Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem

Francouzi se pokusili vytvořit technický průnik elektromobilů se světem monopostů F1. Výsledkem je Twizy s implantovaným systémem KERS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem

25.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi se pokusili vytvořit technický průnik elektromobilů se světem monopostů F1. Výsledkem je Twizy s implantovaným systémem KERS.

Renault před pár dny zveřejnili obrazovou upoutávku na „elektromobil inspirovaný formulí 1“. Ačkoli jsme o projektu neměli téměř žádné informace a tato možnost se nám nezdála zrovna nejpříhodnější, z avizovaného automobilu se skutečně vyklubalo vyladěné Twizy.

Srdcem této poněkud divoké přestavby se stal systém KERS převzatý z vývoje F1. Váží 30 kg a sestává z asynchronního elektromotoru o výkonu 80 koní, redukčního převodu a blíže nespecifikovaného balíčku lithium-iontových akumulátorů schopných při plném dobití na 13 sekund sloužit jako podpora původnímu elektromotoru o výkonu 17 koní.

Renault tvrdí, že tato kombinace dvou motorů o celkovém výkonu 97 koní dokáže zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných šest sekund, což je o něco lepší čas, kterým se může pochlubit Mégane RS nebo nové Clio RS, a tak jde vlastně o nejlépe akcelerující silniční auto Renaultsportu vůbec. Maximální rychlost vozíku činí 110 km/h, ačkoli automobilka nespecifikuje, jak dlouho je schopen (vzhledem ke značně omezené kapacitě baterek systému KERS) takové tempo udržovat.

O nějakou výdrž nebo dojezd Twizy F1 o hmotnosti 564 kg zde ale rozhodně nejde. Důležitější je dramatický vzhled vytvořený karbonovými spoilery a křídly připomínající ty ze skutečných závodních strojů, širokými koly s centrálními maticemi, případě jednosedadlová kabina se závodním volantem a skořepinou.

Renault vystaví svou 2,6 metru dlouhou elektrickou formuli na krátké vzdálenosti na autosalonu v Barceloně a nepochybně se ji bude snažit využít při propagaci standardního elektrického modelu Twizy, které se prodávají tak „dobře“, že jej automobilka jednu dobu rozdávala zadarmo při koupi některého z větších modelů. O tom, že by jej automobilka někdy chtěla samostatně prodávat, nic nevíme.


Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 1 - Renault Twizy F1 2013 01Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 2 - Renault Twizy F1 2013 02Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 3 - Renault Twizy F1 2013 03Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 4 - Renault Twizy F1 2013 04Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 5 - Renault Twizy F1 2013 05Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 6 - Renault Twizy F1 2013 06Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 7 - Renault Twizy F1 2013 07Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 8 - Renault Twizy F1 2013 08Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 9 - Renault Twizy F1 2013 09Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 10 - Renault Twizy F1 2013 10Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 11 - Renault Twizy F1 2013 11Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 12 - Renault Twizy F1 2013 12Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 13 - Renault Twizy F1 2013 13
Plný výkon 97 koní má řidič k dispozici jen na 13 sekund, jinak upaluje vpřed jen s pomocí elektromotoru o výkonu 17 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.