Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem
25.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi se pokusili vytvořit technický průnik elektromobilů se světem monopostů F1. Výsledkem je Twizy s implantovaným systémem KERS.
Renault před pár dny zveřejnili obrazovou upoutávku na „elektromobil inspirovaný formulí 1“. Ačkoli jsme o projektu neměli téměř žádné informace a tato možnost se nám nezdála zrovna nejpříhodnější, z avizovaného automobilu se skutečně vyklubalo vyladěné Twizy.
Srdcem této poněkud divoké přestavby se stal systém KERS převzatý z vývoje F1. Váží 30 kg a sestává z asynchronního elektromotoru o výkonu 80 koní, redukčního převodu a blíže nespecifikovaného balíčku lithium-iontových akumulátorů schopných při plném dobití na 13 sekund sloužit jako podpora původnímu elektromotoru o výkonu 17 koní.
Renault tvrdí, že tato kombinace dvou motorů o celkovém výkonu 97 koní dokáže zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných šest sekund, což je o něco lepší čas, kterým se může pochlubit Mégane RS nebo nové Clio RS, a tak jde vlastně o nejlépe akcelerující silniční auto Renaultsportu vůbec. Maximální rychlost vozíku činí 110 km/h, ačkoli automobilka nespecifikuje, jak dlouho je schopen (vzhledem ke značně omezené kapacitě baterek systému KERS) takové tempo udržovat.
O nějakou výdrž nebo dojezd Twizy F1 o hmotnosti 564 kg zde ale rozhodně nejde. Důležitější je dramatický vzhled vytvořený karbonovými spoilery a křídly připomínající ty ze skutečných závodních strojů, širokými koly s centrálními maticemi, případě jednosedadlová kabina se závodním volantem a skořepinou.
Renault vystaví svou 2,6 metru dlouhou elektrickou formuli na krátké vzdálenosti na autosalonu v Barceloně a nepochybně se ji bude snažit využít při propagaci standardního elektrického modelu Twizy, které se prodávají tak „dobře“, že jej automobilka jednu dobu rozdávala zadarmo při koupi některého z větších modelů. O tom, že by jej automobilka někdy chtěla samostatně prodávat, nic nevíme.
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 1 - Renault Twizy F1 2013 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 2 - Renault Twizy F1 2013 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 3 - Renault Twizy F1 2013 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 4 - Renault Twizy F1 2013 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 5 - Renault Twizy F1 2013 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 6 - Renault Twizy F1 2013 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 7 - Renault Twizy F1 2013 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 8 - Renault Twizy F1 2013 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 9 - Renault Twizy F1 2013 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 10 - Renault Twizy F1 2013 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 11 - Renault Twizy F1 2013 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 12 - Renault Twizy F1 2013 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem - 13 - Renault Twizy F1 2013 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Plný výkon 97 koní má řidič k dispozici jen na 13 sekund, jinak upaluje vpřed jen s pomocí elektromotoru o výkonu 17 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
před hodinouPorsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
před 2 hodinamiK mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1