Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept_S: ostřejší verze Conceptu One má 1 384 koní a velké křídlo
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je-li vám 1 100 koní Rimacu Concept One málo, existuje ještě jedna verze. Je lehčí, silnější a má lepší přítlak. Výroba je ale otázkou.
Pokud se Rimacu Concept One, který se představil v produkční verzi nedávno, říkalo pro jeho výkon „elektrický Veyron”, právě máme před sebou „elektrický Chiron”, skoro. Je to divoké dvojče Rimacu Concept One, které se odhalilo v Ženevě s názvem Concept_S. A má 1 384 koní a 1 800 Nm.
Čtete správně, tohle auto má víc než megawatt výkonu - přesně 1 018 kW - a točivým momentem překoná leckterý mnohalitrový turbodiesel ve velkém nákladním autě. Také je oproti Conceptu One o 50 kg lehčí, což se cení, ale stále jsme na 1 800 kg. Parametry dynamiky jsou však oslnivé - na stovce je za 2,5 s, dvoustovka trvá 5,6 s a třístovka 13,1 s. Maximálka je 365 km/h. Všechny parametry jsou pochopitelně lepší než u Conceptu One.
Podle dostupných informací využívá Rimac Concept_S technologie ze závodů do vrchu na Pikes Peaku. Víme, že o snížení hmotnosti se postarala eliminace zvukové izolace, čalounění interiéru a dokonce také změny při výrobě karbonového šasi. Vůz bude očividně mít i lepší přítlak, jak vidno z lízátka vpředu, křídla vzadu a dalších aerodynamických úprav.
V kabině vidíme alcantarou potažené závodní sedačky s pětibodovými pásy a odhalený karbon. Zůstává ale palubní systém, kterým se ovládají jízdní režimy, stejně jako nastavení vozu mezi nedotáčivou, neutrální a přetáčivou charakteristikou. Palubní systém umí nahrávat telemetrii jízdy a také ji rovnou po internetu posílat do počítače technikům v boxech. Kapacita baterií také zůstává na 82 kWh.
Co nevíme, je, jestli se bude Concept_S vyrábět. A jestli ano, zda jich vznikne dalších osm ke Conceptům One nebo jestli z původních osmi bude několik takto ostřejších. Cenu očekávejme k milionu Eur (27 milionů korun), když Concept One měl stát okolo 800 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Rimac v Ženevě předvedl nejen verzi S...
...ale i výchozí Concept One v sériové verzi
Rimac Concept_S ohromí hlavně výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 10 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus