Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Trafic a Opel Vivaro 2014 oficiálně: jen s dieselem 1,6 pod kapotou
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace francouzského a německo-britského užitkáče jsou nakonec jen líbivější, ne agresivní. Uvnitř slibují větší komfort i více místa pro náklad.
Na počátku února jsme avizovali příchod nové generace modelů Renault Trafic a Opel Vivaro a trochu jsme přitom počítali, že obě novinky dorazí na ženevský autosalon. Nakonec se tak nestalo a namísto výstaviště Palexpo automobilky odhalily své vozy teprve nyní. Na první pohled je přitom zřejmé, že agresivita, která čišela zejména z ilustrace francouzského modelu, je ta tam. Místo toho tu máme dvě velmi umírněná provedení, která se navzájem liší prakticky jen předním nárazníkem, čelní maskou a kapotou, do které u Renaultu zasahuje znak.
Ve srovnání s předchůdcem (či spíše předchůdci) jde samozřejmě o výrazný posun směrem k líbivosti, kromě toho ovšem narostla také praktičnost. V rámci délky jsou totiž nové generace o 216 milimetrů delší. Tím pádem poberou větší množství nákladu, přičemž takový Renault zmiňuje, že Trafic bude k mání v neskutečných 270 variantách. K dispozici totiž budou dvě různé délky, dvě různé výšky, 11 barev exteriéru a celá řada konfigurací kabiny.
Pod kapotou se objeví jen 1,6litrové čtyřválce, lišit se ovšem budou výkonem. Tedy nikoliv v rámci značek, ale s ohledem na přeplňování. Pohonná jednotka s jedním turbodmychadlem totiž produkuje 90 nebo 115 koní, zatímco ta se dvěma nabídne 120 či 140 koní. Ta nejekonomičtější verze má přitom jezdit za 6 l/100 km, na údaje o zbytku nabídky si ovšem budeme muset počkat do konce dubna.
Ve stejné době (premiéra je totiž naplánována na veletrh užitkových vozů) nás zřejmě obě značky pozvou také do interiéru, který cestujícím slibuje výraznější komfort než dosud. Okusit to budete moci na vlastní kůži již v létě, kdy jdou nový Trafic i Vivaro do prodeje. Zajímavé přitom je, že novinka Renaultu bude vyráběna ve francouzském Sandoville, zatímco Opel bude stejně jako Vauxhall montován v britském Lutonu.


Na původních ilustracích se zejména Renault tvářil opravdu agresivně...
...produkční realita je však o poznání umírněnější. Přičemž se pomalu dá říci, že odvážnější je spíše Opel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva