Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic 2012: facelift ve jménu downsizingu a lehké plastiky
1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Již za měsíc se na trhu objeví modernizované MPV Scénic. S jeho odhalením tak automobilka nechce čekat na žádný z důležitých autosalonů.
Na rozdíl od uniklé první fotky faceliftovaného Méganu si v tomto případě můžeme být jisti, že nejde o žádný podvrh. S představením inovovaného Scéniku totiž tak trochu „mimo pořadí” vyrukovala sama automobilka. Příběh, který jej provází, je tomu souvisejícímu s případným faceliftem Méganu přesto trochu podobný.
Současná třetí generace Renaultu Scénic a jeho prodloužená verze Grand jsou totiž k mání docela krátce, asi jen dva a půl roku, Francouzi ale i tak už teď mají připravené modernizované provedení. A podle všech indicií plánují nejdříve spustit prodej a až pak vůz přivézt na významově nejdůležitější autosalon v Ženevě. Vozy na fotografiích doprovází oficiální tiskovou zprávu, v showroomech se mají objevit již v lednu příštího roku.
Obrázky asi napoví lépe než cokoli jiného, jak se dvojčata Renaultu změní vizuálně, takže jen aby se neřeklo, připomínáme, že design teď dává větší důraz na horizontální rozdělení přídě, přičemž podle všech pravidel faceliftu zde máme nový nárazník, LED a nová přední světla. Záď se zdá být nezměněná ale pár drobností je nových i tady - lišta madla zavazadelníků je pochromovaná a mlhovky již neobsahují bílý prvek pro světla couvání, ale mají kompletně červený kryt. Pro úplnost dodáváme, že Scénic dorazí také s novým designem litých kol a dvojící nových odstínů laků s názvem Grenat Red a Majorelle Blue, které můžete vidět i na těchto záběrech.
Kabina rovněž nevystupuje z pravidel běžných pro modernizaci. Automobilka nabídne nové typy čalounění včetně balíčku obsahujícího kombinaci kůže a alcantary pro nejdražší výbavy a nebude chybět ani audio dodávané firmou Bose, které se letos objevilo jen v limitované edici. Ve standardu bude systém Hill-start pomáhající s rozjezdem do kopce a za příplatek firma dodá tzv. Visio systém, což je vlastně funkce automatického přepínání potkávacích i dálkových světel a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu v jednom.
Asi nejvíce změn se v průběhu zavádění auta do prodeje objeví pod kapotou. Scénic a Grand Scénic dostanou tři nové motory s označením „Energy“. Patnáctistovka dCi s výkonem 110 koní a točivým momentem zvýšeným o 20 newtonmetrů (na celkových 260 Nm) má o 12 procent lepší udávanou spotřebu - podle Renaultu 4,1 l/100 km. Současný diesel 1,9 dCi s výkonem 131 koní bude definitivně nahrazen již prodávanou jednotkou 1,6 dCi o stejném výkonu a spotřebou jen 4,4 l/100 km.
Na jaře příštího roku pak ještě atmosférickou šestnáctistovku (110 k, 150 Nm) nahradí downsizingová dvanáctistovka s turbodmychadlem TCe o výkonu 115 koní a nejvyšším točivým momentem 190 newtonmetrů. Také zde mají zákazníci na papíře přislíbenou o 20 procent nižší spotřebu, což dělá 1,6 l na stovku. Další novinky zveřejněný nebyly, ale existují-li, pak je najdete již zkraje nového roku u dealerů Renaultu...
Modernizovaná dvojice Scéniků dostala vše, co má správný facelift mít. A navíc k tomu pár nových motorů.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva