Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin Run je venku, má 320 koní na pouhých 950 kilo
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Duchovní nástupce Renaultů R5 Turbo a Clio V6 má motor 3,5 V6 nad zadní nápravou, zrychlení na stovku zvládne za 4,5 s.
Ostré modely Renaultu nám v poslední době příliš velkou radost nedělaly. Ne kvůli tomu, že by šlo vyložené o špatné automobily, spíše se odklonily od tradic, které modelům Renault Sportu přisuzovaly manuální převodovku nebo v případě Clia RS také atmosférický motor. Doba zaměřená na emise a líbivost masám si ale žádá své oběti, které musela přinést i francouzská automobilka. Jenže v předvečer Velké ceny Monaka se Renault rozhodl, že minimálně ve formě konceptu své fanoušky potěší na maximum.
V dějišti závodů F1 a rallye Monte Carlo tak byl představen nový Renault Twin'Run, jehož silueta by měla předznamenávat příští generaci městského vozítka Twingo. Předobrazem mu přitom byl ikonický model R5 Turbo z osmdesátých let minulého století, na což upozorňuje i číslice na dveřích. Mnohem více než to nám ovšem koncept připomíná novodobý Fiat 500, což asi nebude náhoda, neboť právě retro stylizovaný model se Italům zasazuje o většinu prodejů.
R5 Turbo ovšem není jedinou inspirací konceptu. Tou druhou je Clio V6, které se v omezené sérii objevilo ve výrobě v letech 2001 až 2005. A to především po mechanické stránce, neboť oba vozy dostaly šestiválcový motor uložený nad zadní nápravou. Zatímco ovšem Clio z třílitrového objemu nabízelo maximálně 255 koní při hmotnosti 1 475 kilogramů, koncept Twin'Run kombinuje pohonnou jednotku z Nissanu 370Z naladěnou na 320 koní s pohými 950 kily.
Nepřekvapí proto, že zrychlení z klidu na stovku francouzská novinka zvládá za pouhých 4,5 sekundy. Clio V6 za sebou tak nechává o propastných čtrnáct desetin, čemuž očividně napomohla i změna převodovky - namísto šestistupňového manuálu zde totiž máme sekvenci se stejným počtem rychlostí. Přerozdělování síly pak má opětovně na starosti samosvorný diferenciál.
Podvozek s 22milimetrovými stabilizátory vpředu a 25milimetrovými vzadu pomáhala ladit legenda rallye Jean Ragnotti (s R5 Turbo vyhrál tři závody), přičemž rozsáhlé použití karbonu na karoserii i pod ní napomohlo rozložení hmotnosti v poměru 43:57. Mimo to pak nechybí ani 18palcová litá kola s pneumatikami Michelin, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla Sparco a záplava Alcantary.
O výrobě vozu, jehož centrální 5,5palcový LCD displej může zobrazit nejvyšší rychlost až 250 km/h, se Renault prozatím nezmiňuje. Tedy pokud pomineme zmíněný fakt, že tvary karoserie bude inspirováno příští Twingo. Pokud by ovšem takto měla vypadat jeho verze RS, pak se nejspíše necháme zapsat jako první do pořadníku. Ať to stojí, co to stojí.
Nový koncepční Renault Twin'Run odkazuje na modely R5 Turbo a Clio V6. Předznamenávat má přitom příští Twingo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva