Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault R.S. 01 odhalen, má 500 koňový motor z GT-R a jen 1 100 kg
27.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Speciál pro závody RenaultSport Trophy dostal motor z GT-R Nismo, sekvenci a pneumatiky Michelin. Na 1 100 kilo solidní nářez.
Francouzská automobilka letos již desátým rokem pořádá šampionát World Series by Renault, jehož součástí nejsou jen evropské závody Eurocup Clio, ale také mistrovství formulí poháněných 3,4litrovým osmiválcem. Pro příští rok však odstartuje také devítidílný šampionát RenaultSport Trophy a na něj si nachystalo nové speciální auto, dříve avizovaný závoďák R.S. 01. A přesně ten vám teď chceme představit podrobněji.
Každý R.S. 01 přijde v přepočtu na 9,86 milionu korun, a tak rozhodně nejde jen o nějakou garážovou přestavbu. O pohon se stará jednotka 3,8 V6 twin-turbo, kterou už dobře znají fandové Nissanu GT-R, potažmo jeho ostřejší verze Nismo. Renault si tento motor vypůjčil v rámci aliance a naladil ho k obrazu svému (či spíše nastaveným limitům) na 500 koní a 600 Nm, což odpovídá oslabení o 50 koní a 30 Nm. Změny se dotkly například mazání, které má pro závodní využití suchou skříň a speciální je také podélně uložená sedmistupňová sekvenční převodovka Sadev, která spojuje motor se zadními koly. Piloti ji budou obsluhovat pádly na volantu.
Dynamické údaje Renault sice neodtajnil, ale kasá se prohlášením, že bude z hlediska dynamiky pouhých 1,1 tuny vážící vůz někde na polovině cesty mezi speciály pro závody GT3 a DTM. Tomu také odpovídá jeho další vybavení, mezi jímž najdeme například karbonový monokok a trubkovou konstukci postavené závodními odborníky společnosti Dallara. Dále se R.S. 01 chlubí 150litrovou nádrží, která splňuje předpisy FIA LMP1.
Pokud se ještě vrátíme k exteriéru, musíme připomenout délku karoserie dosahující 4,71 metru, šířku rovné dva metry a výšku pouhých 1 116 milimetrů, to vše na šasí s rozvorem 2,744 metru. Nutné decelerační schopnosti bude zajišťovat brzdová soustava osazená 380milimetrovými karbonovými kotouči a šestipístkovými třmeny. Speciální osmnáctipalcová kola z lehkých slitin navíc ponesou na zakázku vyvinuté obutí od Michelinu, a tak bude zajištěna potřebná přilnavost za všech situací.
Mezi další specialitky patří nastavitelné tlumiče a samosvorný diferenciál s omezeným prokluzem, nebo dvojité lichoběžníkové zavěšení všech kol. Navzdory závodnímu určení se vůz může pochlubit také prominentním logem Renaultu, ledkami na denní svícení a koncovými světlomety se stejnou technologií. Samozřejmostí je velká maska chladiče, lízátko pod nárazníkem a nepřekvapí ani mohutný difuzor na zádi či macaté výfuky.
Automobilka tvrdí, že design vozu byl inspirován konceptem DeZir, který byl k vidění na autosalonu v Paříži konaném v roce 2010, a dále modelem Etoile Filante, jenž v roce 1956 překonal na solných pláních v Bonneville rychlost 299 km/h. Vůz má však také odkazovat na ostatní renaultí závodní modely ze současnosti, což se mu docela daří. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme R.S. 01 na některém ze závodů na „smrticích“ tratích v Monze, Spa a na Nürburgringu. Mnoho závodních týmů o něj už prý projevilo zájem.
Renault R.S. 01 je závodním nástrojem pro nový šampionát francouzské automobilky. Pouhých 1 100 kilogramů má na starosti stádo šílených 500 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB