Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování

Renault se po vzoru partnerské automobilky Nissan pustí do výroby elektrického hatchbacku. Ani Zoe se přitom nevymaní ze škatulky „městský automobil”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování

29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault se po vzoru partnerské automobilky Nissan pustí do výroby elektrického hatchbacku. Ani Zoe se přitom nevymaní ze škatulky „městský automobil”.

Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování

Tohle je první fotografie předprodukčního Renaultu Zoe, který by se podle nepotvrzených zpráv měl objevit už na ženevském autosalonu. Není to ale jisté. Logičtější se zdá být tvrzení některých zdrojů poukazujících na možnost Francouzů počkat na podzimní pařížský autosalon.

Ať už se nový elektromobil předvede ve Švýcarsku nebo domácím prostředí, máme před sebou téměř definitivní sériové auto, které z více než devadesáti procent odpovídá skutečnosti. Malý vůz o velikosti Renautu Clio bude poháněný elektromotorem o výkonu 82 koní, který zajistí akceleraci na 100 km/h za 8,1 sekundy a maximální rychlost 135 km/h. Kapacita akumulátorů je v této chvíli neznámým parametrem, ale akční rádius na plně nabité baterky má být 160 kilometrů.

Nabíjení z běžné 220voltové elektrické zásuvky údajně potrvá šest až osm hodin a z třífázového rozvodu by se měly akumulátory nabít na 80 procent své kapacity během deseti minut. Tak jako u jiných automobilů ovšem bude rozumné počkat na udávané hodnoty baterií a skutečné nabíjecí časy vypočítat ze známého příkonu elektrické sítě, protože automobilky tyto proměnné s radostí násobí neznámými bulharskými konstantami.

Kromě fotografie vozu, jehož design bude z větší části aplikován také na novou generaci Renaultu Clio, máme také obrázek interiéru. Kvalita fotky je zoufalá, ale prozrazuje, že Zoe přebere středovou konzolu Nissanu Leaf.

Jak už jsme zmínili, termín premiéry je zatím pečlivě utajován. Teoreticky by ovšem vůz mohl být v prodeji na konci roku, alternativně pak na jaře 2013.


Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 1 - Renault Zoe predprodukcni 01Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 2 - Renault Zoe predprodukcni 02
Sériový vůz se od konceptů liší spíše v detailech

Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 3 - Renault Zoe Pariz 2010 01Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 4 - Renault Zoe Pariz 2010 02Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 5 - Renault Zoe Pariz 2010 03Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 6 - Renault Zoe Pariz 2010 04Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 7 - Renault Zoe Pariz 2010 05Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 8 - Renault Zoe Pariz 2010 06Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 9 - Renault Zoe Pariz 2010 07Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 10 - Renault Zoe Pariz 2010 08Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 11 - Renault Zoe Pariz 2010 09Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 12 - Renault Zoe Pariz 2010 10Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 13 - Renault Zoe Pariz 2010 11Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 14 - Renault Zoe Pariz 2010 12Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 15 - Renault Zoe Pariz 2010 13Renault Zoe: sériová verze nového mini nafocena bez špetky maskování - 16 - Renault Zoe Pariz 2010 14
Původní studie byla dlouhá 4 086 mm, široká 1 788 mm a vysoká 1 540 mm

Foto: FDM.dk

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.