Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi pobere do zavazadelníku 580 litrů, jako předchůdce. Ložná plocha je však rekordní, stejně jako prostor pro nohy zadních cestujících.
Francouzská automobilka se na ženevském autosalonu nepochlubila pouze novým Renaultem Scénic, ale také kombíkem Mégane Sport Tourer. Ten do prodeje dorazí až na podzim, stávající prezentaci tedy berte spíše jen jako velmi rozšířené avízo. Jakkoliv totiž máme k dispozici kupříkladu fakta o motorech, jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím neoznámila. Vůči hatchbacku sice nepůjde o enormní rozdíl, nicméně nějaké ty desetinky se ve všech ohledech najdou.
Prozatím tedy setrváme pouze u dostupných informací, přičemž začít můžeme venkovními rozměry a jejich srovnáním s dosluhujícím modelem. V rámci délky tedy nový Mégane Sport Tourer narostl o 67 milimetrů na 4 626 mm, jeho výška ovšem poklesla o 20 milimetrů na 1 449 mm. Jelikož přitom rozvor 2 712 mm byl mezigeneračně natažen pouze o 11 milimetrů, je zjevné, že o hlavní nárůst po stránce délkové se stará hlavně zadní převis.
Daná proměna se kupodivu neprojevila na objemu zavazadelníku, ten ve standardním stavu i nadále pobere 580 litrů. Nicméně Renault dodává, že nové kombi dostalo do vínku nejdelší ložnou plochu (2,77 metru) v segmentu, jíž lze vytvořit sklopením jak zadní řady sedadel (dělených v poměru 60:40), tak především toho u spolujezdce. Pokud by vám přitom nákladová kapacita nestačila, lze využít schránek o objemu cca 50 l v kabině.
V případě motorového prostoru je možné počítat se stejnou selekcí, jako u méně praktického příbuzného. Po stránce benzinové jde tedy o atmosférický motor SCe naladěný na 115 koní, který ovšem bude k mání pouze na vybraných trzích. Do celé Evropy by pak měla zamířit přeplňovaná jedna-dvojka o výkonu 100 či 130 koní, přičemž ve druhém případě je možné kromě manuálu sáhnout také po dvouspojkovém automatu EDC.
Dieselové výpary zastupují čtyřválce 1,5 dCi a 1,6 dCi, v jejichž případě je možné počítat s 90, 110 či 130 koňmi. Také zde je možné vyměnit manuální převodovku za automat, ovšem pouze u prostřední varianty. Tím však selekce nekončí, zmínit je totiž třeba ještě vrcholné verze GT. Ty počítají s 205 benzinovými nebo 165 dieselovými koňmi, dvouspojková skříň EDC je přitom v jejich případě standardem.
Od příštího roku bude kombi k mání také diesel-elektrický hybrid, který 110 koní spáruje s 48voltovou baterií. Ta bude schraňovat energii běžně ztracenou při brzdění, kterou lze využít k podpoře akcelerace. Renault přitom dodává, že s daným ústrojím chce dosáhnout nejnižší normované spotřeby v segmentu, přičemž na trh by rád uvedl kombík osazený hybridním asistentem za co nejdostupnější cenu.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde nižší úrovně výbavy dostanou do vínku multimediální systém R-Link 2 a sedmipalcovým displejem, s vyššími stupni dorazí obrazovka 8,7palcová. Skrze toto rozhraní je přitom možné ovládat navigaci, audio systém či technologii Multi-Sense zahrnující až šest řidičských profilů. Prostor pro nohy zadních cestujících pak narostl na 216 mm, tedy rekord v dané třídě.
Pro verze GT je dále připravena řiditelná zadní náprava 4Control, která stejně jako u hatchbacku vylepšuje jízdní vlastnosti na zakroucených okreskách nebo usnadňuje parkování ve městech. Aby přitom Renault garantoval optimální podmínky za každé situace, dochází stokrát za sekundu k monitoringu a následné úpravě úhlu natočení nápravy.
Dodat již můžeme pouze data o výbavě těchto vrcholných modelů, která zahrnuje specifickou čelní masku či nárazníky, zadní difuzor nebo 18palcová litá kola. Uvnitř se pak nacházejí sportovní sedadla čalouněná alcantarou nebo sportovní volant potažený kůží. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, na ceny je s ohledem na pozdější zahájení prodeje ještě brzo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Renault se při odhalování nového kombíku Mégane Sport Tourer soustředí prozatím hlavně na verzi GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus