Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr

Nové kombi pobere do zavazadelníku 580 litrů, jako předchůdce. Ložná plocha je však rekordní, stejně jako prostor pro nohy zadních cestujících.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr

1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové kombi pobere do zavazadelníku 580 litrů, jako předchůdce. Ložná plocha je však rekordní, stejně jako prostor pro nohy zadních cestujících.

Francouzská automobilka se na ženevském autosalonu nepochlubila pouze novým Renaultem Scénic, ale také kombíkem Mégane Sport Tourer. Ten do prodeje dorazí až na podzim, stávající prezentaci tedy berte spíše jen jako velmi rozšířené avízo. Jakkoliv totiž máme k dispozici kupříkladu fakta o motorech, jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím neoznámila. Vůči hatchbacku sice nepůjde o enormní rozdíl, nicméně nějaké ty desetinky se ve všech ohledech najdou.

Prozatím tedy setrváme pouze u dostupných informací, přičemž začít můžeme venkovními rozměry a jejich srovnáním s dosluhujícím modelem. V rámci délky tedy nový Mégane Sport Tourer narostl o 67 milimetrů na 4 626 mm, jeho výška ovšem poklesla o 20 milimetrů na 1 449 mm. Jelikož přitom rozvor 2 712 mm byl mezigeneračně natažen pouze o 11 milimetrů, je zjevné, že o hlavní nárůst po stránce délkové se stará hlavně zadní převis.

Daná proměna se kupodivu neprojevila na objemu zavazadelníku, ten ve standardním stavu i nadále pobere 580 litrů. Nicméně Renault dodává, že nové kombi dostalo do vínku nejdelší ložnou plochu (2,77 metru) v segmentu, jíž lze vytvořit sklopením jak zadní řady sedadel (dělených v poměru 60:40), tak především toho u spolujezdce. Pokud by vám přitom nákladová kapacita nestačila, lze využít schránek o objemu cca 50 l v kabině.

V případě motorového prostoru je možné počítat se stejnou selekcí, jako u méně praktického příbuzného. Po stránce benzinové jde tedy o atmosférický motor SCe naladěný na 115 koní, který ovšem bude k mání pouze na vybraných trzích. Do celé Evropy by pak měla zamířit přeplňovaná jedna-dvojka o výkonu 100 či 130 koní, přičemž ve druhém případě je možné kromě manuálu sáhnout také po dvouspojkovém automatu EDC.

Dieselové výpary zastupují čtyřválce 1,5 dCi a 1,6 dCi, v jejichž případě je možné počítat s 90, 110 či 130 koňmi. Také zde je možné vyměnit manuální převodovku za automat, ovšem pouze u prostřední varianty. Tím však selekce nekončí, zmínit je totiž třeba ještě vrcholné verze GT. Ty počítají s 205 benzinovými nebo 165 dieselovými koňmi, dvouspojková skříň EDC je přitom v jejich případě standardem.

Od příštího roku bude kombi k mání také diesel-elektrický hybrid, který 110 koní spáruje s 48voltovou baterií. Ta bude schraňovat energii běžně ztracenou při brzdění, kterou lze využít k podpoře akcelerace. Renault přitom dodává, že s daným ústrojím chce dosáhnout nejnižší normované spotřeby v segmentu, přičemž na trh by rád uvedl kombík osazený hybridním asistentem za co nejdostupnější cenu.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde nižší úrovně výbavy dostanou do vínku multimediální systém R-Link 2 a sedmipalcovým displejem, s vyššími stupni dorazí obrazovka 8,7palcová. Skrze toto rozhraní je přitom možné ovládat navigaci, audio systém či technologii Multi-Sense zahrnující až šest řidičských profilů. Prostor pro nohy zadních cestujících pak narostl na 216 mm, tedy rekord v dané třídě.

Pro verze GT je dále připravena řiditelná zadní náprava 4Control, která stejně jako u hatchbacku vylepšuje jízdní vlastnosti na zakroucených okreskách nebo usnadňuje parkování ve městech. Aby přitom Renault garantoval optimální podmínky za každé situace, dochází stokrát za sekundu k monitoringu a následné úpravě úhlu natočení nápravy.

Dodat již můžeme pouze data o výbavě těchto vrcholných modelů, která zahrnuje specifickou čelní masku či nárazníky, zadní difuzor nebo 18palcová litá kola. Uvnitř se pak nacházejí sportovní sedadla čalouněná alcantarou nebo sportovní volant potažený kůží. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, na ceny je s ohledem na pozdější zahájení prodeje ještě brzo.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 1 - Renault Megane Sport Tourer 2016 zive Zeneva dalsi 01Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 2 - Renault Megane Sport Tourer 2016 zive Zeneva dalsi 02Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 3 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 01Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 4 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 02Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 5 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 03Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 6 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 04Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 7 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 05Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 8 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 06Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 9 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 07Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 10 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 08Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 11 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 09Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 12 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 10Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 13 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 12Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 14 - Renault Megane Sport Tourer 2016 zive Zeneva dalsi 03Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 15 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 13Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 16 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 14Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 17 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 15Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 18 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 16 Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 19 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 11Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 20 - Renault Megane Sport Tourer 2016 zive Zeneva dalsi 04

Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 21 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 17Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 22 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 18Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 23 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 19Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 24 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 20Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 25 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 21Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 26 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 22Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 27 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 23Renault Mégane Sport Tourer 2016: kombi v Ženevě předvedlo svůj kukuč i kufr - 28 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 24
Renault se při odhalování nového kombíku Mégane Sport Tourer soustředí prozatím hlavně na verzi GT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.