Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault R.S. 01 odhalen, má 500 koňový motor z GT-R a jen 1 100 kg
27.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Speciál pro závody RenaultSport Trophy dostal motor z GT-R Nismo, sekvenci a pneumatiky Michelin. Na 1 100 kilo solidní nářez.
Francouzská automobilka letos již desátým rokem pořádá šampionát World Series by Renault, jehož součástí nejsou jen evropské závody Eurocup Clio, ale také mistrovství formulí poháněných 3,4litrovým osmiválcem. Pro příští rok však odstartuje také devítidílný šampionát RenaultSport Trophy a na něj si nachystalo nové speciální auto, dříve avizovaný závoďák R.S. 01. A přesně ten vám teď chceme představit podrobněji.
Každý R.S. 01 přijde v přepočtu na 9,86 milionu korun, a tak rozhodně nejde jen o nějakou garážovou přestavbu. O pohon se stará jednotka 3,8 V6 twin-turbo, kterou už dobře znají fandové Nissanu GT-R, potažmo jeho ostřejší verze Nismo. Renault si tento motor vypůjčil v rámci aliance a naladil ho k obrazu svému (či spíše nastaveným limitům) na 500 koní a 600 Nm, což odpovídá oslabení o 50 koní a 30 Nm. Změny se dotkly například mazání, které má pro závodní využití suchou skříň a speciální je také podélně uložená sedmistupňová sekvenční převodovka Sadev, která spojuje motor se zadními koly. Piloti ji budou obsluhovat pádly na volantu.
Dynamické údaje Renault sice neodtajnil, ale kasá se prohlášením, že bude z hlediska dynamiky pouhých 1,1 tuny vážící vůz někde na polovině cesty mezi speciály pro závody GT3 a DTM. Tomu také odpovídá jeho další vybavení, mezi jímž najdeme například karbonový monokok a trubkovou konstukci postavené závodními odborníky společnosti Dallara. Dále se R.S. 01 chlubí 150litrovou nádrží, která splňuje předpisy FIA LMP1.
Pokud se ještě vrátíme k exteriéru, musíme připomenout délku karoserie dosahující 4,71 metru, šířku rovné dva metry a výšku pouhých 1 116 milimetrů, to vše na šasí s rozvorem 2,744 metru. Nutné decelerační schopnosti bude zajišťovat brzdová soustava osazená 380milimetrovými karbonovými kotouči a šestipístkovými třmeny. Speciální osmnáctipalcová kola z lehkých slitin navíc ponesou na zakázku vyvinuté obutí od Michelinu, a tak bude zajištěna potřebná přilnavost za všech situací.
Mezi další specialitky patří nastavitelné tlumiče a samosvorný diferenciál s omezeným prokluzem, nebo dvojité lichoběžníkové zavěšení všech kol. Navzdory závodnímu určení se vůz může pochlubit také prominentním logem Renaultu, ledkami na denní svícení a koncovými světlomety se stejnou technologií. Samozřejmostí je velká maska chladiče, lízátko pod nárazníkem a nepřekvapí ani mohutný difuzor na zádi či macaté výfuky.
Automobilka tvrdí, že design vozu byl inspirován konceptem DeZir, který byl k vidění na autosalonu v Paříži konaném v roce 2010, a dále modelem Etoile Filante, jenž v roce 1956 překonal na solných pláních v Bonneville rychlost 299 km/h. Vůz má však také odkazovat na ostatní renaultí závodní modely ze současnosti, což se mu docela daří. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme R.S. 01 na některém ze závodů na „smrticích“ tratích v Monze, Spa a na Nürburgringu. Mnoho závodních týmů o něj už prý projevilo zájem.
Renault R.S. 01 je závodním nástrojem pro nový šampionát francouzské automobilky. Pouhých 1 100 kilogramů má na starosti stádo šílených 500 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 5 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 8 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva