Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renaultsport „zezelená“. Chystá hybridní modely a dokonce i elektromobily
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská sportovní divize hodlá profitovat z aktivit ve Formuli 1 i Formuli E. Příští Mégane RS je tak zřejmě tím posledním s konvečním pohonem.
Renault je momentálně dodavatelem druhých nejhorších motorů ve Formuli 1. Při Velké ceně Maďarska sice tým Red Bull používající agregáty francouzské značky měl na pódiu oba své jezdce, to ovšem byla spíše výjimka z pravidla. Není tedy divu, že automobilka aktuálně zvažuje svou budoucnost a možné setrvání v královské motoristické disciplíně. Jak ovšem dodává Cyril Abiteboul, ředitel divize Renault Sport F1, rozhodnutí rozhodně nepadne dříve než v září letošního roku.
Aktuálně přitom mají Francouzi tři možnosti. Tou první je ukončení veškerých aktivit ve Formuli 1, druhou pak zachování stávajícího formátu, který počítá pouze s dodávkami motorů. Do třetice se pak mluví o návratu značky jakožto plnohodnotného účastníka Poháru konstruktérů, kdy by odkoupila tým Lotus. Tedy stáj, která kdysi nosila barvy Benettonu a kterou v roce 2000 Renault odkoupil, ale o devět let později ji opět prodal.
Aktuálně se zdá, že nejpravděpodobnější je třetí možnost, kdy hlavní roli v tomto rozhodnutí hrají peníze. Pokud by se totiž Renault vrátil jakožto konstruktér, měl by nárok na finance z komerčních práv. Jelikož jde navíc o dvojnásobného vítěze mezi jezdci i značkami, patřil by mu daleko větší podíl než stáji, která vstupuje do Formule 1 bez jakékoliv minulosti. Ekonomicky by z toho tak Renault mohl vyjít lépe než nyní.
Proč zde ale o tom hovoříme? Inu, nic se neděje bezdůvodně a vše má souvislost se vším. Výraznější aktivity ve Formuli 1, která ke svému pohonu užívá hybridní pohonné ústrojí, se totiž mají promítnout i do silničních vozidel. Divize Renaultsport totiž aktuálně zvažuje, že do budoucna by veškeré sportovní modely značky dostaly do vínku kromě klasických spalovacích agregátů také elektromotory. Už jsme tedy doma?
„Hybridizace nám pomůže uspořit emise CO2. Kromě toho je na elektromotorech skvělá rovněž akcelerace. Pracujeme tedy na tom, ale nemůžeme na danou technologii vynaložit příliš velké peníze,“ zmiňuje šéf sportovního oddělení Patrice Ratti. S pomocí chlapíků z Formule 1 by ovšem problém zvaný „obrovské náklady“ mohl být snadno překonán, i když by šlo jen o sdílení know-how.
Kromě královské motoristické disciplíny se ovšem Renault začíná stále více poohlížet a profilovat také v elektrické Formuli E. Ratti totiž přisvědčil, že díky posunu v této divizi začíná docházet ke zlepšování technologií baterií. Ty jsou ovšem pro běžné elektrické sportovní vozy zásadní, i přes pomocnou ruku od svých kolegů proto nejspíše ještě pár let zcela „bezemisní“ model Renaultsportu neuvidíme.
Hybridy jsou ale již hotovou věcí, neboť Ratti dodává, že značka na nich již pracuje. Je sice otázkou, kdy dorazí, samotné technologie by ovšem měly být patřičně vyspělé „v období mezi pěti a deseti lety. V elektronice však nikdy nevíte, vývoj může být klidně ještě rychlejší než předvídáte.“ Dá se tedy očekávat, že příští Mégane RS bude nejspíše poslední generací poháněnou jen čistě spalovací jednotkou.
Kromě přechodu na hybridní ústrojí ovšem Renaultsport plánuje i nemalou expanzi svých modelů, což je další důvod, proč dráty a cívky míří pod kapotu. Pokud by se totiž jednalo jen o pár exemplářů ročně, pak Francouzi z emisí CO2 nemusí mít strach. Jak ovšem říká Ratti, „do pár let se naše nabídka oproti té současné ztrojnásobí nebo zčtyřnásobí.“ A při takovém objemu je již pochopitelné, proč Renaultu záleží na každém gramu CO2.
Stávající Renault Mégane RS již přišel o manuál. Následující generace nejspíše dorazí s méně objemným motorem, ta další pak zřejmě také s dráty a cívkami
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva