Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin Run je venku, má 320 koní na pouhých 950 kilo
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Duchovní nástupce Renaultů R5 Turbo a Clio V6 má motor 3,5 V6 nad zadní nápravou, zrychlení na stovku zvládne za 4,5 s.
Ostré modely Renaultu nám v poslední době příliš velkou radost nedělaly. Ne kvůli tomu, že by šlo vyložené o špatné automobily, spíše se odklonily od tradic, které modelům Renault Sportu přisuzovaly manuální převodovku nebo v případě Clia RS také atmosférický motor. Doba zaměřená na emise a líbivost masám si ale žádá své oběti, které musela přinést i francouzská automobilka. Jenže v předvečer Velké ceny Monaka se Renault rozhodl, že minimálně ve formě konceptu své fanoušky potěší na maximum.
V dějišti závodů F1 a rallye Monte Carlo tak byl představen nový Renault Twin'Run, jehož silueta by měla předznamenávat příští generaci městského vozítka Twingo. Předobrazem mu přitom byl ikonický model R5 Turbo z osmdesátých let minulého století, na což upozorňuje i číslice na dveřích. Mnohem více než to nám ovšem koncept připomíná novodobý Fiat 500, což asi nebude náhoda, neboť právě retro stylizovaný model se Italům zasazuje o většinu prodejů.
R5 Turbo ovšem není jedinou inspirací konceptu. Tou druhou je Clio V6, které se v omezené sérii objevilo ve výrobě v letech 2001 až 2005. A to především po mechanické stránce, neboť oba vozy dostaly šestiválcový motor uložený nad zadní nápravou. Zatímco ovšem Clio z třílitrového objemu nabízelo maximálně 255 koní při hmotnosti 1 475 kilogramů, koncept Twin'Run kombinuje pohonnou jednotku z Nissanu 370Z naladěnou na 320 koní s pohými 950 kily.
Nepřekvapí proto, že zrychlení z klidu na stovku francouzská novinka zvládá za pouhých 4,5 sekundy. Clio V6 za sebou tak nechává o propastných čtrnáct desetin, čemuž očividně napomohla i změna převodovky - namísto šestistupňového manuálu zde totiž máme sekvenci se stejným počtem rychlostí. Přerozdělování síly pak má opětovně na starosti samosvorný diferenciál.
Podvozek s 22milimetrovými stabilizátory vpředu a 25milimetrovými vzadu pomáhala ladit legenda rallye Jean Ragnotti (s R5 Turbo vyhrál tři závody), přičemž rozsáhlé použití karbonu na karoserii i pod ní napomohlo rozložení hmotnosti v poměru 43:57. Mimo to pak nechybí ani 18palcová litá kola s pneumatikami Michelin, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla Sparco a záplava Alcantary.
O výrobě vozu, jehož centrální 5,5palcový LCD displej může zobrazit nejvyšší rychlost až 250 km/h, se Renault prozatím nezmiňuje. Tedy pokud pomineme zmíněný fakt, že tvary karoserie bude inspirováno příští Twingo. Pokud by ovšem takto měla vypadat jeho verze RS, pak se nejspíše necháme zapsat jako první do pořadníku. Ať to stojí, co to stojí.
Nový koncepční Renault Twin'Run odkazuje na modely R5 Turbo a Clio V6. Předznamenávat má přitom příští Twingo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch