Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic 2016 v detailech, má 20palcová kola a 572 litrů již ve standardu
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV dostalo do vínku styl SUV, k mání je pouze s maloobjemovými agregáty. V závěru roku dorazí i jako tzv. mild-hybrid.
Nové francouzské MPV jsme si mohli představit již před pár dny, přičemž jeho vzhled nás opravdu překvapil, samozřejmě příjemně. Patrný byl totiž přechod značky ke crossoverům, křížencům s SUV, což je ostatně dáno i změnou světlé výšky vůči předchůdci. Ta narostla o nemalých 40 milimetrů na 170 mm, mimo to se ale logicky měnily také ostatní venkovní rozměry. Na délku tak nový Renault Scénic měří 4 406 mm (+40 mm), na šířku 1 865 mm (+20 mm), na výšku 1 653 mm (+13 mm) a v rámci rozvoru 2 734 mm (+32 mm).
S ohledem na tento nárůst je vcelku logické, že na malých kolech by Scénic již nevypadal tak působivě. Dvacetipalcové ráfky jsou tedy součástí standardu, rozměr pneumatik (195/55) ale již tak enormní není. Mimo to dostala novinka do vínku výrazně skloněné čelní okno, krátkou kapotu motoru či světlomety ve tvaru písmene „C“, jenž mohou v závislosti na výbavě profitovat z technologie LED. Za příplatek je pak možné ještě sáhnout po dvoubarevném laku, který celkový dojem „šik“ vozu jen umocňuje.
Od exteriéru můžeme zamířit do kabiny, jejíž světlost lze navýšit celoprosklenou střechou. Renault se zároveň snažil pozvednout nový Scénic směrem k prémiovému segmentu, pročež tu máme měkčené plasty či velkou míru individualizace. Nechybí ani dva digitální displeje, jenž jsou opět součástí standardu, přičemž ten 8,7palcový usazený na středové konzoli spolupracuje s multimediálním systémem R-Link. Druhý sedmipalcový pak najdeme na místě přístrojového štítu.
Dále lze zmínit head-up displej či dva porty na USB určené pro pasažéry v zadní řadě. Ti mají zároveň k dispozici i výklopné stolky. Zavazadlový prostor narostl na 572 litrů, jeho objem je ovšem možné navýšit skloněním opěradel zadních sedadel dělených v poměru 60:40. Za příplatek je pak k dispozici elektronicky sklopná lavice, kterou lze ovládat tlačítkem přímo v zavadelníku či skrze multimediální systém. Samotná kabina pak nabízí dodatečných 63 litrů úložných schránek.
Po stránce motorické asi u Renaultu nepřekvapí, že k dispozici jsou pouze maloobjemové agregáty, a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení. Vonnější oktany jsou spojeny s výkonem 115 nebo 130 koní a šestistupňovým manuálem, v případě „producentů sazí“ je již nabídka širší. Motory 1,5 dCi a 1,6 dCi totiž produkují 95, 110, 130 či 160 koní, přičemž spřáhnout je lze také s automatem EDC.
Jízdní dynamiku či spotřebu značka nezmiňuje, nicméně dodává, že k mání bude také hybridní verze, která 110koňový diesel pojí s šestistupňovým manuálem a především 48voltovou baterií. Tu zásobuje systém skrze regenerativní brzdění, přičemž získaná energie napomáhá hlavně při rozjezdech. Ani v tomto případě ovšem Francouzi nedávají k dispozici data, jenž by se týkala akcelerace či maximálky.
Závěrem tak již znovu můžeme pouze nahlédnout do listiny příplatků, kde se nachází i řiditelná zadní náprava 4Control či technologie Multi-Sense upravující jízdní režimy a tedy kupříkladu odezvu motoru či převodovky. Součástí systému je pak i masážní strojek sedadla řidiče. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, na ceny bude třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Nový Scénic se variabilitou zavazadelníku a 20palcovými standardními koly pochlubil jak přímo v Ženevě...
...tak i na oficiální sadě fotek, která odhaluje rovněž bezpečnostní systémy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 8 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 9 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
před 11 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva