Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault ukázal Clio RS ještě ostřejší než Trophy, má mít až 250 koní
21.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V jiné než automatické řazení můžeme leda doufat, zvýšený výkon a citelně ostřejší vizáž jsou ale faktem. Plně se vůz odhalí při monacké Grand Prix Formule 1.
Nemůžeme říci, že by nás současný Renault Clio RS bral u srdce, tedy alespoň ne v pozitivním smyslu slova. Od jeho představení nám srdce krvácí ze ztráty charakteru, který tento vůz utrpěl. Zuřivý atmosférický dvoulitr nahradila přeplňovaná šestnáctistovka a manuální převodovku jako jedinou volbu nahradil dvouspojkový automat, i v tomto případě bez alternativy.
Přinejmenším to první by se dalo snést, nebýt motor 1,6 turbo zoufale nevýrazný. To druhé by nešlo bez slzy v oku přejít za žádných okolností, ale člověk by to Cliu RS odpustil, kdyby automat EDC za něco stál. Jenže on nestojí za nic, mizerný je i v obyčejných verzích Renaultů a pro Clio RS je není naladěn podstatně lépe.
Naději na zlepšení skýtala verze Trophy, jenže ta přišla pouze s překalibrovaným automatem. Je pěkné, že vůz je tak rychlý na Ringu, ostatně zejména podvozkem nepředvádí marné představení, co je to ale platné, když se z nekompromisního řidičského náčiní stal dalším pojízdným playstationem.
Francouzi ovšem ani s verzí Trophy neřekli poslední slovo. Kolegové z francouzského The Automobilist pustili do světa první fotky ještě ostřejšího provedení. Nevíme, jak si bude říkat (Trophy R?), ale od pohledu je zřejmé, že tady jde o ještě jinačí zvíře. Klíčových změn si všimnete na první pohled - je tu rozšířená stavba s „přifouklými” blatníky i bočními prahy, agresivněji vyhlížející nárazníky a také výrazné křídlo na třetích dveřích.
Fotky jsou to všechno, co vám nyní můžeme ukázat jako jasnou věc, o technických specifikacích se pouze spekuluje. Podle informací Francouzů má být vůz především silnější, motor 1,6 turbo by měl nabídnout až 30 koní navíc oproti provedení Trophy, tedy až 250 koní. Hovoří se také o odlehčení a pochopitelně i novém naladění podvozku, o jiném způsobu změny převodů nepadlo slovo. O manuálu můžeme snít, ale to je asi tak všechno, co je tady namístě - Renault Sport dnes dělá všechno proto, aby z ručního řazení udělal věc minulosti.
Jasněji už je v tom, kde se vůz má plné odhalit a co má vlastně znamenat. Renault jej - pro něj nikoli netypicky - prý ukáže v Monacu, kde se příští týden pojede velká cena F1. V tuto chvíli se má jednat o koncept, ale prý s jasně produkčními úmysly, bude-li o něj alespoň nějaký zájem. A divili bychom se, kdyby nebyl, však se na něj podívejte...







Clio RS v uvažované ostřejší verzi vypadá dobře, s kombinací turbomotor-automat ale pořád nebude tím, co bychom si od Renaultu přáli
Zdroj: The Automobilist@Facebook přes Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva