Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Talisman odhalil technické detaily a výbavu, naznačil české ceny
23.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský sedan bude k mání na přelomu roku se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory. Vybírat budete moci mezi čtyřmi úrovněmi výbavy.
České zastoupení francouzské automobilky odhalilo detailní technické parametry nového Renaultu Talisman. Na kompletní český ceník ovšem prozatím můžeme zapomenout, ty budou známy až blíže k zahájení prodeje, jež proběhne zhruba na přelomu roku. Prozatím přitom bude k mání pouze sedan, který bude podle oficiálních informací s cenou začínat nad hranicí 600 000 Kč. Pokud ovšem pošilháváte spíše po kombíku, pak si budete muset počkat do jara 2016. A zároveň připravit o nějakých 25 tisíc korun více. To je ale spíše dohad než ověřená informace, pročež raději pole spekulací opustíme a budeme se věnovat pouze technických parametrům.
V případě benzinových jednotek bude k dispozici 1,6litrový čtyřválec TCe naladěný na 150 koní a 220 Nm nebo 200 koní a 260 Nm točivého momentu. V obou případech je standardem sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým se slabší provedení rozjede na stovku za 9,6 sekundy. Silnější provedení je na tom o dvě sekundy lépe, přičemž zároveň dosáhne nejvyšší rychlosti 237 km/h oproti 215 km/h. Normovaná průměrná spotřeba 5,9 l/100 km je však již opět přisouzena oběma verzím.
Přesunout se můžeme k dieselovému portfoliu, kde roli základního motoru plní 1,5litrový čtyřválec dCi. Ten dává k dobru 110 koní a 260 Nm, přičemž v kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 11,9 sekundy. Mimo to se pak rozjede na 190 km/h a v průměru si řekne o 3,7 litru. O tři deci paliva je pak žíznivější slabší provedení dieselové jedna-šestky, která produkuje 130 koní a 320 Nm. Sprint na stovku ji přitom zabere 10,4 sekundy, maximálka pak činí 205 km/h.
Posledním agregátem v řadě je silnější provedení turbodieselu 1,6 dCi, které dostalo do vínku dvojité přeplňování a tedy 160 koní a 380 Nm. Doplněno je oproti předchozím dvěma „naftožroutům“ šestistupňovým automatem, se kterým se rozjede na stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 215 km/h. Mimo to si pak řekne v průměru o 4,5 litru paliva na sto kilometrů. Tím máme technická data probraná, z minula jen zopakujeme, že základní verze váží 1 430 kilogramů.
Naši pozornost tedy stočíme na výbavu, která počítá se čtyřmi úrovněmi. Základní Life zahrnuje 16palcová ocelová kola či dvouzónovou klimatizaci, zatímco výše postavený stupeň Zen již přihazuje systém Multi-Sense, se kterým je spojeno pět jízdních režimů. Mimo to ovšem nechybí ani navigace nebo lité sedmnáctky. Úroveň Intens pak rozšíří výbavu hlavně o bezpečnostní prvky jako monitoring jízdních pruhů či detekci dopravního značení.
Na vrcholu nabídky se usadí provedení Initiale Paris, v jehož případě je možné již standardně počítat především se zadní řiditelnou nápravou 4Control (u nižších úrovní je ovšem k dispozici za příplatek). Chybět ovšem nebudou ani 19palcová litá kola, audio systém Bose, head-up displej, kožené čalounění či vyhřívaná a chlazená přední sedadla. Tím ale dnešní výčet uzavřeme, přičemž podrobněji si jednotlivé prvky probereme po oznámení cen.
Renault Talisman dorazí na český trh na přelomu roku, s objemnějším než 1,6litrovým motorem ale bohužel nepočítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 8 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus