Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem
25.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi se pokusili vytvořit technický průnik elektromobilů se světem monopostů F1. Výsledkem je Twizy s implantovaným systémem KERS.
Renault před pár dny zveřejnili obrazovou upoutávku na „elektromobil inspirovaný formulí 1“. Ačkoli jsme o projektu neměli téměř žádné informace a tato možnost se nám nezdála zrovna nejpříhodnější, z avizovaného automobilu se skutečně vyklubalo vyladěné Twizy.
Srdcem této poněkud divoké přestavby se stal systém KERS převzatý z vývoje F1. Váží 30 kg a sestává z asynchronního elektromotoru o výkonu 80 koní, redukčního převodu a blíže nespecifikovaného balíčku lithium-iontových akumulátorů schopných při plném dobití na 13 sekund sloužit jako podpora původnímu elektromotoru o výkonu 17 koní.
Renault tvrdí, že tato kombinace dvou motorů o celkovém výkonu 97 koní dokáže zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných šest sekund, což je o něco lepší čas, kterým se může pochlubit Mégane RS nebo nové Clio RS, a tak jde vlastně o nejlépe akcelerující silniční auto Renaultsportu vůbec. Maximální rychlost vozíku činí 110 km/h, ačkoli automobilka nespecifikuje, jak dlouho je schopen (vzhledem ke značně omezené kapacitě baterek systému KERS) takové tempo udržovat.
O nějakou výdrž nebo dojezd Twizy F1 o hmotnosti 564 kg zde ale rozhodně nejde. Důležitější je dramatický vzhled vytvořený karbonovými spoilery a křídly připomínající ty ze skutečných závodních strojů, širokými koly s centrálními maticemi, případě jednosedadlová kabina se závodním volantem a skořepinou.
Renault vystaví svou 2,6 metru dlouhou elektrickou formuli na krátké vzdálenosti na autosalonu v Barceloně a nepochybně se ji bude snažit využít při propagaci standardního elektrického modelu Twizy, které se prodávají tak „dobře“, že jej automobilka jednu dobu rozdávala zadarmo při koupi některého z větších modelů. O tom, že by jej automobilka někdy chtěla samostatně prodávat, nic nevíme.













Plný výkon 97 koní má řidič k dispozici jen na 13 sekund, jinak upaluje vpřed jen s pomocí elektromotoru o výkonu 17 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry