Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak už jistě víte, Renault Samsung SM7 není auto s kvalitní LCD televizí, ale vrcholný model korejské odnože Renaultu. Nyní o něm víme zase o něco více.
Příběh zrodu nové generace Renaultu Samsung SM7 se pro nás může zdát nepodstatným, ale víte jak to skončilo s modelem SM5 - stal se z něj model Latitude stojící na vrcholu místní nabídky Renaultu. A kdo ví, jestli stejný osud dříve nebo později nestihne i nový SM7.
Právě proto pro vás tento příběh od začátku sledujeme a po odhalení konceptu jsme vám vůz i ve stručnosti představili. Dva měsíce po této události již SM7 2012 míří na korejský trh a i když bychom v takovém případě očekávali zveřejnění úplné sady informací, spokojit se stále musíme jen s kusými detaily. I těm se ale má smysl věnovat.
Výrobce se v prvé řadě pochlubil tím, že vůz vyvíjet po 32 měsíců s rozpočtem odpovídajícím přibližně 5 miliardám Kč. Po sedmi letech od představení předchozí generace a jedenácti rocích po převzetí 70 % Samsung Motors francouzským Renaultem tak dostává na trh vůz, který má radikálně ovlivnit trh velkých sedanů a přinést řidiči přesvědčivé automobilové zážitky. Marketing Renaultu a Samsungu dozajista přehání, faktem ale je, že nabídka SM7 není nezajímavá.
Předně přichází s relativně atraktivním, třebaže stále konzervativním designem. Od výše zmiňovaného konceptu má svou vizuální atraktivitou bohužel daleko, z hlediska praktičnosti ale zůstává na výši. Již tak prostorný vůz prý nové nabídne více prostoru ve všech směrech, konkrétně zmiňovaný prostor pro kolena cestujících vzadu se pak zvýšil o plných 7 cm.
Ani technicky vůz za očekáváními nezaostává, o jeho pohon se totiž postarají alternativně dva šestiválcové motory. Slabší 2,5 V6 má výkon nejvýše 193 koní, maximum točivého momentu 243 a chlubí se kombinovanou spotřebou paliva ve výši 9 litrů benzinu na 100 km. Silnější „benzin” 3,5 V6 pak nabízí až 258 koní výkonu a 330 Nm točivého momentu, vyšší je pochopitelně i kombinovaná spotřeba mající hodnotu 10,4 l/100 km. Síla obou agregátů putuje na zadní kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku s možností ruční volby převodových stupňů.
Poprvé můžeme nahlédnout i do vnitřku SM7, který podle všeho opět skrývá konzervativní řešení. Z výjimečností automobilka zvlášť upozorňuje třeba na opěrky hlavy pro všechny cestující inspirované leteckou přepravou, informačně-zábavní palubní systém s GPS navigací nebo obložení z pravého dřeva či hliníku.
Podívat se ke všemu můžeme i na ceny, které se budou pohybovat v rozmezí 30 a 39 milionů korejských wonů, tedy přibližně 480 a 620 tisíci Kč. A to vůbec nejsou špatná čísla s ohledem na velikost či jeho motorizace...
Dalšími detaily k SM7 nás Renault Samsung zatím neobdařil.
Renault Samsung SM7 zatím na pouze pěti oficiálních fotografiích, z nichž tři jsme mohli vidět již dříve...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 37 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch