Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně

(+ živé foto) Někdejší koncept Zoe od Renaultu se skutečně dočkal své produkční verze a ještě letos se dostane do prodeje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně

6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Někdejší koncept Zoe od Renaultu se skutečně dočkal své produkční verze a ještě letos se dostane do prodeje.

Teprve před pár dny jsme vám přinesli první fotku nemaskované sériové verze Renaultu Zoe, pocházející zřejmě z některé z interních prezentací automobilky. Bylo tehdy na místě uvažovat o tom, zda nejde o předzvěst představení vozu na dnes začínajícím švýcarském automobilovém dostaveníčku. Pokud jste něco takového vážně očekávali, nemýlili jste se. Renault totiž tento vůz právě virtuálně odhalil s úmyslem poprvé jej naživo předvést návštěvníkům ženevském autosalonu. Tak se podívejme, co nabídne.

Jak jsme zmínili již v předchozím článku, vizuálně je produkční Zoe jen mírnou evolucí loni představeného konceptu stejného jména. Má trochu jiná světla, zrcátka nebo mírně přepracované nárazníky, ale jinak je to stále „on”. Jeho design je tak nadále moderní a přesto „čistý”, odpouštějící si jakékoli zbytečné výstřelky. Máme zato, že toto auto se bude líbit, navíc by jeho jednoduchý vzhled neměl rychle morálně zastarat.

Na délku měří produkční Zoe 4,08 metru a stojí na podvozku s rozvorem 2,58 metru. Docela velký rozvor není ani tak obrazem snahy konstruktérů dopřát vozu více stability ve vyšších rychlostech (ostatně takových, jak za chvíli uvidíte, ani nedosáhne), ale spíše nutnosti vytvořit prostor pro sadu akumulátorů zatím neznámé kapacity. Ty jsou umístěny ve 20 cm vysokém prostoru pod podlahou, který se táhne od předních sedadel až po zavazadelník. Zřejmě i díky tomuto řešení je Zoe relativně vysoký - 1,73 metru není na vůz tohoto typu zrovna málo.

O pohon se stará jediný elektromotor o výkonu 65 kW (90 koní) umístěný konvenčně pod přední kapotou. Je přímo napojen na přední kola (vůz tedy nemá žádnou převodovku) a stará se o dosti skromnou dynamiku - maximální rychlost je elektronicky omezena na pouhých 135 km/h, údaj o akceleraci pro jistotu chybí vůbec. Nějaký bychom si mohli domyslet, ale to bychom museli znát aspoň hmotnost vozu. Ani tu ale Renault nezveřejnil, zřejmě nebude nejnižší.

Francouzi se zato pochlubili dojezdem na jedno nabití, který má v optimálním případě činit až 210 km. Automobilka s kosočtvercem ve znaku ale případné nadšení pro jistotu rychle mírní - v nejhorším možném případě (to jest při ježdění městem v chladném počasí) se dojezd může smrsknout až pod 100 km. A to jsou všechno teoretické hodnoty počítající s extrémně mírnou jízdou - v praxi si tedy bude muset i tento vůz vystačit s dojezdem v řádu desítek kilometrů na nabití v kombinaci s mnohahodinovým dobíjením. Přesnou hodnotu Renault opět neuvedl.

Zmiňuje ale fakt, že Zoe disponuje systémem Qucik Drop, který dovoluje rychle vyměnit vybité akumulátory za nabité. Teoreticky během tří minut, ale pouze s existující infrastrukturou, která dnes nikde není a ani se neví, že by někdy někde měla být. Minimálně letos s ní zřejmě nelze počítat ani ve Francii.

Buď jak buď, toto je vážně produkční vůz, který se do prodeje dostane během letošního podzimu. Podle jeho avizované ceny pro zahraniční trhy by u nás mohl být k mání za částku okolo 560 tisíc Kč. To je na elektromobil relativně málo, na supermini s daným dojezdem ale stále zoufale mnoho.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 1 - Renault Zoe zive 01Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 2 - Renault Zoe zive 02Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 3 - Renault Zoe zive 03Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 4 - Renault Zoe zive 04Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 5 - Renault Zoe zive 05Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 6 - Renault Zoe zive 06Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 7 - Renault Zoe zive 07Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 8 - Renault Zoe zive 08Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 9 - Renault Zoe zive 09Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 10 - Renault Zoe zive 10Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 11 - Renault Zoe zive 11Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 12 - Renault Zoe zive 12Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 13 - Renault Zoe zive 13Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 14 - Renault Zoe zive 14Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 15 - Renault Zoe zive 15Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 16 - Renault Zoe zive 16Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 17 - Renault Zoe zive 17Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 18 - Renault Zoe zive 18Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 19 - Renault Zoe zive 19
Malý elektrikář naživo v Ženevě

Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 20 - Renault Zoe produkcni 01Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 21 - Renault Zoe produkcni 01aRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 22 - Renault Zoe produkcni 01bRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 23 - Renault Zoe produkcni 01cRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 24 - Renault Zoe produkcni 02Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 25 - Renault Zoe produkcni 02aRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 26 - Renault Zoe produkcni 03Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 27 - Renault Zoe produkcni 03aRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 28 - Renault Zoe produkcni 03ţRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 29 - Renault Zoe produkcni 04Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 30 - Renault Zoe produkcni 04aRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 31 - Renault Zoe produkcni 04bRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 32 - Renault Zoe produkcni 04cRenault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 33 - Renault Zoe produkcni 05Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 34 - Renault Zoe produkcni 06
Sériový Renault Zoe zvenku i zevnitř

Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 35 - Renault Zoe Pariz 2010 01Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 36 - Renault Zoe Pariz 2010 02Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 37 - Renault Zoe Pariz 2010 03Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 38 - Renault Zoe Pariz 2010 04Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 39 - Renault Zoe Pariz 2010 05Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 40 - Renault Zoe Pariz 2010 06Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 41 - Renault Zoe Pariz 2010 07Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 42 - Renault Zoe Pariz 2010 08Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 43 - Renault Zoe Pariz 2010 09Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 44 - Renault Zoe Pariz 2010 10Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 45 - Renault Zoe Pariz 2010 11Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 46 - Renault Zoe Pariz 2010 12Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 47 - Renault Zoe Pariz 2010 13Renault Zoe: malý elektrikář v produkční verzi, oficiálně - 48 - Renault Zoe Pariz 2010 14
Koncept Renaultu Zoe z roku 2010 se - jak vidíte - od finální verze lišil jen minimálně

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.