Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S nejnovější Teslou má problémy stále více lidí, automobilka už ani neví, jak je odmítat
30.7.2020 | Petr Prokopec
Čekali byste od tak obdivované automobilové značky kvalitu? A když už se něco nepovede, tak perfektní péči? Nedostanete ani jedno, Tesla neumí vyrobit kvalitní auto, ani si to přiznat.
Lidé jsou nepoučitelní. Platí to i v případě Tesly, která se ráda zaklíná tou prvotřídní kvalitou, realita je ale úplně jiná. Do aut vyrobených ve Fremontu zatéká, za deště jim padají nárazníky, za jízdy volanty, lak je mizerný, až autům reznou karoserie a kvalitativních problémů je nespočet. Není divu, že z poslední studie kvality J.D. Power vyšla Tesla jako výrobce daleko nejnekvalitnějších aut na trhu.
Jak vidíte, toto téma rozhodně není tabu, přesto lidé Tesly dál kupují s odlišnými očekáváními. I nový Model Y, který sdílí technické základ s již dva roky vyráběným Modelem 3, je ale dál velmi problematický. A co je možná nejhorší, automobilka konstruktivní pokusy zákazníků o nápravu zjevných výrobních chyb arogantně odmítá. Zákazníci tak přišli na to, že jedinou přijatelnou cestou je odmítnout nové auto převzít, ne každý ale má tu odvahu.
Mezi takové patří i Američanka Cathy, která aktuálně na Youtube varuje právě před elektrickou novinkou Tesly. Když si vůz před pár dny vyzvedávala, byla plná nadšení. Připadalo jí totiž, že vady na voze jsou jen drobné a Tesla v rámci kvality udělala obrovský skok kupředu. Nyní už zastává jiný názor, spíše než samotné problémy ji ovšem rozlítilo jednání servisního centra. To jí totiž oznámilo, že veškeré nedostatky jsou „v mezích normy”.
Že jsou tedy odlišné spáry na levé a pravé polovině karoserie? To je dle Tesly v normě. Totéž se týká špatného uchycení zadních světel, skvrn na sedadlech či třeba neslícovaných zadních opěradel. Stejně tak se servisní centrum vyjádřilo také k praskání aerodynamického krytu nasazeného na 19palcovém levém zadním kole. A co více, Cathy se dočkala rady, že pokud jí daný zvuk vadí, jednoduše se jej může zbavit tak, že aerodynamický kryt demontuje.
Právě toto jednání je již do nebe bijící. Tesla se totiž evidentně rozhodla, že prodáním vozu jakékoliv její starosti končí a vše ostatní je na zákazníkovi. Je jen otázkou, jak daleko mohou věci zajít, nicméně se zdá, že kult okolo Tesly začíná po hromadě podobných kritických hodnocení poněkud slábnout. Pokud by Cathy s podobným videem přišla před rokem, dočkala by se od fanoušků Elona Muska jen nadávek a hrozeb. Aktuálně však komentující zmiňují spíše to, že mají stejné problémy. Nebo že raději svou objednávku odložili až na příští rok, přičemž doufají, že Tesla do té doby kvalitu aut zlepší.
Z našeho pohledu je postup automobilky nepochopitelný, ve své pozici nováčka na trhu by měla dělat všechno proto, aby zákazníky překvapovala jen pozitivně, ona ale dělá pravý opak. A není to problém jednoho či dvou lidí, Tesla takto k reklamacím přistupuje zcela systémově a po jejich vlně jako by už nevěděla, jak je odmítat. „Boží vůle”, „meze normy”, to už jsou naprosté absurdity. Zvláště u vozu, který stál Cathy více než 60 tisíc dolarů (cca 1,34 milionu Kč) a má tak už cenově daleko k čemukoli běžnému.
Tesla Model Y je ještě větší ohňostroj marnosti než předchozí vozy značky, jak ukazují i tyto záběry. Možná i proto značka k zákazníkům přistupuje s nebývalou arogancí a jejich zcela oprávněné reklamace odmítá se stále absurdnější argumentací. Foto: omgTesla@Youtube
Zdroj: omgTesla@Youtube
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva