Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Talisman odhalil technické detaily a výbavu, naznačil české ceny
23.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský sedan bude k mání na přelomu roku se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory. Vybírat budete moci mezi čtyřmi úrovněmi výbavy.
České zastoupení francouzské automobilky odhalilo detailní technické parametry nového Renaultu Talisman. Na kompletní český ceník ovšem prozatím můžeme zapomenout, ty budou známy až blíže k zahájení prodeje, jež proběhne zhruba na přelomu roku. Prozatím přitom bude k mání pouze sedan, který bude podle oficiálních informací s cenou začínat nad hranicí 600 000 Kč. Pokud ovšem pošilháváte spíše po kombíku, pak si budete muset počkat do jara 2016. A zároveň připravit o nějakých 25 tisíc korun více. To je ale spíše dohad než ověřená informace, pročež raději pole spekulací opustíme a budeme se věnovat pouze technických parametrům.
V případě benzinových jednotek bude k dispozici 1,6litrový čtyřválec TCe naladěný na 150 koní a 220 Nm nebo 200 koní a 260 Nm točivého momentu. V obou případech je standardem sedmistupňový dvouspojkový automat, se kterým se slabší provedení rozjede na stovku za 9,6 sekundy. Silnější provedení je na tom o dvě sekundy lépe, přičemž zároveň dosáhne nejvyšší rychlosti 237 km/h oproti 215 km/h. Normovaná průměrná spotřeba 5,9 l/100 km je však již opět přisouzena oběma verzím.
Přesunout se můžeme k dieselovému portfoliu, kde roli základního motoru plní 1,5litrový čtyřválec dCi. Ten dává k dobru 110 koní a 260 Nm, přičemž v kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 11,9 sekundy. Mimo to se pak rozjede na 190 km/h a v průměru si řekne o 3,7 litru. O tři deci paliva je pak žíznivější slabší provedení dieselové jedna-šestky, která produkuje 130 koní a 320 Nm. Sprint na stovku ji přitom zabere 10,4 sekundy, maximálka pak činí 205 km/h.
Posledním agregátem v řadě je silnější provedení turbodieselu 1,6 dCi, které dostalo do vínku dvojité přeplňování a tedy 160 koní a 380 Nm. Doplněno je oproti předchozím dvěma „naftožroutům“ šestistupňovým automatem, se kterým se rozjede na stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 215 km/h. Mimo to si pak řekne v průměru o 4,5 litru paliva na sto kilometrů. Tím máme technická data probraná, z minula jen zopakujeme, že základní verze váží 1 430 kilogramů.
Naši pozornost tedy stočíme na výbavu, která počítá se čtyřmi úrovněmi. Základní Life zahrnuje 16palcová ocelová kola či dvouzónovou klimatizaci, zatímco výše postavený stupeň Zen již přihazuje systém Multi-Sense, se kterým je spojeno pět jízdních režimů. Mimo to ovšem nechybí ani navigace nebo lité sedmnáctky. Úroveň Intens pak rozšíří výbavu hlavně o bezpečnostní prvky jako monitoring jízdních pruhů či detekci dopravního značení.
Na vrcholu nabídky se usadí provedení Initiale Paris, v jehož případě je možné již standardně počítat především se zadní řiditelnou nápravou 4Control (u nižších úrovní je ovšem k dispozici za příplatek). Chybět ovšem nebudou ani 19palcová litá kola, audio systém Bose, head-up displej, kožené čalounění či vyhřívaná a chlazená přední sedadla. Tím ale dnešní výčet uzavřeme, přičemž podrobněji si jednotlivé prvky probereme po oznámení cen.
Renault Talisman dorazí na český trh na přelomu roku, s objemnějším než 1,6litrovým motorem ale bohužel nepočítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva