Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná
18.12.2018 | Petr Prokopec
Německá novinka se už stoprocentně ukáže v Ženevě, k mání znovu bude jako sedan i kombík. Otázkou tak jen zůstává, která verze bude vyrobena jako třicetimilióntý kus v pořadí.
Příští rok bude pro Volkswagen velmi náročný. Na jeho sklonku německá automobilka odhalí vůbec první model z elektrické rodiny I.D., v jeho polovině, respektive někdy v květnu či červnu dojde na prezentaci osmé generace Golfu. My si ovšem nyní posvítíme na první čtvrtletí, během kterého bude odhalen faceliftovaný Passat. Ten bude jako vůbec poslední vůz se spalovacím motorem vyráběn v Emdenu, po ukončení jeho montáže bude tento závod plně zasvěcen pouze elektromobilitě.
Němci dnes rozeslali tiskovou zprávu, ve které uvedli, že na sklonku ledna začne odpočet do premiéry. To jinými slovy potvrzuje ženevský výstavní debut, online se však modernizovaný Passat jistě ukáže o pár týdnů dříve. Určitě při té příležitosti dostane nové pohonné jednotky, světlomety, asistenční systémy, nová multimédia a zvýšenou úroveň online služeb. Tím však oficiální zmínky o faceliftu končí, až na jednu.
Jde o detail, který by nám bez upozornění VW nejspíše unikl. Passat má po pětačtyřicetiletém pobytu na trhu na kontě jeden nadmíru významný milník - prodáno bylo již více než 29 milionů exemplářů, jubilejní třicítka tak padne do konce této dekády. Passat se tak stane vůbec prvním vozem ve svém segmentu, který takového mezníku dosáhl. Řeč přitom není jen o VW či Evropě, ale o celém světě a vzhledem k současnému klesajícímu zájmu o klasicky koncipované vozy, mezi které se Passat řadí, je prakticky jisté, že jej nedosáhne ani žádný jiný sedan nebo kombík střední třídy v budoucnosti.
V rámci samotného Volkswagenu je Passat druhým nejprodávanějším vozem v historii automobilky, v čele přitom stojí Golf s 35 miliony registrací. Bronz pak bere Beetle, jehož bylo prodáno 21,5 milionu kusů. Brouk byl v nabídce automobilky od jejího počátku, tedy od předválečných let až donedávna, zatímco Passat dorazil až v roce 1973. V té době byl k mání jako dvoudveřový i čtyřdveřový hatchback, o rok později pak Němci začali prodávat kombík zvaný Variant.
Praktičtější provedení figuruje v nabídce dodnes, hatchback a fastback však byly s příchodem třetí generace v roce 1988 nahrazeny čtyřdveřovým sedanem. Tato skladba přetrvá i do dalších let, přičemž pod kapotou bude možné počítat s benzinovými i dieselovými motory, stejně jako s plug-in hybridem. Dosavadní verze GTE počítala s přeplňovanou jedna-čtyřkou a elektromotorem, přičemž tato kombinace nejspíše zůstane zachována.
Zásahy pod kapotou ale očekávat bezesporu můžeme, a to kvůli příchodu nové měřicí procedury WLTP. Ta se přiblížila realitě mnohem více než předchozí cyklus NEDC. Volkswagen tak už nemůže tvrdit, že GTE má „bezemisní“ dojezd 50 km a průměrnou spotřebu pod dvěma litry na sto kilometrů. To mu emise zvyšuje nad přes 50 gramů CO2 na kilometr, což pro značku znamená ztrátu některých výhod ze strany EU i evropských zemí.
Na přesná data ale bude třeba vyčkat zhruba do února. Zajímavé je, že jeden debut Passat čeká již v polovině ledna, a to na autosalonu v Detroitu. Jednat se však bude o americkou verzi, jež nestojí na modulární platformě MQB. Tu používá čínské provedení, jež bylo omlazeno poměrně nedávno. Vůči nám známé variantě se ovšem liší v oblasti rozvoru i délky, obojím Evropana překonává. Pochlubit se navíc může šestiválcem. Je ovšem možné, že designově zamíří i tak velmi podobným směrem.
Inovovaný vzhled Volkswagenu Passat byl před několika málo dny provalen i bez kamufláže, rovnou u verze Alltrack
Dorazí ale samozřejmě i klasický sedan a kombík
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
dnes - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
před 3 hodinami - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před 4 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 6 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 7 hodinami - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva