Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
RUF CTR3 2011: další evoluce monstra s výkonem 750 koní
27.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
RUF připravil novou verzi své chlouby s označením CRT3. Volně vychází z Porsche 911, ve výsledku je ale prakticky zcela svébytným modelem.
Od první prezentace výkonné bestie RUF CTR3, chlouby extrémního úpravce vozů Porsche, uběhly již zhruba čtyři roky, a tak přišel čas na další evoluční krok. Základem pro model CTR3 2011 je stále Porsche 911, vůz má ale daleko od pouhé úpravy sériového modelu. RUF totiž zcela změnil jeho koncepci, když motor umístil před zadní a nikoli za zadní nápravou jako u 911. To je změna naprosto zásadní, neboť pro devětsetjedenáctku je právě toto řešení typické a bez něj půjde zkrátka o docela jiné auto. Takový je ale CTR3 od začátku, pojďme se tedy podívat, co je nové.
V prvé řadě byl zvětšen rozvor podvozku. RUF si od této změny slibuje větší stabilitu při vysokých rychlostech, kterých vůz díky svému výkonu dosahuje s naprostou lehkostí. Šasí tohoto supervozu sestává z prostorového rámu, na který přímo navazuje ochranný trubkový rám integrovaný v kokpitu této stíhačky. Pro tyto prvky bylo nově v přední části použito galvanizované oceli a bez zajímavosti není ani to, že vnější kabátek tvoří v případě dveří a přední kapoty hliník, pro zbytek byly použity kevlar-karbonové kompozity.
Pod kapotou si našel místo upravený šestiválcový boxer o objemu 3,8 litru z produkce Porsche, který je dopovaný dvěma turbodmychadly. Výkon byl díky řadě zlepšení zvýšen z původních 691 koní a 890 Nm točivého momentu na 750 koní a 960 Nm točivého momentu. Pro lepší chlazení obou dmychadel nyní využívá každé z nich vlastní mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn vždy před zadním kolem. Výkon je na zadní kola přenášen skrze šestirychlostní sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.
Inovované CTR3 akceleruje díky vyššímu výkonu z 0 na 100 km/h za špičkových 3,2 sekundy a 200 km/h uhání již za 9,6 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 380 km/h (to je mimochodem o 5 km/h více než u předchozí evoluce vozu). Tyto hodnoty spolehlivě zastiňují většinu sportovních automobilů věhlasných značek včetně specialitek jako je McLaren MP4-12C, který nemá proti brutální síle RUFu šanci obstát.
Brzdy CTR3 nemohou ponechat nic náhodě, takže zde máme kotouče o rozměru 380 mm vpředu i vzadu a šestipístové třmeny. Brzdy pochází z dílen německého Bosche. Rozměry kol pneumatik jsou poněkud atypické - přední tvoří pneu 255/35 R19 obuté na kolech o rozměrech 8,5 x 20, zadní pak dvojice 335/30 R20 a 12,5 x 20.
Také interiér má být exkluzivní, a tak pro něj RUF nabízí řadu specifických čalounění z kůže a alcantary, hliníkovou hlavici řadící páky nebo tachometr cejchovaný až do 420 km/h.
O ceně ani dostupnosti upraveného CTR3 zatím nepadlo slovo, očekávejte ale cenovku okolo 5,3 milionu Kč, která zdobila dosavadní provedení. To vlastně s ohledem na schopnosti vozu není tolik...
Základní technické parametry RUF CTR3 2011
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec typu boxer uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 746 cm3
Výkon: 552 kW v 7 100 ot./min
Točivý moment: 960 Nm ve 4 000 ot./min
Dynamika
Zrychlení 0-100 km/h: 3,2 sekundy
Zrychlení 0-200 km/h: 9,6 sekundy
Maximální rychlost: 380 km/h
Spotřeba paliva
Město: 20 l/100km
Mimo město: 9,9 l/100km
Kombinovaná: 13,5 l/100km
Emise CO2: 311 g/km
RUF CTR3 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus