Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
RUF CTR3 2011: další evoluce monstra s výkonem 750 koní
27.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
RUF připravil novou verzi své chlouby s označením CRT3. Volně vychází z Porsche 911, ve výsledku je ale prakticky zcela svébytným modelem.
Od první prezentace výkonné bestie RUF CTR3, chlouby extrémního úpravce vozů Porsche, uběhly již zhruba čtyři roky, a tak přišel čas na další evoluční krok. Základem pro model CTR3 2011 je stále Porsche 911, vůz má ale daleko od pouhé úpravy sériového modelu. RUF totiž zcela změnil jeho koncepci, když motor umístil před zadní a nikoli za zadní nápravou jako u 911. To je změna naprosto zásadní, neboť pro devětsetjedenáctku je právě toto řešení typické a bez něj půjde zkrátka o docela jiné auto. Takový je ale CTR3 od začátku, pojďme se tedy podívat, co je nové.
V prvé řadě byl zvětšen rozvor podvozku. RUF si od této změny slibuje větší stabilitu při vysokých rychlostech, kterých vůz díky svému výkonu dosahuje s naprostou lehkostí. Šasí tohoto supervozu sestává z prostorového rámu, na který přímo navazuje ochranný trubkový rám integrovaný v kokpitu této stíhačky. Pro tyto prvky bylo nově v přední části použito galvanizované oceli a bez zajímavosti není ani to, že vnější kabátek tvoří v případě dveří a přední kapoty hliník, pro zbytek byly použity kevlar-karbonové kompozity.
Pod kapotou si našel místo upravený šestiválcový boxer o objemu 3,8 litru z produkce Porsche, který je dopovaný dvěma turbodmychadly. Výkon byl díky řadě zlepšení zvýšen z původních 691 koní a 890 Nm točivého momentu na 750 koní a 960 Nm točivého momentu. Pro lepší chlazení obou dmychadel nyní využívá každé z nich vlastní mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn vždy před zadním kolem. Výkon je na zadní kola přenášen skrze šestirychlostní sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.
Inovované CTR3 akceleruje díky vyššímu výkonu z 0 na 100 km/h za špičkových 3,2 sekundy a 200 km/h uhání již za 9,6 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 380 km/h (to je mimochodem o 5 km/h více než u předchozí evoluce vozu). Tyto hodnoty spolehlivě zastiňují většinu sportovních automobilů věhlasných značek včetně specialitek jako je McLaren MP4-12C, který nemá proti brutální síle RUFu šanci obstát.
Brzdy CTR3 nemohou ponechat nic náhodě, takže zde máme kotouče o rozměru 380 mm vpředu i vzadu a šestipístové třmeny. Brzdy pochází z dílen německého Bosche. Rozměry kol pneumatik jsou poněkud atypické - přední tvoří pneu 255/35 R19 obuté na kolech o rozměrech 8,5 x 20, zadní pak dvojice 335/30 R20 a 12,5 x 20.
Také interiér má být exkluzivní, a tak pro něj RUF nabízí řadu specifických čalounění z kůže a alcantary, hliníkovou hlavici řadící páky nebo tachometr cejchovaný až do 420 km/h.
O ceně ani dostupnosti upraveného CTR3 zatím nepadlo slovo, očekávejte ale cenovku okolo 5,3 milionu Kč, která zdobila dosavadní provedení. To vlastně s ohledem na schopnosti vozu není tolik...
Základní technické parametry RUF CTR3 2011
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec typu boxer uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 746 cm3
Výkon: 552 kW v 7 100 ot./min
Točivý moment: 960 Nm ve 4 000 ot./min
Dynamika
Zrychlení 0-100 km/h: 3,2 sekundy
Zrychlení 0-200 km/h: 9,6 sekundy
Maximální rychlost: 380 km/h
Spotřeba paliva
Město: 20 l/100km
Mimo město: 9,9 l/100km
Kombinovaná: 13,5 l/100km
Emise CO2: 311 g/km
RUF CTR3 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch