Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku nepatří mezi ty značky, jež by nás dennodenně zásobovaly desítkami novinek. Spíše naopak, tiskovou zprávu aby člověk pohledal. Pro tento týden se však s informacemi roztrhl pytel - nejprve jsme tu měli představení limitované edice Waterspeed Collection, poté jsme sepsali zprávu o chystaném SUV. V něm jsme přitom zlehka naťukli novou generaci Rolls-Royce Phantom, přičemž jsme uvedli, že dorazit by měla až za nějaké tři roky. To se sice zákazníkům může zdát jako enormně dlouhá doba, pro automobilku je však nejvyšší čas, aby pořádně šlápla do vývoje.
Zahájení prací nyní potvrdil šéfdesignér značky Giles Taylor, který uvedl, že jeho tým již začal pracovat na prvotních skicách. Mimo to je pak zvažována architektura, v tomto směru však ještě nepadlo finální rozhodnutí. Ve hře jsou dvě možnosti, přičemž první je evoluční verze stávajícího hliníkového samonosného rámu. Kromě toho však mateřské BMW zvažuje, že nový Phantom by vznikl přesně podle receptu elektromobilu i3 - dostal by tedy karbonovou karoserii sedící na separátním hliníkovém šasí.
Pokud ovšem bude upřednostněna druhá varianta, pak má mnichovská automobilka docela problém. Již nyní totiž sotva stíhá uspokojit poptávku po modelu i3, od podzimu pak navíc bude muset uspokojit i zákazníky hybridního sporťáku i8. V kombinaci s produkcí Rolls-Royce Phantom by tak musela přádelna karbonových vláken přidat minimálně jednu směnu. Zvláště, když Britové zvažují rozšíření portfolia.
Separátní šasí by totiž automobilce umožnilo stejnou variabilitu, s jakou byly vyráběny vozy na počátku minulého století. Shodný mechanický základ by přitom stále udržel náklady na uzdě. Navíc tu máme sekundární bonus v podobě snížení hmotnosti, což by následně zlepšilo jízdní dynamiku a snížilo spotřebu. V tomto směru lze ostatně počítat s podanou pomocnou rukou v podobě plug-in hybridu, třebaže ta bude hlavně papírová.
Zatímco tato alternativní verze již byla stoprocentně schválena a do produkce dorazí společně se standardním dvanáctiválcovým modelem, elektromobilu se od britské značky hned tak nedočkáme. Reakce zákazníků na koncept 102EX totiž byly rozporuplné a spíše negativní než pozitivní. Proto prozatím zůstane jen u jednoho testovacího exempláře.
Jen u těchto změn však Rolls-Royce nezůstane. Taylor totiž dodal, že mimo ně plánuje také odklon od stávajícího designu. Zachován zůstane víceméně jen zadní sloupek, který ukrývá cestující a nabízí jim tak nesrovnatelné soukromí. Jinak prý bude novinka méně formální, přestože má zároveň nabídnout větší charisma a větší vyhraněnost vůči zbytku světa. Uvidíme tedy v následujících měsících, s čím budeme mít v budoucnu tu čest.
Současné generaci Rolls-Royce Phantom zjevně podle šéfdesignéra značky chybí charisma. Nástupce by jím tedy měl hojně oplývat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva