Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Trezor oficiálně, detailně: krásné kupé vám vezme dech i bez dveří
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+živé foto) Renault nám ukázal auto, co bychom chtěli s V8, ale nebudeme ho mít ani s elektromotory. Ukazuje pouze směřování designu značky.
Uvědomíte si, jak se v nákupních centrech píše, že „vaše auto není trezor”, abyste v něm nenechávali žádné cennosti? Renault si usmyslel, že učiní těmto výzvám přítrž, a představil model Trezor. Ne, tak to zcela jistě nebylo, „trésor” je ve francouzštině „poklad”. Novinka, která navazuje na koncept Dézir z roku 2010, má být opravdu spíš pokladem než svébytným odmítnutím výzvy k tomu, abyste se nestali snadnou obětí zlodějů.
Na koncept Renault Trezor jsme se mohli podívat už včera, kdy se na svět neplánovaně dostaly jeho první fotky. Po vizuální stránce je to skutečně úchvatný vůz, proto budiž požehnáním fotosada o celkem 117 obrázcích níže, na které si ho můžeme prohlédnout skutečně do posledního detailu. Silueta vozu skoro starosvětská s dlouhou kapotou, dvoumístným interiérem až u zadní nápravy a zádí typu fastback.
Vypadá, až by člověk očekával osmi- nebo dvanáctiválec za přední nápravou, pohon zadních kol a luxusní interiér. Renault by rázem měl dokonalou vlajkovou loď a s takovýmhle designem lze těžko čekat nízké prodeje, zejména byla-li by rozumně nastavená cenovka. Jenže nikoliv, Trezor je skutečně jen koncept a protože Renault do budoucna počítá s elektrifikací a hybridizací, pohání ho elektřina.
„Značí nový začátek, nikoliv konec,” říká Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu. „Chce hrát na emoce, jako všechno ostatní, co děláme,” pokračuje a člověk se neubrání úsměvu, pomyslí-li na nabídku motorů dosavadní vlajkové lodi Talisman, která končí na šestnáctistovce. „Také ale zkoumá urgentní otázky, jako např. jaká bude konfigurace světel aut příští generace, jak usadíte pasažéry v autě s autonomním režimem nebo jak integrujete displeje do palubní desky, aniž by vypadaly nepatřičně,” vysvětluje.
Základ Trezoru tvoří karbonová páteř, ke které jsou připevněny přední a zadní pomocné rámy držící zavěšení kol. Vůz je dlouhý 4 700 mm, má rozvor 2 776 mm a vysoký je 1 080 mm, což přispívá ke koeficientu odporu vzduchu 0,22. Poháněná jsou zadní kola, a to elektromotorem z Formule E o síle 355 koní. Energii bere ze dvou baterií, jedné vpředu a druhé vzadu, ovšem jejich kapacitu neznáme. Víme ale, že vůz váží 1 600 kg a že na stovce má být pod čtyři vteřiny. To je, diplomaticky řečeno, velice diskutabilní odhad, je-li výkon jen 355 koní.
Po stranách nevidíme dveře; dovnitř se spíš naskakuje než nastupuje po odklopení střechy a jednoho okna, které připomene soustavu skel na vozech Koenigsegg nebo hledí helmy. Uvnitř najdeme dvě sedačky a velmi netradičně řešenou palubní desku, která je zároveň zavazadlovým prostorem. Jsou tu dva dřevěné rámy pro na míru zhotovené kufry, jak se můžete přesvědčit na fotkách.
Přístrojový štít a středovou konzoli představuje několik displejů, z nichž jistě většina je dotyková; minimálně o dvou vpravo od volantu to lze tvrdit s vysokou mírou pravděpodobnosti. Místo tlačítek na volantu najdeme také dotykové displeje, které ovládají tempomat vlevo a audiosystém vpravo.
Dřevo nacházíme v interiéru i dále, je z něj vyrobena palubní deska, a to z laminovaného jasanu. Spolupracovala na nich francouzská firma Keim Cycles, která vyrábí dřevěné rámy pro jízdní kola v ceně okolo 266 tisíc korun za kus (sic). Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rámy hlavových opěrek.
Na voze najdeme řadu zajímavých designových prvků i mimo interiér, např. si všimněme šestiúhelníkových otvorů v kapotě, které se otvírají a zavírají podle potřeby chlazení baterie. Světla vpředu jsou laserová, vzadu najdeme optická vlákna s malými laserovými dekoracemi. Design paprsků kol byl inspirován Eiffelovou věží a loga Renaultu za předními koly po stranách, která vůbec nejsou okopírována od Ferrari, blikají, když se střecha otvírá.
Jak stojí i výše, Trezor se nedostane do sériové výroby, je to jen pionýr vývoje, který čeká designový jazyk Renaultu a který dost pravděpodobně vidíme i na modelech Mégane a Talisman. Není to špatný směr, ptáte-li se na náš názor. Jen bychom si dovolili poprosit o sériovou výrobu, protože tohle auto je vážně dokonalé.
Představovali bychom si v prodeji verzi s atmosférickou V8 z USA, byl-li by dvanáctiválec moc drahý. A klidně i plug-in hybrid s přeplňovaným čtyřválcem a elektromobil, chce-li Renault elektrifikovat svá auta. Víme, že se to nestane, ale to nám nebrání se zasnít.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.















Renault Trezor naživo v Paříži
Silueta Trezoru je skoro starosvětská, jako by pod kapotou byl osmi- nebo dvanáctiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11