Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční kabina nového Golfu nafocena bez maskování, udává směr vývoje
16.5.2019 | Petr Prokopec
Volkswagen Golf si obvykle nespojíme s revolucí, ale spíše s evolucí. O zevnějšku nové generace to platí bezezbytku, o interiéru nikoli. Tlačítka už z interiéru nemizí, ale zmizí.
Debut osmé generace Volkswagenu Golf bude jednou z letošních hlavních událostí. Německá ikona je dlouhodobým evropským bestsellerem a výraznou měrou ovlivňuje směřování celého segmentu. Nově ji navíc čeká radikální posun, jakkoliv zvenčí to není na první a ani na druhý pohled patrné. Exteriér opět má důvěrně známou siluetu, kterou doplňuje jen pár ostřejších detailů. Patrné je to hlavně na přídi, kde úzkou masku doplňují diodové světlomety a sportovně tvarovaný nárazník.
Skutečná revoluce se skrývá uvnitř, neboť Volkswagen kráčí digitální cestou. Klasická tlačítka z ně tak byla v podstatě odstraněna, pomineme-li ovladače na volantu a pár nezbytností ve středu palubky. Prim místo toho hraje dvojice displejů na palubní desce, které jsou stejně jako v případě Mercedesu navzájem propojené pomocí skla a lesklých černých plastů, ovšem nikoliv v jedné horizontální linii. Místo toho tu máme jisté zvlnění, které mnohem více připomíná klasický tvar palubek. Zastarale ovšem vnitřek rozhodně nevypadá.
Integrací většiny funkcí na dotykové displeje mohl Volkswagen vyčistit zbytek kabiny, která se již musí obejít bez tradiční středové konzole. Místo toho tu máme vyvýšený centrální tunel a malý dotykový panel, který velmi pravděpodobně bude volně konfigurovatelný a umožní přímý přístup k nejčastěji užívaným funkcím.
S touto kabinou se Golf nepochybně stane vzorem pro většinu mainstreamové produkce. Jestliže dosud z vozů tlačítka mizela, jakmile se jich téměř cela vzdá Golf, ostatní vyrazí stejnou cestou. VW navíc slibuje, že materiály posune novinku do ještě vyšších sfér. Očekávat tedy můžeme jen kvalitní plasty, se kterými budou spárovány metalické dekory a látkové či kožené čalounění. Vzroste i prostor v kabině, ostatně již zmíněné pročištění středového tunelu vyústilo v objemnější úložné schránky. Očekávat však lze i protažení rozvoru, z nějž budou profitovat hlavně cestující vzadu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde novinka i nadále počítá s klasickým benzinovým a dieselovým pohonným ústrojím. Více než kdy jindy však bude kladen důraz na mild-hybridní a plug-in hybridní techniku, přičemž druhé zmíněné varianty mají nabídnout dojezd až 80 kilometrů čistě na elektřinu. Dorazit pak má i verze uzpůsobená spalování CNG, s návratem Volkswagenu e-Golf se ale již nepočítá, jeho místo zaujme nový model ID.3.
Můžeme pak jen dodat, že nový Golf se ukáže v říjnu na privátní akci ve Wolfsburgu. Do prodeje by pak měl dorazit na domácím trhu v únoru příštího roku, zbytek Evropy však bude záhy následovat. Jelikož novinka nabídne mnohem vyšší úroveň konektivity než současné provedení, dá se s ohledem na výše zmíněné očekávat také nárůst ceny. Je tak dost možné, že pod půl milionu korun si budete moci Golf jako zcela nový vůz pořídit už jen posledních pár měsíců.
Kabina nového Volkswagenu Golf byla zachycena špionážními fotografy...
...kteří tak odhalili mnohem více než oficiální ilustrace
Exteriér s minimem maskování jsme pak viděli již dávno
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.