Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce: SUV by bodlo, potíž je jen s designem a výrobními prostory
11.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dohady na téma SUV se soškou Spirit of Ecstasy se vracejí. V Goodwoodu o své trošce do mlýna nabitého segmentu bouřlivě diskutují, i přes jiné priority.
Na našich stránkách už jste v uplynulých měsících mohli na téma budoucího SUV z Goodwoodu zaslechnout ledacos. Nejprve jsme přinesli zprávy o plánované expanzi, na které by se takový model podílel zřejmě v největší míře. Později jsme v souvislosti s otevřeným modelem Wraith chystané SUV znovu popřeli a od té doby už jsme vůči takovému vozu od Rolls-Royce lehce skeptičtí. Nadále jsme tedy sázeli na to, že korunu kategorie nejluxusnějších SUV z rukou Range Roveru převezme jako první v roce 2016 model od Bentley.
Jenomže nedávno se situace znovu změnila a opět vytanuly na povrch dohady o ručně montovaném SUV z Goodwoodu. Tvrdili jsme, že tentokrát má k oficiálnímu požehnání zatraceně blízko a nyní se k tomu přidávají nejen slova šéfa značky, ale i další informace britského Autocaru. Jednoznačně potvrzují, že to nebyla žádná kachna a že to u Rollsu s budoucím SUV myslí vážně. Torsten Müller-Ötvös přiznává, že i pro tak exkluzivní značku, jakou Rolls-Royce bezesporu je, poskytuje populární segment zajímavé příležitosti. V současné době tedy už probíhají diskuze s designéry, jak by jejich zástupce měl vlastně vypadat.
Britský Autocar přidává k jeho prohlášení informaci, že značka kromě rozhodnutí o produkci a designu nového SUV vážně a důmyslně zvažuje, jak zrekonstruovat závod v Goodwoodu tak, aby získala na nový model výrobní prostory. Továrna v panství Westhampnett u Chichesteru (otevřená v roce 2003 za účelem produkce novodobého Phantomu) se totiž nachází v úředně označené „oblasti výjimečné přírodní krásy“ (Area of Outstanding Natural Beauty) a v ní nemůže být stavba rozšířena dle libosti.
Automobilka navíc tento závod už jednou rozšiřovala v souvislosti se zahájením produkce nejmenšího Ghostu a další expanze je tedy daleko problematičtější, než by se mohlo zdát. Goodwood je životně důležitým majetkem značky a Rolls-Royce jistě nestojí o pošpinění své aristokratické pověsti. Pravděpodobnější by tedy bylo v případě kladného rozhodnutí vedení výrobu nového vozu přemístit jinam. Není ale kam spěchat, protože priority jsou podle šéfa zcela jinde. Ostatně se není čemu divit, vždyť Rolls-Royce po masové výrobě neprahne a potenciální konkurent Bentley podle něj operuje v „nižší lize“.
Současné portfolio modelů navíc sklízí úspěchy, v minulém roce z Goodwoodu vyjelo přes 3 600 nových vozů, tedy absolutní maximum v historii značky. Rolls-Royce navíc předpokládá, že letos tenhle počet ještě navýší s novým dvoudveřovým Wraithem zhruba o další tisícovku, přestože jeho výroba běží teprve od posledního kvartálu 2013. Má k tomu pádné argumenty. V současnosti má dvojité R na kontě nejmladšího modelu dokonce 800 objedávek a vůz je prý až do června zcela vyprodán. Celoroční produkce Wraithu tak s největší pravděpodobností dosáhne mety 1 500 kusů.
Předpokládáme, že vstupem na pole dosud neorané by k prodejům přispěl dalšími dvěma tisíci kusy, což by znamenalo výrobu šesti tisíc jednotek do konce desetiletí. Navzdory zveřejněným skicám však není o konečné podobě chystaného modelu ještě stále rozhodnuto.
Rolls-Royce údajně na téma designu bouřlivě diskutuje, ale podoba stále není jasná. Skici tedy berte s velkou rezervou a spíše jako představu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva