unik
Toto je první pohled na novou generaci Saabu 9-3

Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 2 - Saab Phoenix 01Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 3 - Saab Phoenix 02Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 4 - Saab Phoenix nove 01Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 5 - Saab Phoenix nove 02Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 6 - Saab Phoenix nove 03Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 7 - Saab Phoenix nove 04Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 8 - Saab Phoenix nove 05Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 9 - Saab Phoenix nove 06Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 10 - Saab Phoenix nove 07Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 11 - Saab Phoenix zive 01Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 12 - Saab Phoenix zive 03Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 13 - Saab Phoenix zive 04Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 14 - Saab Phoenix zive 05Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 15 - Saab Phoenix zive 06Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 16 - Saab Phoenix zive 07Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 17 - Saab Phoenix zive 08Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 18 - Saab Phoenix zive 09Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 19 - Saab Phoenix zive 10Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 20 - Saab Phoenix zive 11Saab 9-3 2013: unikl první obrázek nové generace, po krku půjde i Octavii - 21 - Saab Phoenix zive 12
Design nové 9-3 by zjevně neměl mít daleko od konceptu Phoenix

Zdroj: Svenska Dagbladet

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.