Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S těmito cenami jde nový Ford Fiesta proti Fabii. Má vůbec šanci?
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý hatchback modrého oválu začíná na 305 tisících korun jako třídvířko. Výbavu má sice bohatou, pětidveřoví konkurenti jsou ale o poznání níže.
Fiesta je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších evropských modelů, v takové Velké Británii pak dokonce vede prodejní statistiky a napomáhá modrému oválu budovat jeho náskok před konkurencí. Na českém trhu se jedná o druhého nejvíce prodávaného zástupce mezi malými vozy, přičemž zlato patří Škodě Fabia a bronz Renaultu Clio. Tak je tomu alespoň v prvních měsících letošního roku a obdobná byla situace i loni.
Otázkou ovšem je, zda může s podobným úspěchem počítat také zcela nová generace. Ford se totiž jakožto celá automobilka snaží vyšvihnout na trochu vyšší úroveň a tato strategie samozřejmě ovlivnila i cenovou politiku u modelu Fiesta. Nyní lze totiž novinku pořídit od 304 990 Kč, což rozhodně není žádná láce. Zvláště v porovnání s výše zmiňovanými konkurenty.
Abychom nehovořili jen tak do větru, můžeme rovnou dodat, že Fabia je momentálně k dispozici od 241 900 Kč, za Clio pak dáte minimálně 239 900 Kč. Francouzský hatchback je tak jeví jako nejlákavější nabídka, nicméně třeba klimatizaci lze v jeho případě pořídit až na úrovni Advantage, která vychází na 259 900 Kč. Fabia ji v provedení Trumf nabízí již za 244 900 Kč.
Fiesta má manuální klimu již ve standardní výbavě, stejně jako řadu dalších prvků, které je potřeba českému či francouzskému rivalovi dokoupit, nicméně i tak je její základní cena opravdu vysoká. Navíc stále hovoříme pouze o třídveřové karoserie, za pětidvířko budete platit dokonce 321 990 Kč. Za to lze přitom pořídit Clio s takřka nejvyšší úrovní Limited+ a 90 koňmi pod kapotou.
Tím ale srovnání již ponecháme stranou a budeme se soustředit pouze na nabídku modrého oválu. Ta tedy startuje na zmíněné sumě 304 990 Kč, za což dostáváte třídveřovou karoserii (pětidveřová je vždy o 15 tisíc korun dražší), 1,1litrový benzinový motor se 70 koňmi, pětistupňový manuál a výbavu Trend.
Výpis standardních položek je přitom opravdu široký, kromě již zmiňované manuální klimatizace se jedná třeba o 16palcová ocelová kola, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, audio systém se 4,2palcovým barevným displejem nebo plejádu bezpečnostních prvků. Mezi těmi přitom nechybí ani monitoring jízdních pruhů či asistent rozjezdu do kopce.
Pokud je vám to málo, musíte zamířit na úroveň Titanium, která startuje na sumě 353 990 Kč. Počítat lze přitom opětovně s 1,1litrovým motorem a pětistupňovým manuálem, ten ale již na přední kola přenáší 85 koní. Ráfky jsou přitom 16palcové lité, zatímco uvnitř vás čeká multimediální systém SYNC3 s barevným 6,5palcovým dotykovým displejem či volant v kůži.
K dispozici jsou samozřejmě na obou úrovních i další motorizace, a sice litrový tříválec Ecoboost se 100 koňmi či 1,5litrový turbodiesel naladěný na 85 koní. Tuto pohonnou jednotku lze přitom spřáhnout pouze se šestistupňovým manuálem, zatímco pro benzinový agregát je k dispozici také šestistupňový automat. Ten přitom finální cenu navyšuje o 40 tisíc korun.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku, který lze stáhnout z webu českého zastoupení (PDF 0,99 MB). Kromě položek standardní výbavy nechybí ani příplatkové prvky, které mohou ceny vyšroubovat až přes půl milionu korun. Jsme tedy vskutku zvědavi, kde se bude nacházet nedávno probírané provedení Vignale, pod touto metou jej ale rozhodně nečekáme.
Nový Ford Fiesta je zatím k mání jen jako standardní hatchback s výbavami Trend či Titanium, kterou si můžete prohlédnout na fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB