Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept One posílil a zrychlil. Teď má až 1 224 koní a první dealery
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rimac získal nová zastoupení, mimo jiné i v Německu. Novým zákazníkům nabídne silnější základní verzi schopnou zvládnout stovku za 2,5 s.
Vrcholným produktem společnosti Rimac nadále zůstává model Concept S s maximálním výkonem 1 384 koní, točivým momentem 1 800 newtonmetrů v rozmezí od 0 do 6500 otáček za minutu a hmotností sníženou díky karbonovým komponentům a upgradu akumulátorového paketu o 50 kg. Díky těmto parametrům zvládá „eSko“ akceleraci z místa na stovku za 2,5 sekundy, z 0 na 300 se rozjede za 13,1 vteřiny a umí až 365 km/h.
Původní Concept One začínal s výkonem 1 088 koní, 1 600 Nm a kapacitou akumulátorů 82 kWh, chorvatská firma však svůj výchozí stroj po krůčcích neustále vylepšuje. Díky tomu má teď „jednička“ sice stejné maximum točivého momentu, kombinovaný výkon ale poskočil na 1 224 koní a kapacita baterií se zvedla na rovných 90 kWh navzdory snížení hmotnosti z 1 900 na 1 850 kg.
Modernizovaná verze vozu díky tomu ukrojila z času zrychlení na stovku jednu desetinku na výsledných 2,5 sekundy a tím vylepšená dynamika nekončí. Sprint na 200 km/h trvá pouze 6 vteřin místo původních 6,2 a třístovku Rimac pokoří za pouhých čtrnáct sekund, tedy opět o dvě desetinky rychleji. Maximálka 354 kilometrů v hodině zůstává identická, pár kilowatthodin navíc však přidalo na dojezdu. Podle výrobce se akční rádius prodloužil z 330 na 350 km.
Kromě přepracované techniky Conceptu One se Rimac může pochlubit i jinými úspěchy, tentokrát souvisejícími s obchodními příležitostmi. Firma oznámila, že se jí podařilo dostat na severoamerický trh skrze newyorského dealera luxusních a sportovních aut Manhattan Motorcars a má také další partnery. V Německu bude k mání u prodejce Koenigseggu, společnosti Pace Germany v Aachenu (Cáchy) a na Blízkém a Středním východě bude její zájmy zastupovat firmy Alzarooni Group.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Rimac Concept One naživo v Ženevě
Základní verze One posílila o rovných 100 kW, místo 1 088 koní jich teď má 1 224.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva