Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové stvořili nejsilnější moderní Ladu. Z ruské techniky v ní ale moc nezbylo
18.9.2018 | Petr Prokopec
Lada v posledních letech nabízí stále zajímavější auta, nejsilnější verzí Vesty je ale nová verze sport se 145 koňmi. Tohle malé monstrum jich má asi čtyřikrát tolik.
Standardní Lada Vesta svými technickými asi nikoho neoslní, za tím účelem nebyla stvořena. Při základní ceně jen 584 900 rublů (asi 187 000 Kč) se ale není co divit. Za tuto částku dostanete motor o objemu 1,6 litru s výkonem 106 koní, při hlubším sáhnutí do kapsy je pak možné počítat s jedna-osmou a 122 koňmi. A nebo v případě nového provedení Sport dokonce se 145 koňmi, ovšem ani poté nečekejte na semaforech na nějaké zázraky.
Lidé z ruské firmy Clubturbo, která se nachází v ruské oblasti Samara (která dala jméno jinému modelu Lady), se ovšem rozhodli handicap sedanu vyřešit. Vozu totiž nadělili šestiválcový motor a nezamíří přitom do skladů některé z ruských automobilek. Místo toho se v jejich hledáčku ocitla jedna z nejkultovnějších pohonných jednotek všech dob, a sice šestiválec 2JZ-GTE.
Pokud nevíte, o jakém agregátu je řeč, pak vám můžeme osvěžit paměť vzpomínkou na první díl Rychle a zběsile. Právě zde se objevuje, a sice pod kapotou oranžového kupé s odnímatelným střešním dílem - ano, skutečně jde o Toyotu Supra a její třílitrový šestiválec, který po implementaci dvou turbodmychadel nabízel 280 koní. Tedy dle gentlemanského ujednání japonských výrobců, ve skutečnosti výkon činil 350 koní.
Firma Clubturbo ovšem i toto číslo bere pouze jako odrazový můstek a výkon šestiválcového motoru poslala mezi 500 a 600 koní, jejichž přenos dostane na starosti převodovka Getrag. Ta ovšem nehodlá již nadále zásobovat standardní hnanou přední nápravu, místo toho je spojena s tou zadní. Upravená Vesta má totiž zazářit v driftovacích sériích, kde to bez poháněné zadní osy logicky nejde.
Vznikla tak nejsilnější moderní Lada, jejíž tvůrci právě kvůli tomu nenavštívili sklady Toyoty pouze jednou, ale hned několikrát. Zadní náprava byla totiž převzata opět z japonského vozu, tentokráte ze sedanu Mark II. Změnou samozřejmě prošla i přední náprava, stejně jako zavěšení ve všech čtyřech rozích. To bylo ostatně vyrobeno na zakázku, stejně jako bodykit. Z něj se sice jasně patrné, že jde o Ladu Vesta, nicméně blatníky jsou patřičně nafouklé a dveře, kapota motoru i víko zavazadelníku nyní kvůli redukci hmotnosti tvoří karbonová vlákna. Z těch pak je ostatně i jednolitá palubní deska.
Dovnitř se rovněž nastěhovala plnohodnotná ochranná klec, na zbytek potvrzených komponentů ovšem bude třeba vyčkat. Modifikovaná Vesta je totiž stále ještě ve fázi přerodu a dokončena bude až koncem letošního roku. Na doladění mají ostatně Rusové stále ještě dost času, neboť do domácí driftovací série chtějí zasáhnout až od počátku příštího roku.







Nejsilnější moderní Lada je Vestou hlavně na pohled. V jejích útrobách se skrývá hlavně technika Toyoty se vskutku nesrkomnými parametry
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejčtenější články
Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 03.30. 21:41 - jerry
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch