Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak už jistě víte, Renault Samsung SM7 není auto s kvalitní LCD televizí, ale vrcholný model korejské odnože Renaultu. Nyní o něm víme zase o něco více.
Příběh zrodu nové generace Renaultu Samsung SM7 se pro nás může zdát nepodstatným, ale víte jak to skončilo s modelem SM5 - stal se z něj model Latitude stojící na vrcholu místní nabídky Renaultu. A kdo ví, jestli stejný osud dříve nebo později nestihne i nový SM7.
Právě proto pro vás tento příběh od začátku sledujeme a po odhalení konceptu jsme vám vůz i ve stručnosti představili. Dva měsíce po této události již SM7 2012 míří na korejský trh a i když bychom v takovém případě očekávali zveřejnění úplné sady informací, spokojit se stále musíme jen s kusými detaily. I těm se ale má smysl věnovat.
Výrobce se v prvé řadě pochlubil tím, že vůz vyvíjet po 32 měsíců s rozpočtem odpovídajícím přibližně 5 miliardám Kč. Po sedmi letech od představení předchozí generace a jedenácti rocích po převzetí 70 % Samsung Motors francouzským Renaultem tak dostává na trh vůz, který má radikálně ovlivnit trh velkých sedanů a přinést řidiči přesvědčivé automobilové zážitky. Marketing Renaultu a Samsungu dozajista přehání, faktem ale je, že nabídka SM7 není nezajímavá.
Předně přichází s relativně atraktivním, třebaže stále konzervativním designem. Od výše zmiňovaného konceptu má svou vizuální atraktivitou bohužel daleko, z hlediska praktičnosti ale zůstává na výši. Již tak prostorný vůz prý nové nabídne více prostoru ve všech směrech, konkrétně zmiňovaný prostor pro kolena cestujících vzadu se pak zvýšil o plných 7 cm.
Ani technicky vůz za očekáváními nezaostává, o jeho pohon se totiž postarají alternativně dva šestiválcové motory. Slabší 2,5 V6 má výkon nejvýše 193 koní, maximum točivého momentu 243 a chlubí se kombinovanou spotřebou paliva ve výši 9 litrů benzinu na 100 km. Silnější „benzin” 3,5 V6 pak nabízí až 258 koní výkonu a 330 Nm točivého momentu, vyšší je pochopitelně i kombinovaná spotřeba mající hodnotu 10,4 l/100 km. Síla obou agregátů putuje na zadní kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku s možností ruční volby převodových stupňů.
Poprvé můžeme nahlédnout i do vnitřku SM7, který podle všeho opět skrývá konzervativní řešení. Z výjimečností automobilka zvlášť upozorňuje třeba na opěrky hlavy pro všechny cestující inspirované leteckou přepravou, informačně-zábavní palubní systém s GPS navigací nebo obložení z pravého dřeva či hliníku.
Podívat se ke všemu můžeme i na ceny, které se budou pohybovat v rozmezí 30 a 39 milionů korejských wonů, tedy přibližně 480 a 620 tisíci Kč. A to vůbec nejsou špatná čísla s ohledem na velikost či jeho motorizace...
Dalšími detaily k SM7 nás Renault Samsung zatím neobdařil.
Renault Samsung SM7 zatím na pouze pěti oficiálních fotografiích, z nichž tři jsme mohli vidět již dříve...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus