Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga

Ve Fiatu zřejmě nebudou mít z Renaultu velkou radost. Koncept Twin'Z - ztělesňující předobraz nástupce Twinga - je nápadně podobný jejich pětistovce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga

8.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve Fiatu zřejmě nebudou mít z Renaultu velkou radost. Koncept Twin'Z - ztělesňující předobraz nástupce Twinga - je nápadně podobný jejich pětistovce.

Patrně náhodné odhalení zdánlivě plně funkční studie malé sportovní zadokolky TwinFun (nebo možná TwinRun), která byla spatřena koncem března ve španělském Madridu, byl tak trochu výstřel do tmy. Ani dnes, s odstupem několika týdnů pořádně neznáme její jméno, neví se, pro jaký autosalon či akci typu Goodwood jej koncern Renault/Nissan staví anebo kdy se má představit veřejně. Přesto bylo i z toho mála možné vydedukovat dvě důležité věci.

Zaprvé, vědělo se, že příští Twingo vzejde se spolupráce s koncernem Daimler a jeho značkou Smart a tudíž dostane pohon zadních kol, a jen stěží existovala lepší příležitost, jak ukázat spojitost chystané novinky - protože co jiného by to mohlo být - se slavným Renaultem 5 Turbo. A zadruhé, přes všechny ty bojové barvy, spoilery a světelnou rampu na přídi bylo evidentní, že budoucí Twingo nejenže napodobí koncepci pohonu původního Fiatu 500, ale že i svým designem bude nápadně podobné jeho současné reinkarnaci.

Jestli jde o náznak nejvýkonnějšího provedení Twinga postaveného pod patronátem Alpine, to netušíme, výše zmíněné se však dnes začalo potvrzovat tentokrát oficiálním odhalením dalšího konceptu Renault Twin’Z, který se už zítra představí rovnou pod nosem Fiatu na výstavě designu La Triennale di Milano v Itálii.

Aby Francouzi alespoň trochu zamaskovali tvary produkčního auta, přizvali si ke spolupráci britského designéra jménem Ross Lovegrove, který se postaral o všechny ty organicky působící detaily na přídi, ve světlech, interiéru, na kolech, pneumatikách či karoserii. To podstatnější je, že zde máme elektromobil s délkou 3 627 mm, šířkou 1 705 mm, výškou 1 506 mm a rozvorem 2 495 mm. Vzadu umístěný elektromotor o výkonu 68 koní a točivém momentu 226 newtonmetrů pohání díky energii lithium-iontových akumulátorů zadní kola. Kapacita baterek umístěných v podlaze známá není, Renault však uvádí dojezd 160 kilometrů.

Vzhledem k neobvyklému uspořádání pohonu by možná nemělo překvapovat, že jsou osmnáctipalcová kola zadní nápravy s pneumatikami Michelin o rozměru 205/40 R18 zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (a doplněná tlumiči Ohlins), které vpředu doplňují jednotky MacPherson. Hmotnost vozu je relativně rozumných 980 kg, o to se nicméně postarala karbonová karoserie a trubkový rám místo klasické platformy, takže produkční elektrické Twingo bude nepochybně o něco těžší.

Jen stěží lze předpokládat, že by se ve výrobě mohly objevit také po vzoru Rolls-Royce Phantom zadní, elektricky ovládané sebevražedné dveře, navíc ve spojení s konstrukcí bez prostředních sloupků. Tohle všechno si budeme muset téměř stoprocentně odmyslet, pokud chceme skutečně vidět chystané supermini Renaultu. Podobně na tom budou rovněž lehká a tenká sedadla čalouněná nepromokavou a nehořlavou modrou látkou anebo též minimalistický interiér s konceptem ovládání postaveném na tabletech.


Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 1 - Renault TwinZ 2013 01Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 2 - Renault TwinZ 2013 02Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 3 - Renault TwinZ 2013 03Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 4 - Renault TwinZ 2013 04Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 5 - Renault TwinZ 2013 05Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 6 - Renault TwinZ 2013 06Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 7 - Renault TwinZ 2013 07Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 8 - Renault TwinZ 2013 08Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 9 - Renault TwinZ 2013 09Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 10 - Renault TwinZ 2013 10Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 11 - Renault TwinZ 2013 11Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 12 - Renault TwinZ 2013 12Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 13 - Renault TwinZ 2013 13Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 14 - Renault TwinZ 2013 14Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 15 - Renault TwinZ 2013 15Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 16 - Renault TwinZ 2013 16Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 17 - Renault TwinZ 2013 17Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga - 18 - Renault TwinZ 2013 18
Čas akcelerace na stovku Renault neuvádí, vůz by ji však dosáhnout měl, maximálka činí 130 km/h

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.