Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku nepatří mezi ty značky, jež by nás dennodenně zásobovaly desítkami novinek. Spíše naopak, tiskovou zprávu aby člověk pohledal. Pro tento týden se však s informacemi roztrhl pytel - nejprve jsme tu měli představení limitované edice Waterspeed Collection, poté jsme sepsali zprávu o chystaném SUV. V něm jsme přitom zlehka naťukli novou generaci Rolls-Royce Phantom, přičemž jsme uvedli, že dorazit by měla až za nějaké tři roky. To se sice zákazníkům může zdát jako enormně dlouhá doba, pro automobilku je však nejvyšší čas, aby pořádně šlápla do vývoje.
Zahájení prací nyní potvrdil šéfdesignér značky Giles Taylor, který uvedl, že jeho tým již začal pracovat na prvotních skicách. Mimo to je pak zvažována architektura, v tomto směru však ještě nepadlo finální rozhodnutí. Ve hře jsou dvě možnosti, přičemž první je evoluční verze stávajícího hliníkového samonosného rámu. Kromě toho však mateřské BMW zvažuje, že nový Phantom by vznikl přesně podle receptu elektromobilu i3 - dostal by tedy karbonovou karoserii sedící na separátním hliníkovém šasí.
Pokud ovšem bude upřednostněna druhá varianta, pak má mnichovská automobilka docela problém. Již nyní totiž sotva stíhá uspokojit poptávku po modelu i3, od podzimu pak navíc bude muset uspokojit i zákazníky hybridního sporťáku i8. V kombinaci s produkcí Rolls-Royce Phantom by tak musela přádelna karbonových vláken přidat minimálně jednu směnu. Zvláště, když Britové zvažují rozšíření portfolia.
Separátní šasí by totiž automobilce umožnilo stejnou variabilitu, s jakou byly vyráběny vozy na počátku minulého století. Shodný mechanický základ by přitom stále udržel náklady na uzdě. Navíc tu máme sekundární bonus v podobě snížení hmotnosti, což by následně zlepšilo jízdní dynamiku a snížilo spotřebu. V tomto směru lze ostatně počítat s podanou pomocnou rukou v podobě plug-in hybridu, třebaže ta bude hlavně papírová.
Zatímco tato alternativní verze již byla stoprocentně schválena a do produkce dorazí společně se standardním dvanáctiválcovým modelem, elektromobilu se od britské značky hned tak nedočkáme. Reakce zákazníků na koncept 102EX totiž byly rozporuplné a spíše negativní než pozitivní. Proto prozatím zůstane jen u jednoho testovacího exempláře.
Jen u těchto změn však Rolls-Royce nezůstane. Taylor totiž dodal, že mimo ně plánuje také odklon od stávajícího designu. Zachován zůstane víceméně jen zadní sloupek, který ukrývá cestující a nabízí jim tak nesrovnatelné soukromí. Jinak prý bude novinka méně formální, přestože má zároveň nabídnout větší charisma a větší vyhraněnost vůči zbytku světa. Uvidíme tedy v následujících měsících, s čím budeme mít v budoucnu tu čest.
Současné generaci Rolls-Royce Phantom zjevně podle šéfdesignéra značky chybí charisma. Nástupce by jím tedy měl hojně oplývat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch